Koplampen + knipperlichten werken soms niet. Na accu reset weer tijdelijk okay.

Gestart door CharlieFox, 30-11-2015 18:31:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CharlieFox

Dank voor je aardige reactie DCCCL. Dat is altijd wel fijn op een forum ... Ik ga er verder niet op in, maar zal even puntsgewijs de opties neerkalken waar ik mee zit:

1) In mijn sloop Volvo werkte de elektrische unit van het contactslot. Ik begrijp dus niet waarom ik er nu in deze auto opeens problemen mee heb.
2) Het zou dus ook kunnen liggen aan het mechanische deel, het contactslot zelf (waar de sleutel in gaat).
3) En dan weet ik dus niet hoe het opgelost wordt met 2 verschillende sleutels (voor deuren en contactslot) ihgv ik een nieuw contactslot erop wil zetten.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

CharlieFox

Dankjewel voor je toelichting.

Elektrisch gedeelte en relais had ik eerder al geswapped, zie voorgaande posts, niet geholpen. Sterker, eerder verergerd. Dat van die sleutelcode wist ik niet en stemt mij wel gerust. Echter wordt dat weer teniet gedaan, nu ik lees over breekbouten en uitboren om het contactslot los te kunnen halen.

Ik denk dat ik in navolging van Henry het ook maar even laat zitten. Inmiddels kan mijn vrouw er ook mee omgaan, dus grootste probleem opgelost :)

Mocht ik het ooit oplossen, dan zal ik het melden in dit topic ...
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

UserID6342

Snap ook niet waar je het leest over breekbouten bij een 850 ???  Dan zou jouw auto de eerste moeten zijn, die die krengen heeft.... het is geen x70 hoor.  Contactslotje pak je er in minder dan 10 minuten compleet uit.....

CharlieFox

Thanks. Nu moet ik zeggen dat ik zojuist n.a.v. de post van DCCCL effe vluchtig het e.e.a. doorgenomen heb op dit kanaal, maar nog niet met volle aandacht. Er moeten immers nog pakjes gemaakt worden en gedichten  :)

Dat scheelt dan weer en ga ik eens op onderzoek. Als ik al vernieuwen ga dan wordt het zowel het mechanische als het elektrische gedeelte. Want ik kan er nu echt niet achter komen in welk deel het nu zit.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

jeroen74

Ik zou eerst een ander mechanisch deel scoren, en als het dan weer niet goed werkt kun je eventueel nog een ander elektrisch deel kopen.

LouisVKWD

Ik had ook al enkele maanden last van brandende lampjes ABS en Tracks en niet werkend dimlicht Dit verdween pas bij frommelen aan de sleutel. Advies om lichtschakelaar te vervangen bleek geen oplossing. Bij de recente airco-check in Helmond wees Willem(Boeijke) mij op het elektrisch deel van het contactslot met het advies deze te vervangen. Nieuwe besteld bij de dealer a € 62,32 en vandaag vervangen. Zover nu te beoordelen is het probleem opgelost.