bijna een 850! (iemand nog ideëen??)

Gestart door longtallbob, 07-03-2005 15:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mehn

#15
Citaat van: longtallbob op 08-03-2005 00:46:43
tja, ik heb rondgesnuft in Duitsland (in nordhorn zit een dealer), en ze zijn er inderdaad goedkoper.
...
Daarnaast zijn er bij onze oosterbuurtjes bijna geen wagens op gas te koop.
...
'k heb wel de indruk dat de duitsers iets zuiniger met hun auto's omgaan dan de gemiddelde nederlander
...

Feiten:
1. In D zijn de auto's goedkoper
2. In D bijna altijd Full-option
3. In D meestal minder kilometers

Als je nu een goedkope in D zoekt en er in NL gas in laat zetten dan heb je voor een leuk bedrag een LPI auto met weinig kilometers.
T'is maar een gedachte  ;)

Oh ja, die 360 pk  ???

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

longtallbob

met wat voor een prijzen moet je ongeveer rekening houden als het gaat van inbouwen van gas? ik heb gelezen dat een LPG-inst. ong. 1900,- euri kost, en dat je voor een LPi-inst op zo'n 2300 moet rekenen??.

Wat betreft die 360 PK, ik ben geen techneut, en heb het verhaal van mijn buurman, die doorgaans wel de waarheid spreekt, misschien is het toch 60 krachtjes minder??, en over snel gesproken, kijk voor de gein eens even hier

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/25359/3  (zoeken op 850)

Een motorrijder verteld hoe hij eruit werd getrokken door een T5, bijzonder geinig verhaal ;D
wacht maar tot ik 'm heb.....

paul-r

Citaat van: longtallbob op 08-03-2005 09:18:05
Het is een donkerblauwe sedan.

Donkerblauw? T5-R?? Die is dan naar de spuiter geweest??

350 km op gas is misschien niet zo heel veel. Als je echt door wilt blijven rijden moet je naar diesel. Ik vind dat tanken op gas alleen al een genot vanwege de prijs. En inderdaad is het vaak een mooi moment om te rusten onderweg.
Vast al wel gelezen, maar let even op G2 - G3, en LPG en LPi.
In een Estate onderbouw met een thuiskomer of spuitbus en je hebt nog ruimte zat.

Succes, Paul

thuur

#18
Citaat van: longtallbob op 08-03-2005 09:48:24
Wat betreft die 360 PK, ik ben geen techneut, en heb het verhaal van mijn buurman, die doorgaans wel de waarheid spreekt, misschien is het toch 60 krachtjes minder??, en over snel gesproken, kijk voor de gein eens even hier

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/25359/3  (zoeken op 850)

Een motorrijder verteld hoe hij eruit werd getrokken door een T5, bijzonder geinig verhaal ;D
Geweldig verhaal! Moeten we inlijsten voor het nageslacht! ;D


Gr 8)

denjo

he hallo,


Aangezien ik in enschede woon , heb ik uiteraard ook in duitsland gekeken.  Voor mij persoonlijk was het prijsverschil niet zo groot dat ik die moeite heb genomen. ( ik had ook vrij snel een andere nodig , omdat ik mijn sedan verkocht had )

Voor grote prijsverschillen moet je wel verder duitsland in dan nordhorn denk ik!  Met wat geduld moet het dan wel lukken.

Oja, ik heb die van mij, bij VOLVO Bruins in hengelo gekocht . Leuk zaak, leuke mensen en goede service.

succes, ;D

Dennis

V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

beezz

Is gas over een tijdje ook nog interessant?
Als ik de verhalen moet geloven is deze regering niet veel goeds van plan met deze brandstof. Diesel en benzine zijn tot op het bot uitgemolken en nu is gas aan de beurt?
Ben sowieso geen fan van gas. Heb een 440, 460 en S40 op gas gereden, maar na 2,5 jaar begint het gezeik. Niet aanslaan 's morgens, niet stationair willen lopen, vermogen dat ineens wegvalt. Voor kilometervreters zou ik dan een diesel adviseren. Rijdt veel relaxter en superbetrouwbaar.
Zoals een vriend van me 10 jaar geleden al zei: "Gas is om op te koken".
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Turbobiker

En ik kook op electra, maar om daar nu mee te gaan rijden ;D

Briljant van die motorrijder, ik zit nu vijf minuten later nog steeds te grijnzen ;D ;D ;D
De Tussenpaus

longtallbob

Ik weet het niet meer... de één zegt dat z'n 850 makkelijk 500K haalt zonder problemen, de ander zegt wat anders. Gelukig hebben de positieve geluiden de overhand lijkt het althans.

