855 naar V70 T-5

Gestart door Joram, 12-12-2015 21:54:55

Vorige topic - Volgende topic

Joram

Zo, na dit voorstelrondje van mijzelf en de groene 855;

Konden jullie lezen dat ik pech had en m'n automaat lekte waar ze dat eigenlijk nooit doen  :eusa_whistle:
Na kort nadenken of ik de groene het wel waard vond om weer de bak eronder weg te (laten) pakken, kwam ik deze Turqoise Pearl Metallic (422) schoonheid tegen;

Die ik na er eens goed omheen en onderdoor gelopen te zijn als nieuwe daily heb aangekocht  :eusa_dance:
Maar ja, met mijn kilometers moest er wel lpg in natuurlijk; dus vorige week vrijdag op de dag van aankoop gelijk bij de heer Mesman binnen gegooid, eens goed omheen gelopen en besloten dat het de moeite waard is hier nog tijd en geld in te steken.

Vanochtend zaten we om 7u30 in de auto richting Son om hem weer op te halen  :)
De heren hadden keurig werk geleverd, netjes de 3e bank gedemonteerd en alle onderdelen bewaard. zodat de afdekking keurig op de lpi tank paste en ik evt de bankjes nog kon aanpassen om alsnog eens met 7 personen op pad te gaan.

Na een kleine walk around en wat tips voor zaken om binnenkort aan te pakken (bougiekabels, verdeelkap, rotor, bougies) kreeg ik de auto mee  :D

Het werd gelijk de zwanezang van de groene 850, die staat gestald en wordt gedemonteerd, mocht er iemand onderdelen zoeken, ik zal binnenkort een advertentie zetten voor alles behalve de cruise control en infodash, die gaan in de Turqoise  :eusa_whistle:

Paar kleine zaken naast de genoemde; hij moet gespoord worden en de rechter achterband loopt zachtjes leeg, rondje dashboardverlichting, sleutel bijbestellen en er zitten wat gebruiksporen zoals zichtbaar. Eigenlijk wil ik een XC of AWD achterbumper  ::) Deze heeft een duw gehad en is niet netjes meer. Het linker voorscherm zit een karateslag in en bij de vooruitomlijsting is er wat rotzooi onder de lak aanwezig  :-[
Niks geks voor een auto van 20 jaar maar ik ken mezelf  :eusa_eh:

Verder zit er een fijn geluidssysteem in met een SC805, die zal tzt het veld gaan ruimen voor een Alpine HU met betere speakers en subje,
eerst de techniek, dan de muziek  :eusa_dance:

UserID6342

Blijf de 422 een van de mooiste kleuren vinden voor een 850  :eusa_clap: :eusa_clap:

MarcoV

Mooie auto zo te zien en id een prachtkleur, wij hebben een C70 in deze kleur!

MarcoV

Joram

Citaat van: Dirk342 op 13-12-2015 07:21:01
Blijf de 422 een van de mooiste kleuren vinden voor een 850  :eusa_clap: :eusa_clap:

Thanx! Is ook een van de zaken waar ik erg blij mee ben :-)
Nadeel is wel dat je nergens een scheet meer kan laten want iedereen valt die kleur op...

marrrcel

Jammer van de valse start, maar je hebt wel een mooi exemplaar te pakken in een prachtkleur. Een schuif-kanteldak is een heerlijke toevoeging. Succes met de puntjes op de inzetten.

Joram

Nou vandaag voor het eerst er mee naar het werk, kom op het werk en ik gooi de deur dicht; krak! Krak? Ja hoor scheur van 10cm in de linker bovenhoek van de voorruit  >:(
Even bij MrCain langs geweest (werkt op hetzelfde terrein) en hij wees me er gelijk op dat de bougiekabels nog de oem jaartal/weeknr stempel hadden; wk38/95 mmmmm da's geen gekke tijd om ze te vervangen, bijna 250dkm en 20 jaar verder  :eusa_whistle:

arjen850

Citaat van: Joram op 14-12-2015 19:49:39
Nou vandaag voor het eerst er mee naar het werk, kom op het werk en ik gooi de deur dicht; krak! Krak? Ja hoor scheur van 10cm in de linker bovenhoek van de voorruit  >:(
Even bij MrCain langs geweest (werkt op hetzelfde terrein) en hij wees me er gelijk op dat de bougiekabels nog de oem jaartal/weeknr stempel hadden; wk38/95 mmmmm da's geen gekke tijd om ze te vervangen, bijna 250dkm en 20 jaar verder  :eusa_whistle:

En helemaal niet als je op LPI rijdt;) waar heb je de schakelaar voor het gas nu zitten?

MrCain

Mooie kleur in t echt! Jammer van de de vooruit Joram...
Maar gaat gewoon helemaal goed komen!  En met de rest ook wel ;D blijf je lekker mee bezig met zon blauwe schuur  :evil:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

)()()sT

Is een mooie aparte verschijning, dat 422 8)
Ik zou overigens wel het zwarte interieur overzetten  :eusa_shifty: :D

Joram

Citaat van: arjen850 link=topic=78404.msg1635761#msg1635761quote author=arjen850 link=topic=78404.msg1635761#msg1635761 date=1450120081]En helemaal niet als je op LPI rijdt;) waar heb je de schakelaar voor het gas nu zitten?

Achter de richting aanwijzer schakelaar, op de interieurfoto hierboven zat het LPI er nog niet in trouwens...

Citaat van: )()()sT op 14-12-2015 21:14:39
Is een mooie aparte verschijning, dat 422 8)
Ik zou overigens wel het zwarte interieur overzetten  :eusa_shifty: :D

Dat zeggen er meer, ik vind het wel apart  ;D

MrCain

Citaat van: )()()sT op 14-12-2015 21:14:39
Ik zou overigens wel het zwarte interieur overzetten  :eusa_shifty: :D

Had ik haar inderdaad ook al gezegd ;D

Apart kun je het inderdaad noemen dat blauwe interieur.... :eusa_silenced:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Joram

Ik ben allang blij dat het geen beige is  :eusa_sick:
(Zonder dollen, ik vind het wel wat en het kan erger, check; Rouge Bordello )

Jurijn R

Ik had dat interieur in mijn eerste 850 tdi. Raak je wel aan gewend, maar het komt wat goedkoop/ouder over t.o.v. zwart interieur.

dielie850

Wat is het toch een mooie kleur dat turquase :eusa_clap:
Ik had in de mijne ook dat geweldig blauw interieur gewoon echt alles was blauw zelfs de vloerbedekking en de leren stoelen en achterbank :-X

Joram

Zo, recent weer een hoop gedaan;
- bougiekabels
- bougies
- verdeelkap
- rotor
- extra sleutel
- nieuwe mattenset

Nu hoor ik nog een uitlaatpruttel  :eusa_eh:
En bij de bougiekabels vergeten de bobinekabel te bestellen  :eusa_drool:
Dus Koert maar eens in levende lijve bezocht en weer een bak onderdelen besteld  :eusa_dance:

Nog bezig geweest met de afstandsbediening van het alarm en de cv, maar nu heb ik 2 werkende afstandsbedieningen en geen alarm of cv die erop reageerd  :(
Nu zag ik tegen het schutbord de sleutelschakelaar op de alarmunit op uit staan, maar ik heb geen sleutel  :o