bijna een 850! (iemand nog ideëen??)

Gestart door longtallbob, 07-03-2005 15:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

longtallbob

even voorstellen dan maar,

ik ben Long Tall BoB, en de hopelijk bijna nieuwe eigenaar van een volvo 850. Op dit moment serieus op zoek. Na het hele forum te hebben doorgespit ga ik voor een 850 2.5 10 óf 20V  bj. 93-95 op LPG (onderbouw). hopelijk voor rond de 5000,- á 6000 euro.... Of heeft iemand misschien een betere optie? Ik weet dat ik geduld moet hebben etc, maar ik kan bijna niet wachten tot hij in mijn bezit is. Van jongs af aan al naar verlangt, en nu eindelijk de mogelijkheid om er één aan te schaffen.
Ik ben van plan er zo'n 20K pj mee te rijden, kilometerstand mag dus wel tussen de 20K en 25K zijn. Ik ben er nog niet uit of het een Sedan of estate moet zijn, ligt er ook een beetje aan wat er allemaal voorbij komt. Misschien deze week bij de jong in Delden een '94 850 2.5 20V, 27K, LPG, estate (rood). Prijs nog niet bekent, maar wel binnen mijn budget..... ik houd jullie op de hoogte!! ;D.
Ik hoop dat er iemand is die nog tips heeft, of er een weet te staan!

Groeten,

Jos
wacht maar tot ik 'm heb.....

Boeijke

Als je inderdaad dit forum al goed door gespit hebt moet je in principe eigenlijk al genoeg weten. Maar ga op je gemak rond kijken. En koop niet de eerste de beste. Er zijn er genoeg. Lekker proefritje maken en probeer zoveel mogelijk te weten te komen van het verleden van de auto (onderhoudshistorie).

Succes met de zoektoech en we zien dan wel weer een keer foto's van je nieuwe aanwinst.


Willem

elianmars

Hoi Jos, welkom hier.

Volgens mij moet er voor het budget wat je hebt genoeg te vinden zijn. Zeker de 2.5 modellen.
Al eens gezocht op www.autotrader.nl, www.autotrack.nl, www.autoonline.nl?

Succes met je zoektocht!

The Saint

Howdy LongtallBob!

Ik zag R hier een paar staan: http://www.nordicar.nl/nlindex.html

Weet natuurlijk niet of dit bij jou in de buurt is.

Suc6 en plezier met je zoektocht!
No shirt no shoes, no pinball

Peertje

Welkom Bob,

Isset nou niet lastig dat jij altijd moet rijden na een avondje stappen?  ;)
(Als je eenmaal 850 rijd doe je het graag hoor!)

Succes met de zoektocht.
Hé? Geen banner meer?

longtallbob

Wauw, bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb denk ik alle nog rijdende 850's in deze regio (enschede) zo'n beetje gecheckt, en ook de online auto's. Is er misschien iemand die ervaring heeft met LPG onderbouw/inbouw. m.a.w., hoe snel ben je het zat om na elke 350KM te tanken..... Ik hoef nooit heel veel te vervoeren, het leek me wel handig met vakanties, maar dan zit je weer met zo'n ski-box op je dak.... (gelukig maar een week of 2-3 per jaar)

blijf posten!!

jos
wacht maar tot ik 'm heb.....

elmarconi

Citaat van: longtallbob op 07-03-2005 16:47:20
Is er misschien iemand die ervaring heeft met LPG onderbouw/inbouw. m.a.w., hoe snel ben je het zat om na elke 350KM te tanken.....

Actieradius is beperkt, maar dat accepteer je met liefde als je er weer voor 18 euro ingeperst hebt.
Voordeel is dat je op lange ritten automatisch op de voorgeschreven intervallen rust  ;D
--
Autogas Inside . . .

longtallbob

Citaat van: elmarconi op 07-03-2005 17:02:37
Citaat van: longtallbob op 07-03-2005 16:47:20
Is er misschien iemand die ervaring heeft met LPG onderbouw/inbouw. m.a.w., hoe snel ben je het zat om na elke 350KM te tanken.....


Voordeel is dat je op lange ritten automatisch op de voorgeschreven intervallen rust  ;D

IK dacht dat het zitcomfort van een 850 op zich al rust genoeg geeft..... ::)
wacht maar tot ik 'm heb.....

b0nkolok

#8
Zeg Bob, als je in Enschede woont kun je ook es in Germanië rondsnuffelen. Ze zijn dort billiger, hoorde ik. Alleen ff invoeren. Zuukzes!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Turbobiker

Die ene bak op Nordicar ziet er wel heel goed uit en klinkt precies als de wagen die je zoekt. Volgens mij is het best de moeite waard wat verder op te kijken.
Wat je van ver haalt.. :)

Suc6
De Tussenpaus

elmarconi

Citaat van: longtallbob op 07-03-2005 17:10:10

IK dacht dat het zitcomfort van een 850 op zich al rust genoeg geeft..... ::)

Dat is waar, maar na 350 km (zelden minder dan 3 uur) overschakelen op benzine en doorrijden zorgt voor een nerveus gevoel wat uit de portemonnee over de rug omhoog trekt, en een onbehaaglijk gevoel in mijn rechtervoet veroorzaakt.  ;)
--
Autogas Inside . . .

longtallbob

tja, ik heb rondgesnuft in Duitsland (in nordhorn zit een dealer), en ze zijn er inderdaad goedkoper. Ik moet alleen nog even het 2.0 - 2.3 liter verhaal, en de vele italiaanse modellen uitvogelen in dit forum. Daarnaast zijn er bij onze oosterbuurtjes bijna geen wagens op gas te koop. Het verschil in prijs is dan verdwenen als sneeuw voor de zon...... Ook is de BPM toch nog tussen de 600 en 900 euro voor een wagen van, zeg 10 á 11 jaar oud. 'k heb wel de indruk dat de duitsers iets zuiniger met hun auto's omgaan dan de gemiddelde nederlander, (te zien aan de strakke bakkies die hier elke feest- en zaterdag enschede overspoelen). dus.... toch maar even verder kijken..? :-\
wacht maar tot ik 'm heb.....

longtallbob

d'r staat trouwens wel een gekietelde T5 R bij mij in de straat (360 PK), maar die gast wil hem niet verkopen.....
wacht maar tot ik 'm heb.....

Rad

Citaat van: longtallbob op 08-03-2005 00:54:15
d'r staat trouwens wel een gekietelde T5 R bij mij in de straat (360 PK), maar die gast wil hem niet verkopen.....
360 pk? Dan heeft de eigenaar wel héél hard zijn best gedaan...  ???

longtallbob

Ik ken die T5-R niet goed, maar de eigenaar tuned samen met mijn buurman-kameraad, de trotse eigenaar van een Audi 200 quatro ('91), met het 5 cilinder "Le Mans" blok, óók zo rond de 360 PK.
Er schijnt echt van alles aan die T5-R te zijn gebeurd onder de kap. Aan de buitenkant zie je er niets aan, alleen de T5-R velgen. Het is een donkerblauwe sedan.
wacht maar tot ik 'm heb.....