van 850 virus naar Cabrio

Gestart door plukkie, 26-12-2015 16:30:46

Vorige topic - Volgende topic

plukkie

Ik ben nog steeds verslaafd aan 850's. De carbage-runner die we gekocht hebben wil ik de hele tijd maar opknappen en verbeteren, terwijl deze dat eigenlijk niet waard is. (http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,78112.msg1631409.html#msg1631409)
Al heb ik nu al lol aan alles wat we repareren :-)

Dus: Besloten om serieus op zoek te gaan naar 2e auto voor vrouwlief, en die houdt niet van (zelf) rijden in grote auto's dus op zoek naar de kleinste: C70 Cabrio, omdat dat leuk is (kan zijn.
Lieftst een 2.4T of een 2.3T
Vandaag bij deze C70 in Den Haag gekeken http://link.marktplaats.nl/m990868991. Kenteken 86-JL-GL

Mijn bevindingen:
- Op zich een aardige auto
- Lak komt wel goed met een goede poetsbeurt
- Kap moet mijns inziens vervangen worden. Naast dat ie groen is, is ie op enkele plaatsen doorgeschavield.
- In de kapvangbak stond water en op enkele plaatsen was het hemeltje vochtig.
- Airco zou het niet doen (niet kunnen testen)
- CC doet t niet.
- Accuprobleem, vanmorgen wilde de auto niet starten, terwijl huidige eigenaar er van de week een nieuwe in heeft geplaatst.

pro:
- Van eerste eigenaar: eerst zakelijk daarna prive gereden door zijn vrouw
- heel gezonde km- stand 130.xxx

Al met al een te duur geprijsde auto, waar ik niet op geboden heb.
Helaas te nieuw als youngtimer, anders zou ik het voor minder wellicht aandurven

Wie heeft nog goede tips om op te letten bij Cabrio's?
Zijn deze ook uit te lezen met VOL-FCR?
Wat zijn voor cabrio's specifiek de dingen waar je op moet letten?

Grtz.
Marcel

480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

classicT5

Handbak, kom je weinig tegen in de cabrios.

elianmars

Wat bedoel je met te nieuw als youngtimer? Qua bijtelling?

elianmars

Citaat van: plukkie op 26-12-2015 16:30:46
Dus: Besloten om serieus op zoek te gaan naar 2e auto voor vrouwlief, en die houdt niet van (zelf) rijden in grote auto's dus op zoek naar de kleinste C70 Cabrio

Je weet dat de C70 evenlang als een 855 is en 5 centimeter breder? ;D

plukkie

Citaat van: elianmars op 26-12-2015 17:18:03
Wat bedoel je met te nieuw als youngtimer? Qua bijtelling?
Yep,  da's wel het Idee.
Mits PHEV Outlander ???

plukkie

Citaat van: elianmars op 26-12-2015 17:33:45
Dus: Besloten om serieus op zoek te gaan naar 2e auto voor vrouwlief, en die houdt niet van (zelf) rijden in grote auto's dus op zoek naar de kleinste C70 Cabrio

Je weet dat de C70 evenlang als een 855 is en 5 centimeter breder? ;D

Nog niet,  nu wel....
Sssssssst niet zo luid  :evil:
Mits PHEV Outlander ???

NinaPaul

En het zicht 10 keer minder is :D (kleine achterruit enzo).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

jetse

Je moet van een C70 cabriolet niet dezelfde verwachtingen hebben als van een 850. Ik zelf ervaar dat de C70 een minder solide auto is en wat 'speelgoedachtig' aanvoelt. En ik heb er ook meer gedoe mee dan mijn 850, en het onderhoud is intensiever dan mijn 850.
Ondanks dit is het wel mijn lievelingsauto...

plukkie

Citaat van: NinaPaul op 26-12-2015 19:33:58
En het zicht 10 keer minder is :D (kleine achterruit enzo).

En dat viel me inderdaad heel erg op tijdens de proefrit. Achteruitrijcamera lijkt me geen overbodige luxe!
Mits PHEV Outlander ???

)()()sT

Citaat van: jetse op 26-12-2015 20:22:58
Je moet van een C70 cabriolet niet dezelfde verwachtingen hebben als van een 850. Ik zelf ervaar dat de C70 een minder solide auto is en wat 'speelgoedachtig' aanvoelt. En ik heb er ook meer gedoe mee dan mijn 850, en het onderhoud is intensiever dan mijn 850.

De eerste rit in m'n cabrio moest ik wennen aan het vele geluid dat er van buiten door dat tentdak binnenkomt. Daarnaast voelt zo'n ding met het dak open als een rijdende wokkel ;D
Niettemin zijn de eerste ritjes in de cabrio goed bevallen en hoop ik komende zomer lekker rond te kunnen toeren met m'n bol in de zon 8)

NinaPaul

Wanneer er veel wind geluid is, zit er iets niet goed. Het hoort gewoon "stil" te zijn.

Ramen stellen, rubbers controleren etc.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

FGG

Dus: Besloten om serieus op zoek te gaan naar 2e auto voor vrouwlief, en die houdt niet van (zelf) rijden in grote auto's dus op zoek naar de kleinste: C70 Cabrio, omdat dat leuk is (kan zijn.

Een C70 is net zo groot als een V70 en heeft een draaicirkel waar je helemaal flauw van wordt. Dus ik wens je vrouw veel succes! :eusa_pray:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: jetse op 26-12-2015 20:22:58

Mijn ervaringen met de C70 t.o.v. de 855 en de V70 is dat ie veel stiller is en voor mijn gevoel net zo solide. Ook de onderhoudsintensiviteit die je noemt herken ik niet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 27-12-2015 11:51:39
Wanneer er veel wind geluid is, zit er iets niet goed. Het hoort gewoon "stil" te zijn.

Ramen stellen, rubbers controleren etc.

Wind niet, maar wel veel geluid. Dat bedoelt Joost. Kan ook niet anders, er komt nu eenmaal meer geluid door zo'n 'tentdoek' dan een stalen dak.

NinaPaul

Heb het zelf niet, zo een C70 doek heeft meerdere lagen en isoleert het geluid gewoon goed.
Zeker als je de radio gewoon aan hebt zal er nagenoeg geen verschil te meten zijn.

Maar goed, ieder zijn mening :D zo blijft het gewoon een vrouwenauto :D
-Gottfried Leibniz