Help! 1995 850 20V Start niet, geen vonk

Gestart door Erik2, 18-12-2015 11:48:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Erik2

Hallo  allemaal, bedankt voor het meedenken,

Ik zal het rijtje weer proberen te beantwoorden:

Draad ECU richting bobine is vervangen door een nieuw draadje direct van de ECU naar de bobine. Geen resultaat. Uit de ECU komt overigens geen goed signaal. ECU er uit, alle pennen nagekeken en alle contra's ingespoten met contactspray. ECU gewisseld met een uit gelijk type met een kapotte motor (tandriem gebroken) maar die wel vonk geeft. Geen resultaat. Wat ik nog zal doen is mijn ECU in die auto proberen.
Elektrisch deel van het contactslot is gewisseld. Geen resultaat. Er komt overigens plus op de bobine als je het contact aanzet.
Draadje van startmotor direct naar plus heeft denk ik geen zin, startmotor draait keurig op de sleutel.
Foutcodes gaven geen extra info (heeft garage gedaan, ik heb niet gehoord wat er wel was afgelezen, zal ik nog navragen)

Kan ik iets meten aan de ECU, heeft iemand een schema met alle aansluitingen? Dan kan ik nagaan wat er wel en wat er niet aan signalen aankomt. Kan ik eventueel een "noodloop" forceren door de krukassensor direct aan de bobine aan te sluiten buiten de ECU om (of moet ik de nokkenas sensor hebben, vandaar de vraag naar het schema) of mol ik dan de boel?

Het lijkt langzamerhand het meest op een fout in de ECU, of toch iets niet goed verbonden bij het demonteren van de startonderbreker hoewel de ECU ook is gewisseld. Ik zal vragen of er bij de garage of een relatie bij Volvo nog een ECU beschikbaar is om ook te testen Bij een ouderwetse auto zou je denken dat de condensator over de puntjes kapot was, het equivalent daarvan moet in de ECU zitten!

Dit waren mijn gedachten, ik ruil ze graag voor een betere!

Prettige avond en graag tot morgen!

Erik
Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)

UserID6342

Heb je een dikke of dunne sleutel ?  Bij dikke sleutel circuit antennering en ontvanger nakijken
Foutcodes uitlezen met het juiste programma
Hoofdrelais (grijs) boven radiateur ?

Erik2

Hallo allemaal,

De auto is uit januari 1995. Toen hadden ze volgens mij nog geen transponders en antennering. Dunne sleutel denk ik. Foutcodes zal ik nog navragen bij de garage, maar die waren op zich niet relevant voor dit probleem is mij verteld. Wat zou het hoofdrelais fout moeten doen (ik heb overal stroom als het contract aan staat), ik weet niet waar die in een 95-er zou zitten.

Groet,
Erik
Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)

Lunadust

Je hebt geen vonk,

Waar heb je geen vonk? op de bougies of aan de bobine?

Als je geen vonk uit de bobine hebt kun je de bedrading daarnaartoe doormeten, eventueel een directe plus er opzetten, dan sluit je het gehele contact startonderbreek gedeelte uit.

Als je wel vonk op bobine hebt en niet op een van de bougies dan is het de kabel, verdelerkap of rotor.


Techneut, geen dichter.

Erik2

Hallo Lunadust,

Ik heb geen vonk op de bobine. Wel plus.
Kabel naar bobine vanaf de ECU gaf geen signaal. Kabel is overbrugd, nog niets.

Groet,
Erik
Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)

kevinwalter

S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Erik2

Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Erik2

Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)

sportsman500

mijn v70 had dit ook was de antenne ring die niet helemaal goed zat

Lunadust

Kun je een foto plaatsen van hoe je nokkenas sensor gever eruit ziet? dat betekend, nokkenas sensor losmaken (2 keer torx 40), sensorring erafhalen 1 keer m6, dan graag de achterkant van de sensorring fotograferen

Zit die sensorring wel goed vast? is die onlangs los geweest?
Techneut, geen dichter.

kevinwalter

#26
Geen controlelampjes, alle lampjes behalve het motorlampje of echt niets?

Als je niets krijgt ligt het in ieder geval niet aan je ECU. Pas als je alle lampjes hebt behalve het motorlampje/lambda dan moet je pas richting de ECU denken.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Erik2

Hallo allemaal,

Sportsman500: Dit is een 850 uit 1995, hier zit volgens mij geen antennering is, de startonderbreker was er een die veel is nageleverd met zo'n cklein los zwart sleuteltje dat je in een separaat contact moet steken.

Lunadust: De nokkenassensor is los geweest en door de garage ook nog gewisseld met een ander. Daarna is het signaal gemeten met een scoop, dat was OK. Ik zal donderdag nog even langs gaan en proberen een fototje te maken. (dan kan ik pas weer langs bij de garage waar de auto nu staat, mijn vouw is met de andere 850 2 dagen op pad)

kevinwalter: toen de auto nog hier was gingen alle controlelampjes braaf aan. ik zal donderdag nogmaals controleren.

Bedankt weer voor de suggesties,
Erik
Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)

kevinwalter

Als je geen motorlampje hebt moet je eens kijken naar de grijze relais boven de radiator. De bekabeling daar van. Ik had exact de zelfde symptomen. Echter GEEN lambda lampje tijdens het op contact zetten. Startmotor draaide rond, alle sensoren waren goed maar geen ontsteking. Alles doorgemeten en we kregen van de 12 volt maar 3 volt door. Logisch. De ECU startte niet op omdat de blauw/oranje kabel van die grijze relais kapot was. Schijnt vaker voor te komen.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Erik2

Hallo kevinwalter, bedankt, dat gaan we proberen! Ik kan echter pas donderdag naar cde garage, nu geen auto, maar je hoort zeker hoe het afloopt!

Groet,
Erik
Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)