Overigens uw mening graag;

Er staat een '97 850 estate te koop model 2.5 20V T5, 188.000 KM, dealer onderhouden met de boekjes Benzine. prijs: 6400,-. Lijkt me zeker niet teveel, de auto ziet er goed uit, ik moet er nog in rijden.... wat denken julklie van de prijs, en zou het verstandig zijn om deze auto om te bouwen naar LPG? ik ben zeker van plan om er minstens een jaar ofd 5-6 , waarschijnlijk langer, in te rijden. (20K pj)
wacht maar tot ik 'm heb.....

thuur

Een T5 heeft een 2.3, ik betwijfel dus of het een T5 is. Als het een 2.5 20V is, dealer onderhouden met die stand, klinkt de prijs goed. Voor een T5 is ie net iets te goedkoop...

20 K/jr rijd ik ook en ik peins er niet over om op LPG te gaan rijden. Dergelijke investering haal je niet snel eruit. Je hoeft maar 1 reparatie aan je gassysteem te krijgen in die 5 jaar en dan speel je misschien quitte. Je moet gewoon de kosten naast elkaar zetten:

wat is de meerpijs van LPG? wat kost een kilometer rijden? -> wat is het break even point?
Zelfde met diesel en benzine. De rest moet je met je gevoel bepalen ;)

Ik heb zelf niet zo'n bijster goede ervaringen met LPG (LET WEL: dit waren allemaal geen Volvo's!!) Wat ik zo op het forum lees sta ik er niet meer negatief tegenover (km-standen van 450.000 op LPG :o :o)


Suc6 met je keuze ;)


Gr )

longtallbob

sorry, je hebt gelijk. Navraag leerde dat het gaat om een 850 2.5i T 20V, een heel ander verhaal, maar volgens mij nog steeds een gunstige prijs...
wacht maar tot ik 'm heb.....

b0nkolok

Weinig km's, aardige prijs (knabbel er nog wat af, hoe lang staat ie er al?).
LPG met 20 k p.j. is dus onzin. Ik heb zelf veel met LPG gereden, vaak ging het goed, maar op den duur loopt ie niet meer op benzine (als je gas op is). Ik ben onbekend met G3, maar de overheid is bezig om LPG duurder te maken. Qua milieu is LPG uiteraard de schoonste brandstof. Maar daar gaat het de regering niet om. Men wil alleen veel munt binnenhalen met het milieu-argument.
Voor jouw portemonnee maakt 20 k niet uit, dus zou ik hem (na positieve ANWB-keuring) een kans geven.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

banaan


Sem

#27
Tja..., op gas moet je koken?
Dat dacht ik ook altijd! Tot dat de Nissan Primera en de Volvo 850 werd uitgevonden.
Die zijn niet stuk te krijgen!
Kijk beezz13! Een 440/460/S40 is nou eenmaal GEEN 850 of X/70.
Die Renault troep loopt idd allemaal kapot na 150.000km, maar een zweedse 5cil 850 motor kan super op gas.

En BOnkolok.., met 20.000km p.jaar kan LPG-3 er wel 2x uit!
En zorg idd dat je in je benzine tank meer dan 15liter brandstof hebt zitten, anders loopt de brandstof pomp kapot. (zoals Ludo bedoeld)

Sem

thuur

Nissan Primera? :-X

De twee-liter uit de 3- en 4-serie is wel degelijk een Volvo blok. De 1.7 is een Renaultje. ;)

Met 20dkm/jr moet je eerst een aantal jaren rijden om quitte te spelen. Dat heb je niet terugverdiend na een jaar...Wat als je nu een andere baan krijgt? Dan ben je die gasbak niet snel kwijt, de installatiekosten al helemaal niet, dus is het de vraag hoeveel je nu gaat bijleggen. Overigens is dit grotendeels te wijten aan de overheid, niet aan het systeem zelf.. En een defect kun je altijd eraan krijgen (b.v. verdamper), niets heeft het eeuwige leven. "Alles wat extra is kan kapot gaan".

Met deze redenatie vind ik 20 dkm/jr ook niet eens het overwegen waard. Maar ieder moet dit voor zichzelf vinden. Oftewel cognitieve dissonantie reductie toepassen ;)


Gr 8)

Sem

Ja..., Nissan Primera.

Mijn collega is echt NUTS!
Hij heeft een Primera SRi op G3 en die rijd elke dag als ie weg gaat van werk naar huis met koude motor volgas in de toeren begrenzer!!  :o
Die motor krijgt niet eens de kans om op vier poten aan te slaan of de begrenzer moet al inslaan. En hij gaat niet stuk!!

Maar goed.. ander verhaal..

Thuur.., klopt.., de 1.7 en 1.8jes zijn Renault motoren en zijn drama op gas.
Van de 2.0 weet ik niet hoe die het doen. ???

Met 20.000km per jaar ben ik uitgegaan van een gebruikte 850 (logisch) die al een LPG installatie heeft. (die hoef je dus niet meer mee te rekenen)

Ga je achteraf nog een nieuwe in bouwen..., ja.., dan klopt het idd wat je zegt..., dan moet je toch een paar jaar sturen op het er allemaal uit te krijgen.

Sem ;)
Sem