Help! 1995 850 20V Start niet, geen vonk

Gestart door Erik2, 18-12-2015 11:48:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik2

Hallo beste forum leden,

Mijn 850 station 20 V uit jan 1995 start plotseling niet meer. Er zit een aparte startonderbreker in die met een los klein sleuteltje werkt.

Ik constateerde dat er geen vonk kwam bij de ontstekingsspoel, die gewisseld met een sloper en nog niets.
In mijn alle merken garage met veel Volvo gebracht.

Alles geprobeerd, startonderbreker uitgebouwd, sensoren op krukas en nokkenas nagekeken (die geven signaal) computer gewisseld met een uit gelijk bouwjaar, nog steeds niets.
Er komt als je start wel soms 1 vonk, daarna niets meer. Soms als je dan de sleutel terugdraait 3 vonkjes. Er is wel benzine.

Wellicht heeft er vroeger ook een alarm op gezeten die toch weer een startonderbreker bevatte. Ik heb nooit een alarm aangehad, en zie ook geen sirene.

De garage weet het ook niet meer, en ik heb ook geen idee meer. Het lijkt sterk op een startonderbreking, maar die is uitgebouwd. Wat kan dit zijn? Waaraan herken ik een oorspronkelijk alarm en waar zitten de componenten? Is er een signaal naar de centrale unit dat je zou kunnen onderbreken of aan + of - leggen?

Erik van Duin (Erik 2)
Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)

classicT5


knoertS70

Citaat van: classicT5 op 18-12-2015 12:40:03
relais 103 eens overbruggen?

Lijkt me niet zinvol. Er is wel benzine, maar geen vonk.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

svenerik


knoertS70

Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

MartijnGLT

Wat voor signaal heb je op je sensor?
Wat is de staat van je contactslot ?
Zie dat de startblokkering al is uitgebouwd alleen stekkers los of de originele draden weer hersteld

Bouke


EdenAli


Erik2

Heren, allereerst een heel goed 2016 met vele zorgeloze Km's in onze auto's! Bedankt tot zo ver.

De garage is nu pas weer open na het kerstreces, ik heb vandaag nog eens overlegd wat we nog zouden kunnen doen, maar nog geen ideƫen, dus suggesties zeer welkom!

Het kan inderdaad relais 103 niet zijn, er is wel benzine maar geen vonk.
De nokkenas sensor werkt en is op de scoop getest, ook de krukassensor. Prachtig signaal, de een een sinus en de ander een blok. Kontaktslot is gewisseld, evenals de bobine, de regelunit, er is gemeten of er plus en min op de bobine staat als het contact aan staat, ook de verbinding tussen de regelunit en de bobine is nog extra overbrugd. De hele kabelboom is afgevoeld en gekeken of er misschien een breuk in zit.
De startonderbreking is uitgebouwd en alle oorspronkelijke verbindingen zijn hersteld. Er is nog extra plus naar de regelunit gelegd om er zeker van te zijn dat die voeding kreeg. Op basis van het chassisnummer is nagekeken of er eventueel bij de bouw al een alarm op zat, naar dat is kennelijk ook niet zo. (dit alles volgens de monteur en volgens de eigenaar van de (kleine) werkplaats waar de auto staat (in de Eifel in Duitsland, daar woon ik).

Wat precies is de antennering? Heeft iemand een schema voor mij?

De garage lijkt het op te geven. Het kan toch niet waar zijn dat ik deze auto zou moeten afschrijven? Alles wat nodig leek is gerepareerd, nieuwe remblokken en schijven, nieuwe uitlaat, gebruikte niviomaten, enz. Door de TUV is hij ook al, ik zou nog bijna 2 jaar vooruit kunnen!

Nog suggesties?

Met vriendelijke groet,
Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)

francois

Meet eens van af de ecu richting con van bombine of daar geen breuk in zit
alle pennen van de ecu nog intact  borging , vuil enz


grfr

V70geRwin

Bedoel je met contactslot het elektrische deel van het contactslot?
Dat zit achter op het metalen deel geklikt.

MartijnGLT

Onlangs ongeveer het zelfde probleem tegen gekomen met een S70
De Ecu was overleden.
Naar veel zoeken en meten bleef er nog maar 1 dader over.
Iets wat wij niet hadden verwacht.
Ecu gewisseld en liep weer als een zonnetje

Boeijke

Ecu heeft hij al gewisseld. Staat in de 1e post.
Electrisch gedeelte contactslot zou ik eerst eens proberen. Heeft mij ook de nodige problemen opgeleverd.
Probeer hem eens te starten met een draadje van de  startmotor naar de + van de accu.
Zorg wel dat de auto vrij staat. Je staat er voor dan  :P

T o m

Ik zou eerst eens foutcodes uitlezen....

Boeijke