Clk-p guess who's back... Turbo zegt Boem!

Gestart door clk-p, 29-12-2015 21:58:44

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Terug naar waar de kop gewisseld is (en ook de keerringen zijn vervangen) en originele onderdelen, of wat er dichtbij in de buurt komt, laten monteren
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

clk-p

Citaat van: Sbv op 13-03-2016 16:36:05
welk merk koppakking set en keerringen ? Victor Reinz prut ?

Ik heb zoals gezegd in vorige posts mijn onderdelen bij e.s besteld.
Bij mijn bestelling duidelijk aangegeven dat de onderdelen van het huismerk mochten zijn mits deze van betrouwbare kwaliteit zijn.
Vertrouwende daarop heb ik dus verschillende onderdelen gekregen van het huismerk, maar ook diverse zaken origineel Volvo.
Ik heb dus o.a wel een koppakking set gekregen van het huismerk ( swedish parts ) en distributieriem huismerk (Goodyear).
Lijkt me toch geen verkeerd spul.

clk-p

Citaat van: henry classic v70 op 13-03-2016 18:45:53
Terug naar waar de kop gewisseld is (en ook de keerringen zijn vervangen) en originele onderdelen, of wat er dichtbij in de buurt komt, laten monteren

Haal morgen idd nieuwe originele volvo keerringen op bij de dealer

clk-p

Nou Volvo weer bij huis, keerringen vervangen onder garantie dus dat is gunstig.
Hopelijk gaat het nu wat langer goed :eusa_whistle:
Vanmiddag voor en achter remmerij ontvangen dus dit weekend maar een beetje weekend therapie uitoefenen.

)()()sT

Mooi zo, nu hopelijk een tijd doorroffelen! :)

clk-p

Citaat van: )()()sT op 19-03-2016 08:40:21
Mooi zo, nu hopelijk een tijd doorroffelen! :)

Daar gaan we wel voor ja..

Ben vandaag bezig geweest met de remmerij, de achterste schijven en blokken zitten er op. Helaas kwam ik er bij de voorkant te laat achter dat ik daar een imbusdop nr7 voor nodig heb om het zaakje los te krijgen. . En laat ik nu enkel maar 6 en 8  in huis hebben pfff...
Dus die moet ik eerdaags maar even ophalen en dan een nieuwe poging wagen. .

clk-p

Vanmiddag lekker op tijd thuis van het werk dus maar weer verder met de remmen.
Inmiddels had ik een imbusdop gekocht dus kon met de voorkant beginnen. Alles liep lekker gesmeerd dus met 2 uurtjes had ik alles weer schoon en gemonteerd.
Oude schijven waren er wel echt aan toe en blokken waren ook niet veel meer maar nu zit ie rondom weer goed in de ankers  :eusa_dance:

classicT5

Mis je assteun ;) serieus, denk om je veiligheid

elianmars

Citaat van: classicT5 op 30-03-2016 22:25:01
Mis je assteun ;) serieus, denk om je veiligheid

Zeker met zo'n hatsieflatsie krikje. Gooi desnoods een wiel onder de wagen. Mocht de krik wegschieten, dan kan er nog niet veel gebeuren.

clk-p

Geef jullie helemaal gelijk.
Gooi er 9 van de 10x ook wel een wiel of assteun onder.
Heb nog nooit meegemaakt dat de auto van de krik viel, maar mocht het gebeuren kan het idd raar aflopen als je er niets extra hebt onder liggen.
Zal ook nooit onder de wagen kruipen zonder extra ondersteuning hoor zo snugger ben ik dan ok nog wel.

Zal de volgende keer een arbo verantwoordelijke foto op zetten.

Levi_r

Als je het had meegemaakt dat 'ie van de krik viel, had je nu ook wel wat eronder gehad ;) Ik heb overigens met een dergelijke krik meegemaakt dat ie gewoon inzakte. Ging niet heel snel, maar toch. Die dingen zijn overal en nergens in allerlei kleuren en merken te koop, maar veelal dezelfde pruttel. Wel lekker bezig, ik moet mijn remmetjes ook aanpakken binnenkort. Wat was je kwijt voor t spul?
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

clk-p

Citaat van: Levi_r op 31-03-2016 11:38:06
Als je het had meegemaakt dat 'ie van de krik viel, had je nu ook wel wat eronder gehad ;) Ik heb overigens met een dergelijke krik meegemaakt dat ie gewoon inzakte. Ging niet heel snel, maar toch. Die dingen zijn overal en nergens in allerlei kleuren en merken te koop, maar veelal dezelfde pruttel. Wel lekker bezig, ik moet mijn remmetjes ook aanpakken binnenkort. Wat was je kwijt voor t spul?

Gelukkig is het goed gegaan maar zal volgende keer me weer netjes aan de regels houden :)
Was voor het hele zwikkie rond de 200€ kwijt
ATE remschijven TRW cotec remblokken en een setje pinnetjes en klemmen voor de remklauwen achterzijde.

henry classic v70

Ziet er meteen weer netjes uit ook al zit het achter de velg.. ook meteen de naven een likje Hamerite gegeven (blijven ze nl een hele tijd mooi)  :)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Levi_r

Ziet er strak uit en best nette prijs! Ik ben in ieder geval voor binnenkort aan de beurt.
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

clk-p

Citaat van: henry classic v70 op 31-03-2016 17:07:09
Ziet er meteen weer netjes uit ook al zit het achter de velg.. ook meteen de naven een likje Hamerite gegeven (blijven ze nl een hele tijd mooi)  :)
Ziet er zeker mooier uit zo, deze schijven zijn standaard al gecoat dus hamerite was niet nodig.
Citaat van: Levi_r op 31-03-2016 21:31:49
Ziet er strak uit en best nette prijs! Ik ben in ieder geval voor binnenkort aan de beurt.
Ja over de prijs kun je niks zeggen vond het zelf ook redelijk betaalbaar. Kunnen weer een poosje mee ;)

Vandaag de voor banden vervangen voor potenza's.
Ben blij dat ik de primacy er eindelijk van af heb. Had ik veel eerder moeten doen. Maar ja er waren hogere prioriteiten en kan helaas niet alles tegelijk aanpakken.
Volgende maand is de achteras aan de beurt. Daar zitten nu pilot sport 3 op maar profiel is niet echt super meer..daar gaan dan uiteraard ook potenza's om heen..
Verder heb ik al wel vast  de naafkapjes vervangen voor een nieuw setje, miste namelijk 2 logo's en dat kan natuurlijk niet he :)