Radiateur vervangen: merk?

Gestart door Noot, 22-12-2015 10:08:14

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Citaat van: Dirk342 op 30-12-2015 06:36:49
Nissens, altijd goed is volgens mij ook de enigste die een radiateur levert van 40 mm ipv de meest verkochte van 32 mm.  Daarom mijn voorkeur voor Nissens wegens de iets grotere koelcapaciteit.

Want die capaciteit is nodig (meetrapporten)?!  Misschien als je met 1600kg aanhanger in de bergen rond tuft met een automaat, maar voor normaal gebruik, nee.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Maar het is wel lekker dat de Nissens het heeft voor een geringere prijs als bij de dealer.  Monteer hier ook eigenlijk niet anders als die Nissens in een Volvo.

Ries van de Zilverschuit

Vandaag net mijn tweede radiateur in vier jaar tijd gemonteerd en circa 40.000 km. Die van vier jaar terug was een Hella Behr, lekt aan de rechterkant onderin als een vergiet. Fabrieksgarantie is verlopen natuurlijk, maar ik ga wel voor de wettelijke garantie. Je mag van een radiateur van dit merk zeker verwachten dat-ie tien jaar en 100.000 km meegaat.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

BBS

Citaat van: Dirk342 op 30-12-2015 20:42:41
Maar het is wel lekker dat de Nissens het heeft voor een geringere prijs als bij de dealer.  Monteer hier ook eigenlijk niet anders als die Nissens in een Volvo.
Yups, en ik heb hem er ook in zitten. ;) Was trouwens bij Winparts met automaat koeler beduidend goedkoper dan de dealer....
Volvoloos....

Noot

Ok, de Valeo is besteld.
Die klemmetjes + o-ringen kosten blijkbaar ongeveer 40 euro?

Nog een vraagje: hoe het beste de radiateur te verwijderen, onderlangs of bovenlangs?

Ik krijg overigens in Vida niks gevonden over het vervangen van een radiateur. Klopt dit of kijk ik niet goed?

UserID6342

Onderlangs is het makkelijkst en heb je de meeste ruimte...

dbs1

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 30-12-2015 20:57:52
Vandaag net mijn tweede radiateur in vier jaar tijd gemonteerd en circa 40.000 km. Die van vier jaar terug was een Hella Behr, lekt aan de rechterkant onderin als een vergiet. Fabrieksgarantie is verlopen natuurlijk, maar ik ga wel voor de wettelijke garantie. Je mag van een radiateur van dit merk zeker verwachten dat-ie tien jaar en 100.000 km meegaat.

Dat is toevallig, bij mijn V70R AT4 is net na 4,5 jaar en 75k km de radiateur weer vervangen, hij was gaan zweten bij een naadje op de korte kant onderaan aan de zijde van de bijrijder. Het merk weet ik nog niet, dat moet ik nog navragen. Hella zou wel toevallig zijn....
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Benny850

Op onze 2.4T vorig jaar ook de radiateur vervangen met een Nissens exemplaar.

Is prima zelf te doen zeker als je met twee man bent.
Op een brug is wel makkelijk zodat je onder en boven kunt werken.

The Demon

Het is ook prima in je uppie te doen hoor, ik heb het al twee keer gedaan in de afgelopen paar jaar.
Ik ben bang dat ik er binnenkort weer aan kan, vorige week ineens het expansievaatje leeg en een vochtig plekje onder de bovenste slang.
De boel afgevuld en na een week rijden staat het niveau nog gewoon op max en is die plek onder de slang weer droog.
Dat kan dus niet lang goed gaan of Olijfje moet een enorm zelf herstellend vermogen hebben.

jeroen74

Persmoer in het plaatwerk kan afbreken/losschieten. Dus van te voren liberaal met kruipolie bespuiten. Mocht ie toch los gaan, je kan met een zaagje de bevestiging van de radiator afzagen, dan heb je veel meer ruimte om met een slijptol de boel los te slijpen.

UserID6342

Monteer hier altijd de radiateuren van het merk Nissens. Bevallen erg goed, maar had er van de week toch eentje die na 14 maanden weer lek was.  Winparts, als leverancier, doet dan erg moeilijk en wilt van geen coulance spreken.  In mijn ogen erg slecht en schandalig te noemen.

Het is wel iets voor mij geworden om rekening mee te houden voortaan.