wat te doen ik heb al een chip maar wil meer

Gestart door wizard, 10-03-2005 20:54:41

Vorige topic - Volgende topic

wizard

ik heb een s70 R die is gechipt maar ik wil meer vermogen wat kan ik het beste doen ik wil geen irritant race geluid voor de rest kan alles wat raden jullie me aan want als ik naar een tuning bedrijf ga kost het altijd de hoofdprijs

alvast bedankt
don't hate the player, hate the game

JCviggen

Als je meer pk's wil dan enkel een chip ga je sowieso redelijk wat geld moeten neertellen. No other way. Een 3" downpipe geeft je al wat extra, maar das ~1000 euro. Een sportuitlaat doet ook iets, maar geeft meteen een stuk meer geluid en je gaf al aan dat je dat niet wil.

Aangezien je al een 18T turbo hebt heeft naar een 19T gaan niet zo heel veel zin. Met andere woorden eens je de downpipe en uitlaat vervangt en de turbodruk nog wat opschroeft (goed voor een extra pk of 30 misschien...) ben je een beetje uitgeteld. Tenzij je érg veel geld wil gaan neertellen.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

wizard

Citaat van: JCviggen op 10-03-2005 21:01:10
Als je meer pk's wil dan enkel een chip ga je sowieso redelijk wat geld moeten neertellen. No other way. Een 3" downpipe geeft je al wat extra, maar das ~1000 euro. Een sportuitlaat doet ook iets, maar geeft meteen een stuk meer geluid en je gaf al aan dat je dat niet wil.

Aangezien je al een 18T turbo hebt heeft naar een 19T gaan niet zo heel veel zin. Met andere woorden eens je de downpipe en uitlaat vervangt en de turbodruk nog wat opschroeft (goed voor een extra pk of 30 misschien...) ben je een beetje uitgeteld. Tenzij je érg veel geld wil gaan neertellen.

bij welk tuning bedrijf kan ik de turbo laten opschroeven en is de slijtage dan niet hoger maar bij european tuning zeggen ze dat de uitlaat van ferrita niet veel geluid maakt

JCviggen

de Ferrita uitlaat is toch niet echt stil te noemen vind ik...de Simons is denk ik stiller.

Een chip bepaalt de turbodruk...met een 3" downpipe kan die wel iets hoger komen te liggen. Hangt ervan af welke chip je hebt??? Als het een Rica chip is of eentje van european tuning kan die worden aangepast

mathh

De downpipe levert een "zware-bas-roffel" met een enkele keer een resonantie. Sommige mensen storen zich daar aan, anderen vinden het mooi. Ik vind het fantastisch, mijn vriending hoort me al van de andere kant van het dorp aankomen en mijn buren weten precies dat ik om 7 uur 's morgens naar mijn werk ga.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

reneetje

Citaat van: wizard op 10-03-2005 20:54:41
ik heb een s70 R die is gechipt maar ik wil meer vermogen wat kan ik het beste doen ik wil geen irritant race geluid voor de rest kan alles wat raden jullie me aan want als ik naar een tuning bedrijf ga kost het altijd de hoofdprijs

alvast bedankt

Waarom kost het bij een tuningsbedrijf altijd de hoofdprijs?Is dat niet een beetje van zoals de waard is .............
Ga eens langs bij zo'n tuningsbedrijf , vraag wat je wil vragen en ge zult alle info met bijbehorend prijskaartje vrijblijvend voor geschoteld krijgen om zo tot een wel overdachte daad over te gaan.
Info over mensen die deze stap al wel gedaan hebben is hier op te en.

Rene ;)

wizard

Citaat van: reneetje op 10-03-2005 21:51:21
Citaat van: wizard op 10-03-2005 20:54:41

alvast bedankt

Waarom kost het bij een tuningsbedrijf altijd de hoofdprijs?Is dat niet een beetje van zoals de waard is .............
Ga eens langs bij zo'n tuningsbedrijf , vraag wat je wil vragen en ge zult alle info met bijbehorend prijskaartje vrijblijvend voor geschoteld krijgen om zo tot een wel overdachte daad over te gaan.
Info over mensen die deze stap al wel gedaan hebben is hier op te en.

Rene ;)
ze proberen altijd het duurste te verkopen want dat is natuurlijk de beste daaropm vraag ik de meningen van de mensen die er geen baat bij hebben wat je koopt en hoeveel het kost
wizard

JCviggen

voor onze volvos is er niet veel verschil tussen het duurtste of het goedkoopste hoor...er is gewoon niet veel keus. Markt om volvos te tunen is enorm klein

M a r c

En Ferrita is niet goedkoop maar wél erg goed!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BartT5R

Ach ja,
wat is duur, vergelijk het eens met een originele standaard Volvo pijp?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

BenC70ES

En ze klinken toch niet echt veel luider als orgineel hoor... wat ik al gehoord heb.. met een katloze downpipe staan de zaken er natuurlijk al anders voor, of als je slecht één knalpot overhoudt  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BartT5R

Ik heb een katloze, en die hoor je wel hoor, maar echt storend is het niet.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Turbobiker

Misschien is het eens een idee het standaard tuningswerk op een rijtje te zetten, iedereen moet nu opnieuw het wiel uitvinden. Juist omdat er niet heel veel mogelijk is voor Volvo is het een kort overzicht.

inlaat, DP, uitlaat, chip, voor de oudere types een grotere turbo en dan nog een intercooler (zie ook website van de swede demon bijvoorbeeld) Alles wat je daarna wilt doen gaat veel geld kosten, maar nu zit je al op ruim 300pk. ET en Rica zijn voor Volvo dé adressen, maar andere tuners kunnen je ook helpen

Dit heb ik dus in een maand of twee bij elkaar gevonden, vooral door over het forum te struinen
De Tussenpaus

Turbobiker

-- EDIT -- Reklame -- EDIT --
De Tussenpaus