Clk-p guess who's back... Turbo zegt Boem!

Gestart door clk-p, 29-12-2015 21:58:44

Vorige topic - Volgende topic

clk-p

Eindelijk vandaag mijn abs probleem verholpen met dank aan Henk. Abs en tracs lampjes begonnen een paar weken geleden te branden. Gereviseerde controller opgestuurd gekregen en viola :eusa_dance:
Ook heb ik nog twéé potenza s besteld voor de achteras, dus die komen er in de loop van volgende week ook onder.
Verder ben ik nog van plan om de automaat olie te verversen.
Heb hiervoor 5 liter atf dextron III besteld.
Nu schakelt de automaat soepel hoor, maar een keer aftappen en verversen lijkt mij geen overbodige luxe.
Verder eigenlijk geen bijzonderheden, al ben ik wel blij dat ik van die brandende lampjes in het dashboard af ben...

clk-p

Vandaag bezig geweest met de Automaatolie.
Kwam heerlijk bruin zwarte olie uit zetten  :eusa_whistle:
In totaal 3.5 liter kunnen aftappen. Heb er dus de zelfde hoeveelheid weer in gedaan. Ik wil dit nog 2 maal herhalen deze zomer om zo de olie weer zo schoon mogelijk te krijgen..
Toen ik toch lekker aan het smeren was ook de motorolie plus het filter maar weer vervangen. Zaterdagochtend nog eventjes de nieuwe banden eronder en dan op naar de hertenkamp meeting  :eusa_dance:

henry classic v70

Mooi met nieuw schoeisel en verse olie op pad  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Blackfox

Citaat van: clk-p op 26-05-2016 22:17:22
In totaal 3.5 liter kunnen aftappen. Heb er dus de zelfde hoeveelheid weer in gedaan. Ik wil dit nog 2 maal herhalen deze zomer om zo de olie weer zo schoon mogelijk te krijgen..
Toen ik toch lekker aan het smeren was ook de motorolie plus het filter maar weer vervangen. Zaterdagochtend nog eventjes de nieuwe banden eronder en dan op naar de hertenkamp meeting  :eusa_dance:

Beter flushen die bak :)

clk-p

Citaat van: Blackfox op 27-05-2016 01:51:28

Gaan we niet doen.

cornelis-b

Ik heb toen der tijd wel besloten om te flushen, bij alleen wat aftappen en bijvullen verwijder je geen vuil uit je bak en dat wil je juist graag kwijt. Nieuwe olie heeft ook gedeeltelijk een reinigende werking en juist daardoor komt er vuil los in de bak wat "aan de wandel gaat" met de kans op dichtslibben van het kleppenblok. Beter één keer goed flushen en reinigen is mij toen verteld.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Citaat van: clk-p op 27-05-2016 06:16:51
Citaat van: Blackfox op 27-05-2016 01:51:28

Gaan we niet doen.

Waarom niet eigenlijk?

diederickvolvo

Garage verhagen in beesd, fantastisch. V70r^2  was er heen geweest en had mijn het aan geraden.  270 met een cleaner, en ze doen de auto van de grond dat hij echt kan spoelen en draaien. Totaal andere wagen bij terugkomst

clk-p

Misschien in de toekomst een keertje proberen.
Wil eerst zelf een paar keer verversen om zo ook de kosten een beetje te drukken. Vind 3 tot 4 honderd eurie toch wel serieus geld. Atf heeft van zichzelf al een groot reinigend vermogen dus ben van mening dat als je het zelf regelmatig ververst je op die manier je automaat ook goed kan onderhouden.
Plus het feit dat je de magnetische aftapplug zelf kan schoonmaken, en met flushen juist die deeltjes door je bak heen gaat spoelen lijkt mij..

yannickdv

Citaat van: clk-p op 28-05-2016 20:37:33
Wil eerst zelf een paar keer verversen om zo ook de kosten een beetje te drukken. Vind 3 tot 4 honderd eurie toch wel serieus geld. Atf heeft van zichzelf al een groot reinigend vermogen dus ben van mening dat als je het zelf regelmatig ververst je op die manier je automaat ook goed kan onderhouden.
Plus het feit dat je de magnetische aftapplug zelf kan schoonmaken, en met flushen juist die deeltjes door je bak heen gaat spoelen lijkt mij..

