hernieuwde kennismaking jberg

Gestart door jberg, 04-12-2015 12:41:26

Vorige topic - Volgende topic

jberg

Hoi altesamen.

Ik heb hier al een heel aantal jaartjes wat rondgehangen, zie
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13424.msg223517.html#msg223517

maar na wat omzwervingen via een v70n 2.4t 2000 op lpg

super fijne kar, maar o zo onbetrouwbaar, dynamo in de fik, diverse elektronische storingen, meerdere penbobines kapot, was mijn vrouw er zo zat van dat ik die na 2 jaar verkocht heb en overgestapt ben op een d5

ik had totaal geen band met deze kar, ondanks dat ie t altijd deed. superluxe, summum, standkachel, leer, enz
de classic bleef echter altijd mijn oude liefde, en toen er geruchten kwamen over ophoging van mrb ( nu al 140 pm)voor autos zonder roetfilter nam ik mijn kans waar en heb ik thuis voorzichtig laten vallen dat ik wel weer een classic wilde.
reactie van mijn vrouw: oh, die vind ik ook veel mooier.
ik zag in de advertentieboards een 2wd r handbak op gas te koop  voor een redelijke prijs toen heb ik gelijk mijn kans waargenomen.
alle waar is naar zijn geld natuurlijk, hij zag er vreselijk uit, leek wel gezandstraald, maar een superonderhoudshistorie

ik heb m helemaal laten spuiten,

sc900 eruitgetrokken waar alleen de radio het nog maar van deed, en een chinees android apparaat er in gezet

wel grijs gespoten en de volumeknop van de sc900 erop voor die originele volvo look
het ding werkt super trouwens.
het stuur gereinigd, ik dacht dat het alcantara weg was maar er zat een onnoemelijke laag vet op.

kromme remschijven voor vervangen, nieuwe veerpootlagers voor, en alu inleg voor een redelijk krasvrije vervangen,
lang leve ebay, veerpootlagers en rubbers voor nog geen 100e en remschijven 27euro
to do
aircocondensor en droger, radiator en kachelradiator vervangen, er verdwijnt wat koelvloeistof, en ik zag ergens op een rekening dat er al een keer een lekke radiator was geconstateerd en dat er een pil ingemikt was.
de airco werkt niet ondanks een nieuwe pomp(zag ik ook op een rekening) lekt ergens als een zeef, dus ook alles maar vervangen

mijn vrouw kart ook in een volvo

amazon uit 64,

gr Jan Willem

henry classic v70

Hey JW dus toch weer een classic...
Je had ook ooit een zwarte R (meen ik me te herinneren)  :eusa_think:
Veel plezier met je aanwinst en trouwens, je vrouw heeft gelijk  :eusa_clap:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jberg

jberg

die Amazon is meer een hobbyprojectje, we hebben geen garage, dus ik heb het front vervangen voor polyester, hij staat in de knetterharde twee componenten jachtlak en ik heb er elektrische stuurbekrachtiging uit een opel corsa ingebouwd. hij is ook niet in concoursstaat, maar als 2e auto kun je niet goedkoper rijden, 4 euro   verzekering en een beetje lpg

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

henry classic v70

razorx

jberg

wel een zwarte ja

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

jberg

ik zie net dat t al bijna 10 jaar geleden is dat ik mijn eerste v70 kocht, taaie karren kennelijk, mijn collega heeft mijn oude overgenomen en rijdt er nog steeds in.

henry classic v70

...zijn inderdaad taaie rakkers... ik ben inmiddels de 500.000 km ook al gepasseerd (op gas)

san

Welkom terug..welk type/merk radio heb je er nu in?

jberg

joying huppeldepup 1024x600 scherm android 4.4.4
https://www.youtube.com/watch?v=0QUaVJfPv8M

)()()sT

Welkom terug!! Mooie R, staat R weer strak bij. Die Amazon blijft toch ook erg fraai:)

elianmars

Welkom terug! De ouwe garde is niet weg te slaan hier ;D