Pcv blijna vervangen!!

Gestart door purekoekange, 04-11-2015 10:05:00

Vorige topic - Volgende topic

kevinwalter

Ja, als ik er met de compressor door heen blaas hoor je het olie borrelen. En er komt olie uit de oliepeilstok.

Alles lijkt open te zijn.

Dop op het spruitstuk zit ook gekoppelt. Dat kleine slangetje wat aan de zeikant van die gecalibreerde afzuiging zit.

Ik verwacht dat alles vies was. Die afzuiging zat helemaal vol en heb ik schoongemaakt. Echter blazen hoo maar. Is er een manier om het blok intern goed schoon te maken?

Van buiten af heb ik alles al gedaan volgens mij.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

portlock

Forte motor flush, alleen de meningen zijn er over verdeeld.

Je blok word weer schoon, maar ook met dien kans dat er keerringen gaan lekken.
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

kevinwalter

Ohh, die motorschoonmaak middeltjes? Ik heb er al 1 in gehad van bct??? Volgens mij.

Ik heb me er een beetje over ingelezen op de engelse fora's. De standaard PCV slang is eigenlijk te klein om een goede afzuiging te bieden. Deze maken ze wat groter zodat je dat probleem elimineert.

Nu vraag ik me nog 1 ding af. Het kleine slangetje.... Volgens mij zit die bij de PCT helemaal dicht. Waardoor je die rook krijgt.. De grote aansluiting heb ik schoon gemaakt. Er kwam ook allemaal olie uit dat kleine slangetje. Ik verwacht dus dat daar het probleem ligt... En dat die dus nog verstopt zit. Wordt vervolgd!
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020