=inschrijven gesloten = Groupbuy ALM wideband meter voor wideband mod

Gestart door Martijn_B, 15-12-2015 13:12:04

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Ik wil uiterlijk zondag 20 december mijn bestelling plaatsen voor een ALM wideband controller. Zoals te lezen in deze blog levert deze controller een veel betrouwbaardere feedback naar de ECU voor de wideband mod van piet:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.msg1635423.html#msg1635423

Informatie over de ALM producten: Display, Wideband LSU4.9 van Bosch en de controller: http://www.ecotrons.com/products/wideband-controller-alm-gauge/

List of ALM parts
• Small ALM controller
• 52mm digital LED gauge (optional)
• Harness (1.5 meter default, 3 meter optional)
• Bosch LSU 4.9 sensor
• Sensor plug and bung
• Serial communication calbe
• USB to serial converter (included)
• Blue tooth for a Droid phone app (optional, not included, $50)
• CD - documents and ALM GUI software

Wil je met mij samen bestellen om shipping en inklaringskosten + BTW te besparen? Reply dan even in dit topic wat je wilt. Exacte prijzen zal ik nog berekenen, maar ga uit van:

Optie 1: Bosch LSU 4.9 Wideband + ALM controller: $169
Optie 2: Bosch LSU 4.9 Wideband + ALM controller + Gauge: $199
Optie 3: ALM controller zonder behuizing, puur boardje: $59

Orderlist:
1x optie 2 - Martijn_b
1x optie 2 - Christoph J
1x optie 2 - BBS (Bert-Jan)
1x optie 3 - Piet
1x optie 1 - Ries van de zilverschuit
1x optie 1 - de Boeing
1x optie 2 - Lammert

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

BBS

Volvoloos....

classicT5

Als je hem los besteld, dan betaal je toch geen inklaringskosten? Is dat niet vrijgesteld tot waarde €250? Ben niet zeker, maar misschien iets om ook even naar te kijken.

Anders bespaar je op verzending, maar ben je het weer kwijt aan inklaren.

Piet

Tot een waarde van 22 euro zijn artikelen vrijgesteld.
Spullen met een waarde van meer dan 22 euro, maar minder dan 150 euro vallen onder de omzetbelasting, maar niet onder de douanerechten.
Als je spullen bestelt of ontvangt die meer dan 150 euro waard zijn, betaal je sowieso altijd zowel omzetbelasting als douanerechten.

Thys

Citaat van: classicT5 op 15-12-2015 18:10:48
Als je hem los besteld, dan betaal je toch geen inklaringskosten? Is dat niet vrijgesteld tot waarde €250? Ben niet zeker, maar misschien iets om ook even naar te kijken.

Quote post.nl

CiteerWanneer betaalt u inklaringskosten:

Bij commerciële zendingen met een waarde hoger dan 22 euro.
Bij geschenken met een waarde hoger dan 45 euro.

Ik zoek eigenlijk alleen een RVS  bung met plug maar die vind ik niet los op de site. Een LSU 4.9 sensor met meter heb ik al.

BBS

Of vragen of ze een aangepaste rekening willen maken van €149,00 per set en die toevoegen...
Volvoloos....

855T5+

Oude discussie, maar bij de orderwaarde moet je ook de verzendkosten tellen voor de douanewaarde, dus t is al een hele kunst om onder de 150 te blijven. Maar je kunt wel de inklaringskosten van postnl ad 17,50 euro omslaan, verder misschien korting bij meer bestellingen tegelijk, verder geen voordeel te behalen helaas uit usa: tenzij je geluk hebt en de verzender onderdelen als garantielevering stuurt, maar als er dan 5 van in een pakket zitten is dat weer niet geloofwaardig voor de douane...kortom, t is roulette or pay up.
Volvo: Mutatis Mutandis

Arjan T5

Citaat van: Thys op 15-12-2015 18:22:21
Citaat van: classicT5 op 15-12-2015 18:10:48

Quote post.nl

CiteerWanneer betaalt u inklaringskosten:

Bij commerciële zendingen met een waarde hoger dan 22 euro.
Bij geschenken met een waarde hoger dan 45 euro.

Ik zoek eigenlijk alleen een RVS  bung met plug maar die vind ik niet los op de site. Een LSU 4.9 sensor met meter heb ik al.

Ik heb nog een bung over die bij mijn bestelling zat. Stuur maar een pb-tje als je interesse hebt.

Groeten.

Arjan T5

maartendeb

Iemand al uitgevogeld of het metertje ook Lambda toont? :eusa_think:

classicT5

http://www.ecotrons.com/products/wideband-controller-alm-gauge/

Op het plaatje staat 14.7, dus lijkt me wel dat die de lambda toont ;) En op het display staat nog de tekst "air/fuel ratio"

MrCain

Citaat van: maartendeb op 17-12-2015 09:04:02
Iemand al uitgevogeld of het metertje ook Lambda toont? :eusa_think:

Bij mijn metertje (Innovate MTX-L) moet/kan je dit in de software doen => download de software eens en kijk of de optie er in zit?
Is wel belangrijk, of anders gezegd erug handig, als je LPG rijd ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

Ik zal het even vragen - ben nu per email in contact. We kunnen korting krijgen bij meer dan 5 items - nog interesse bij mensen>?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maartendeb

Met de software kom je niet verder zonder een connected ALM. Zo de handleiding lezend vermoed ik dat het niet kan.

Citaat van: Martijn_B op 17-12-2015 10:45:58
nog interesse bij mensen>?
Zit nog in dubio Martijn. Gebruik momenteel de analog output van m'n PLX AFR als wideband input maar heb het idee dat de sensor minder begint te worden (na 10.000km al  :(). Moet even debuggen hoe dat komt. Nieuwe LSU4.9 heb ik dan waarschijnlijk toch nodig, dan is dit setje natuurlijk helemaal interessant.

Martijn_B

Ik heb ook een vraag gesteld voor een optie zonder LSU 4.9 sensor, voor diegene die er al 1 hebben.

Martijn_B

Citaat van: maartendeb op 17-12-2015 13:55:28
Met de software kom je niet verder zonder een connected ALM. Zo de handleiding lezend vermoed ik dat het niet kan.

Antwoord van ALM:

Hi,

About the ALM price will send you later.
Our ALM can measure the LPG gas, and the lambda and AFR. You can read the signal by our ALM-GUI software. Below includes the manual and software, you will know more details.

The link is for ALM-GUI manual:
http://www.ecotrons.com/files/ALM%20GUI%20Manual.pdf

The link is for ALM-GUI software:
http://www.ecotrons.com/files/ALM%20GUI%20Setup.zip

Let us know if we can be of further assistance.