Zomerbanden N

Gestart door widebody, 29-11-2015 10:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

widebody

Is iemand bekend met deze band? Komt goed uit de test in Duitschland en Oostenrijk.

Bridgestone Potenza Adrenalin RE002.
http://www.oponeo.de/reifen/bridgestone-potenza-adrenalin-re002

Ik heb nu de Goodyear Eagle Asymetrisch en vind de wangen te zacht. Als ze achterop zitten dan vind ik dat ie "wiebelt" bij insturen op de snelweg. Net of ie zich moet zetten. Toch al 25tkm ervaring.
Dus daar wil ik vanaf. Nu heb ik Ultrac Cento achterop liggen maar ben daar ook niet helemaal tevreden over.
En op Thor-velgen, past daar een 235/45-17 op zonder te bol te gaan staan?

classicT5

Ik heb die eronder liggen, alleen in de maat 205/50/16. Bevallen goed, maar ik rijd niet op de limiet. Slijten niet snel, heb nu 50K gereden en zit nog op 5mm profiel.

Jan_D.

Begin maart heb ik Good Year Eagle Efficient Grip laten monteren (225/45/17. Daarvoor heb ik een setje Michelin Pilot Sport 2 of 3 gehad in dezelfde maat. De Goodyear's bevallen me goed, lijken iets comfortabeler maar vind ik niet slap.
Winter: Conti 205/55/16

Met de R reed ik de laatste paar jaar 's zomers op Bridgestone Potenza's die hadden meer grip dan de Pirelli P zero's waarvan ik ook een paar setjes heb gehad.

Jans Duiven

Deze schijnt ook zeer goed te bevallen bij sportieve rijders:

Hankook Ventus V12 EVO 2

V70geRwin

Als je een dubbeltje wil kunnen voelen dan raad ik je de Bridgestone RE-050A aan.
Kijk maar bij het omleggen waarom.

Enige band die iets beter op nat is en gelijkwaardig op droog is de Conti sportcontact 5 maar die heeft een veel zachtere wang.

widebody

Citaat van: V70geRwin op 29-11-2015 17:49:51
Als je een dubbeltje wil kunnen voelen dan raad ik je de Bridgestone RE-050A aan.
Kijk maar bij het omleggen waarom.

Enige band die iets beter op nat is en gelijkwaardig op droog is de Conti sportcontact 5 maar die heeft een veel zachtere wang.
En die zachte wang wil ik juist niet ;D

V70geRwin

Citaat van: widebody op 29-11-2015 18:10:28
Citaat van: V70geRwin op 29-11-2015 17:49:51
Als je een dubbeltje wil kunnen voelen dan raad ik je de Bridgestone RE-050A aan.
Kijk maar bij het omleggen waarom.

Enige band die iets beter op nat is en gelijkwaardig op droog is de Conti sportcontact 5 maar die heeft een veel zachtere wang.
En die zachte wang wil ik juist niet ;D

Ze zijn ook nog aardig slijtvast, haalde bijna 30k met chip en bbk op de vooras en pittige rijstijl.

Jan_D.

Citaat van: V70geRwin op 29-11-2015 17:49:51
Als je een dubbeltje wil kunnen voelen dan raad ik je de Bridgestone RE-050A aan.
Kijk maar bij het omleggen waarom.


Dat ben ik wel met je eens, maar ik vond ze toch erg prettig rijden. (Behalve toen ik een keer naar een bestemming in Noord-Frankrijk reed via binnenwegen door België).

EricL

Ik heb ook de Bridgestone RE-050A en bevallen prima, zeker icm een goed onderstel.

Er is een XL versie met een harde wang, mocht dit echt noodzakelijk zijn voor jou.



widebody

Citaat van: EricL op 29-11-2015 19:24:08
Ik heb ook de Bridgestone RE-050A en bevallen prima, zeker icm een goed onderstel.

Er is een XL versie met een harde wang, mocht dit echt noodzakelijk zijn voor jou.




Noodzakelijk? Misschien dat niet , maar wel fijn. Zeker met een caravan van 1600kilo aan de haak. En ondanks dat een D5 geen racemachine is houd ik er wel een stevige rijstijl op na en schuw het bochtenwerk niet ;D. En dan wil ik niet het gevoel hebben dat de band eerst "omklapt" op de wang voor dat ie het gekozen spoor gaat volgen.

Hier komt ie wel goed uit de test(jaja 19") maar moet er twee voor laten gaan. Wat is wijsheid :eusa_think:. Is sowieso een subjectief gegeven. Gelukkig toto het voorjaar de tijd om te beslissen ;).
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Australian-Motor-235-35-R19-Tyre-Test.htm

Sbv

Michelin Pilot Sport 3?
en dan in 225-45-17

V70geRwin

Hij Kwam consequent goed uit de testen, let wel op de A variant, er is ook een niet à synchroon profiel die het veel minder doet. Standaard band voor veel sportwagens waaronder Aston vantage.

Marc O.

Ik heb onder mijn N een set Michelins met asynchroon profiel. Valt me op dat de auto met deze banden extreem gevoelig is voor sporen en oneffenheden. Zelfs op wegbelijning voel je de auto trekken in het stuur.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 29-11-2015 21:11:26
Ik heb onder mijn N een set Michelins met asynchroon profiel. Valt me op dat de auto met deze banden extreem gevoelig is voor sporen en oneffenheden. Zelfs op wegbelijning voel je de auto trekken in het stuur.
uitlijning en bandenspanning helemaal goed ?

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...