&$&#^%$^ guard1

Gestart door Ewoud, 28-12-2015 00:21:56

Vorige topic - Volgende topic

Ewoud

Wat is het geval, alles werkte tot de AB viel (daar is het printje van kapot, doet niks meer).

Dan maar met de sleutel, echter starten wou niet. Want het alarm gaat meteen af na het ontgrendelen en openen van een portier. Dus zekering 6 eruit en ik kon weer rijden en als een pauper alle deuren apart opslot/vanslot doen.

Tijdelijke oplossing dus.... Toen dit gevonden:

Citaat van: Philip850 op 13-04-2008 18:20:19
Nou, omdat ik met dit heerlijke weer het niet kon laten wat aan mijn auto te doen heb ik eindelijk dat kreng van een volvoalarm weer werkend gekregen!

De oplossing van wacha is hier het grote deel van, hierbij een kleine handleiding voor geheid succes indien geen werkende ab meer aanwezig is bij een volvoguard I alarm:

Stap 1: Zorg voor een willekeurige werkende volvoguard I afstandsbediening
Stap 2: Doe de motorkap open en haal zekering 6 eruit (laat de motorkap openstaan en het zekeringkastje open)
Stap 3: Doe de bestuurdersportier open en zet het contact aan (stand 2)
Stap 4: Ga naast je portier staan met de AB binnen handbereik

Stap 5: Houdt de knop van de alarmunit op de A-stijl ingedrukt en doe met de andere hand de zekering terug erin doe dit net zovaak totdat slechts 1 rood indicatorledje brand als je de knop indrukt en laat dan de knop los

Stap 6: Sluit je motorkap, ga in de wagen zitten en sluit je portier
Stap 7: Zet het contact uit en aan. Hou de knop weer ingedrukt totdat een lampje bij I II of III gaat branden of knipperen
Stap 8: Druk nu snel op het knopje van je AB en houdt deze ingedrukt

En dan zou het moeten werken. Bij troubleshooting, varieer een beetje met de contactstanden in deze handleiding en dan moet het lukken  8)

Succes!

Zo gezegd zo gedaan, maar geen resultaat. Ja het alarm is er af , maar een nieuwe AB werkt niet..... (het is een werkende AB, want komt van mijn andere 850 waar die wel op werkt.)

Wie weet hoe ik het weer aan de praat krijg?
1995 Volvo 854 TURBO

855T5+

Hierin staat alles over o.a. Guard1
Als je alarm niet meer afgaat, dan kun je de AB weer inleren: dat staat o.a. ook in dit document, hoe je dat doet: t is heel eenvoudig.
Volvo: Mutatis Mutandis

Ewoud

Daar staat precies het zelfde in als in een NL-talig document wat ik al op het forum gevonden had. En inleren wil dus niet.

Sterker nog dat stomme @!#$@!# alarm staat er ook weer op en gaat er niet af. Ook niet na vele keren de zekering in en uit halen, ook accupool loshalen haalt niks uit...

Wie heeft de oplossing om het weer werkend te krijgen?
1995 Volvo 854 TURBO

PimR

De enige manier is toch echt de zekering, probeer eens de zekering er bv een half uurtje uit te laten en dan nog eens proberen.

Let wel, alle portieren dienen gesloten te zijn! Dus even het raam open om bij het knopje te komen.