volvo v70 classic 1998 accu lampje brandt na starten

Gestart door patmas, 10-12-2015 20:52:16

Vorige topic - Volgende topic

patmas

Goede avond,

Mijn accu lampje brandt na het starten vd auto, als ik een klein beetje gas geef gaat hij uit ( de lampen branden dan ook iets feller) spanning is 11,9 volt na beetje gas 13,4 volt.
Als hij dan weer terug valt in zijn toeren blijft het lampje ook uit (stationair).
Ook als ik ga rijden blijft hij uit.
Als ik hem 5 minuten laat afkoelen en weer start dan dan brandt het lampje weer.
Als ik hem uitzet en meteen aan zet dan brandt hij niet...
Auto heeft 278.000 km gereden
Hoe lang gaat een dynamo mee? koolborstels? of iemand een idee?

MartijnGLT

Grote kans dat je koolborstels op zijn. De spanningsregelaar vervangen lost je probleem wel op denk ik

The Demon

henry classic v70

En controleer de accuklemmen, wanneer één van de polen flink warm (heet) is dan kan de kabel van binnen gecorrodeerd zijn waardoor weerstand optreedt en de dynamo de accu niet goed kan opladen
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvobug

Citaat van: MartijnGLT op 10-12-2015 21:17:23
Grote kans dat je koolborstels op zijn. De spanningsregelaar vervangen lost je probleem wel op denk ik

Spanningsregelaar vervangen is bij deze dynamo's beperkte optie. Afhankelijk van type dynamo is de regelaar duurder dan een revisiedynamo. Maar belangrijker nog, de koperbanen in de collector zijn vaak al zover ingesleten en schuin ingesleten, dat een nieuwe regelaar alleen geen duurzame oplossing is.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MartijnGLT

Citaat van: volvobug op 11-12-2015 10:37:12
Citaat van: MartijnGLT op 10-12-2015 21:17:23

Spanningsregelaar vervangen is bij deze dynamo's beperkte optie. Afhankelijk van type dynamo is de regelaar duurder dan een revisiedynamo. Maar belangrijker nog, de koperbanen in de collector zijn vaak al zover ingesleten en schuin ingesleten, dat een nieuwe regelaar alleen geen duurzame oplossing is.

Klopt helemaal  :)

patmas

Bedankt voor het meedenken.
Dynamo is vervangen en het probleem is opgelost.