van 850 virus naar Cabrio

Gestart door plukkie, 26-12-2015 16:30:46

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: FGG op 27-12-2015 14:16:28
Mijn ervaringen met de C70 t.o.v. de 855 en de V70 is dat ie veel stiller is en voor mijn gevoel net zo solide. Ook de onderhoudsintensiviteit die je noemt herken ik niet.

De coupe wel maar de cabrio is gewoon een natte krant.
Kijk je in de achteruitkijkspiegel zie je dat de voorruit de ene kant op gaat terwijl de achterkant in de spiegel iets anders aan het doen is.  :) ;)

De cabrio heeft ook geen rubbers maar starre bussen in het subframe, een brace in het subframe en een brace vanaf de achterste subframe bouten richting het midden van de auto om een beetje stijfheid in de body te houden.

elianmars

Citaat van: Johann op 27-12-2015 17:00:39
Citaat van: FGG op 27-12-2015 14:16:28
Mijn ervaringen met de C70 t.o.v. de 855 en de V70 is dat ie veel stiller is en voor mijn gevoel net zo solide. Ook de onderhoudsintensiviteit die je noemt herken ik niet.

De coupe wel maar de cabrio is gewoon een natte krant.
Kijk je in de achteruitkijkspiegel zie je dat de voorruit de ene kant op gaat terwijl de achterkant in de spiegel iets anders aan het doen is.  :) ;)

De cabrio heeft ook geen rubbers maar starre bussen in het subframe, een brace in het subframe en een brace vanaf de achterste subframe bouten richting het midden van de auto om een beetje stijfheid in de body te houden.

Dat valt me inderdaad flink tegen. Ik had verwacht dat de C wel steviger zou zijn dan de 306 cabrio, maar het tordeert even erg. Misschien nog wel erger zelfs.

classicT5

Moet je voor de lol eens met een chrysle lebaron cabrio rijden, dan weet je wat torderen is ;)

Er zijn toch van die verstevigingsconstructies beschikbaar after market? Dit komt onder de auto thv viorstoelen.

Veerpootbrug voor en achter monteren?

elianmars

Citaat van: classicT5 op 27-12-2015 18:26:59
Moet je voor de lol eens met een chrysle lebaron cabrio rijden, dan weet je wat torderen is ;)

Er zijn toch van die verstevigingsconstructies beschikbaar after market? Dit komt onder de auto thv viorstoelen.

Er liggen al allerlei buizenconstructies onder. Past volgens mij niks meer bij. VPB voor ligt erin, achter is niet mogelijk.

classicT5

Ah, dan blijft een rolkooi over ;)

V702.5T

Bij Saab gebruiken ze een stalen 'kruis' onder de auto. Van linker voorwiel naar rechter achterwiel enz. Wellicht dat zoiets te verkrijgen is?

plukkie

Citaat van: elianmars op 27-12-2015 19:56:27
Citaat van: classicT5 op 27-12-2015 18:26:59

Er liggen al allerlei buizenconstructies onder. Past volgens mij niks meer bij. VPB voor ligt erin, achter is niet mogelijk.

Tot nu toe heb ik ze gezien met en zonder VPB. Lijkt me op basis van alle verhalen wel aan te bevelen.
Wie weet waar deze aftermarket (of nog origineel?) te verkrijgen zijn?
Mbt windgeruis: De eerste die ik (we) reden, maakte aanzienlijk veel geluid... Merk wel of de volgende beter zijn.
Ik heb er 2 op het oog :-)
480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

855T5+

VPB verandert nagenoeg niks aan het torderen hoor, in een C...gewoon lekker cruisen, t is geen bochtenridder of racer... ;D
Bovendien heeft Volvo al een zwaar driehoekskruis vanaf de achterwielen naar t midden (onder die knobbel direct midden achter de voorstoelen)
geschroefd, om torsie wat tegen te gaan, valt weinig méér aan te doen, helaas, en daarom is ie ook zo zwaar...
Volvo: Mutatis Mutandis

drdre

Mijn vrouw rijdt sinds maart dit jaar ook in een C. Ze is er erg blij mee, maar het zicht rondom is wel een punt. Achteruitrijsensoren zijn bijna een must. In de zomer prima te doen, in de winter met korte dagen en vroeg donker niet handig. Vandaar dat de C nu gestald staat en ze in een V70 Classic rijdt. Vanaf Maart wordt er weer gewisseld  8) Ik vind ook dat de C erg deint en tordeert, maar het is een heerlijke auto om in te rijden cq. cruisen. Het geeft echt een luxe gevoel.

elianmars

Citaat van: 855T5+ op 28-12-2015 01:06:22
Bovendien heeft Volvo al een zwaar driehoekskruis vanaf de achterwielen naar t midden (onder die knobbel direct midden achter de voorstoelen)
geschroefd, om torsie wat tegen te gaan

Waar?  :eusa_shifty:  ;D

De "versteviging" die onder de wagen ligt, zit in het subframe en vanaf subframe naar net onder de voorstoelen. Daarachter dus niks meer. Eigenlijk vreemd, want dat is nou net het slapste gedeelte.

classicT5

elianmars

Citaat van: classicT5 op 03-01-2016 15:11:05
Dit bedoelde ik:

http://www.vivaperformance.com/lower-rear-brace-850-s-v-c70-fwd/

Op die site vind je nog meer opties

Ik vraag me af of die rear brace iets doet bij de cabrio. Tussen de achterwielen staan twee stalen schotten achter de bank. Er zou juist een versteviging tussen de twee afgebeelde braces moeten zitten. Dit is het slapste gedeelte van de cabrio, volgens mij.

plukkie

Het is zover, Per vandaag eigenaar van een C70.   :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Mooie org NL gevonden in Den Haag. Bekend op het Forum, was van J1. Ik ben de derde eigenaar.
Ik zal binnenkort mijn oude blog eens afstoffen en foto's maken.
Eerst even de poetsmachine er overheen. Vandaag alleen de motorkap even gedaan, en die knapt er erg van op.

Blij: Ik ben weer een Volvo rijker. Deze mag voorlopig nog blijven!!

480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

elianmars

Citaat van: plukkie op 10-01-2016 20:00:23
Het is zover, Per vandaag eigenaar van een C70.   :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Mooie org NL gevonden in Den Haag. Bekend op het Forum, was van J1. Ik ben de derde eigenaar.
Eerst even de poetsmachine er overheen. Vandaag alleen de motorkap even gedaan, en die knapt er erg van op.

Mooi zo. Weer een cabrio erbij  8)

MarcoV

Citaat van: plukkie op 10-01-2016 20:00:23

Gefeliciteerd, kleine tip zou het dak niet met een poetsmachine doen  ;D

MarcoV