Achterklep ontgrendeld soms niet

Gestart door Vulk, 03-12-2015 17:33:32

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Betreft: estate uit 1994.

Enkele weken terug wou de achterklep plots niet meer open. De enige optie om ze open te krijgen was van binnenuit.
Toen heb ik de achterklepbekleding gedemonteerd, wat gespeeld met de stangetjes en alles werkte terug.

Deze week heb ik nu frequent hetzelfde probleem voor. Als het euvel zich voordoet kan ik de auto niet afsluiten met de afstandsbediening. Net of hij denkt dat hij al op slot is.

Vergrendelen door de knop van de deuren in te drukken werkt wel. Dan kan ik hem ook terug ontgrendelen met de ab.
Soms krijg ik de klep terug open door de auto enkele keren af te sluiten en terug te openen.
Als het euvel zich voordoet gebeurt het ook dat de auto zichzelf op slot doet tijdens het rijden!

Het slot zelf gaat zeer soepel. Pittig detail: in het achterklepslot zit een andere cylinder waarvan ik geen sleutel heb.

Wat is hier aan de hand? Slot defect? Zitten daar ook microswitches in die kunnen falen?
Eventueel zou ik een nieuw slot bij de dealer willen bestellen als ik dan ook de klep terug kan open met mijn standaard sleutel.

C.punTeR

Draadbreuk en/of Sluiting in de kabelboom van de achterklep ter hoogte van het scharnier is mijn eerste gedachte.

Groet..

Dionvr

Ik had bij mijn beide 850's die ik tot nu to heb gehad ook een probleem. Wel op slot, niet meer open of visaaversa...

Wat bij mij tot 2 keer toe heeft geholpen is wat WD40 op de witte "schuif/zuiger" spuiten. Je ziet een witte schuif bewegen bij het openen/sluiten van het slot (kan even geen foto vinden). Vervolgens een paar keer heen en weer bewegen...

Misschien helpt het  ;D