Helemaal mee eens. Regelmatig verversen is een uitstekende remedie.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

clk-p

Citaat van: yannickdv op 28-05-2016 21:50:30
Citaat van: clk-p op 28-05-2016 20:37:33
Wil eerst zelf een paar keer verversen om zo ook de kosten een beetje te drukken. Vind 3 tot 4 honderd eurie toch wel serieus geld. Atf heeft van zichzelf al een groot reinigend vermogen dus ben van mening dat als je het zelf regelmatig

Helemaal mee eens. Regelmatig verversen is een uitstekende remedie.

Dat denk ik dus ook.

Gisteren een gezellige dag gehad, was een geslaagde meeting.
Ik heb voor de meeting nog mijn achteras van nieuwe sloffen laten voorzien, wagen staat nu dus weer rondom op vers rubber. Gisteren ook mijn oude gril uit de sandstone weer terug gekregen van Arjen en nieuwe vacuümslangen van woger .
Mijn hartelijke dank hiervoor ;)
Ook remeeuwis nog bedankt voor het proberen van het resetten van mijn service lampje, al is het helaas niet gelukt.
Alle andere oude foutcodes zijn wel gewist dus dat doet me deugt.
Vandaag ga ik maar eens mijn linker mistlamp demonteren. Deze kijkt een beetje scheel, denk dat het beugeltje wat ontzet is. Verder maar eens kijken wat ik met de vacuüm slangen kan.
Heb weer wat te doen :)

cornelis-b

Flushen hoeft geen 300 tot 400 te kosten, ik was 250 euro kwijt. Ik ben van mening dat een keer goed reinigen van de bak beter is.

Het reinigen van uw automaat of stuurhuis gebeurt met een reiniger welke aan de olie wordt toegevoegd.
Deze reiniger zorgt dat alle aanslag, sludge en andere vervuiling met lopende motor oplost en/of losweekt.
De vervuiling wordt nadien weggespoeld met schone olie.

Doordat met de speciale reiniger alle vervuiling oplost voorkomt men dat, nadat uw auto is afgevuld met nieuwe olie, vastzittend vuil losweekt en gaat rond zweven in uw automaat en wederom voor problemen gaat zorgen.

Neen ik heb geen aandelen:
http://www.flushed.nl/portfolio/automaat-spoelen/?gclid=CjwKEAjwpqq6BRC99aKUkaSjuDsSJAC0pNTVJelOziPlLZ_pOfHMSfQ-j8PIMJx3y7oSO1YFS_Cg5RoC9zjw_wcB

http://www.flushed.nl/automaat-spoelen/volvo-automaat-spoelen/
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

clk-p

Zal het in me achterhoofd houden Henk, maar eerst volstaat 3x verversen wel denk ik.
Next week volgende bakoliewissel..

Heb net een setje brackets overgenomen op het forum en heb ook alvast 302 ate powerdiscs besteld.
Heb vorige week op de ring gemerkt dat de standaard ate 280 schijven na een paar X hard remmen het wel wat moeilijker krijgen dus wil nu toch gaan upgraden.
Wordt vervolgd.

clk-p

Zo juist klaar met het monteren van de 16 brackets en de 302 powerdisc schijven.
Plaatje zegt genoeg, vind het zelf wel bruut staan.
Maar belangrijker is dat ze hun werk goed doen.
Nu kijken of ze ook daadwerkelijk het remvermogen iets verbeteren.

innocenti

Schijven heb ik ook gehad. Waren fijn. Welke blokken heb je gemonteerd?