Xenon R lamp in H1 uitvoering

Gestart door gero, 04-01-2016 11:40:02

Vorige topic - Volgende topic

gero

Wie heeft er ervaring met de Xenon R-lamp in H1  uitvoering ?

https://www.xenonlamp.nl/xenon-ombouwset-slim-canbus-r-lamp

Deze R uitvoering is speciaal bedoeld om strooi-licht zoveel mogelijk te beperken.

RoelNL

Kijk anders is hier.

lince.nl
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

gero

Bij   Lince.nl   staat ook een afbeelding  van een  H7R-lamp

Ik had vanmorgen  Xenon.nl   gemaild om te vragen of ze   R lampen hadden in H1 uitvoering,het antwoord was   Ja, die hebben we.
Maar het rare is laatste keer bij een autozaak geweest (Bredase Autoshop) en daar hadden ze nog nooit van een R-lamp gehoord in H1 uitvoering, wel in H7.

elianmars

Ik dacht altijd dat strooilicht door de koplampglazen werd veroorzaakt. Maar dat is dus niet zo?

MEN-O

Ik heb beide koplampglazen vervangen (imitatie, dat wel) icm met mijn Xenon H7R, maar was wel afkeur bij de APK, (Geen dealer). Voorheen met oude glazen met het bekende sterretje erin nooit een probleem. (Wel altijd bij de dealer).

Heb nu de koplampen maar naar beneden bijgesteld, maar ik ga maar weer terug naar Halogeen...

gero

Citaat van: elianmars op 04-01-2016 12:48:35
Ik dacht altijd dat strooilicht door de koplampglazen werd veroorzaakt. Maar dat is dus niet zo?
Dat zal ook wel een rol spelen, maar juist omdat er in de H1 uitvoering niet een soort paddestoeltje voor de lamp zit , is een R-lamp een uitkomst , het zal het effect van strooilicht drastisch verminderen.

Rob850turbo

heb 2 weken geleden een setje immi tyc koplampen gekocht en een setje H7  xenon lampen , geen last van strooilicht , gewoon een super strak beeld

http://www.dynamiccarparts.nl/pro-line-complete-xenon-sets/pro-line-xenon-sets/h7-ultra-slim-design-ac-3000k-4300k-6000k-8000k-xenon-set-detail.html

innocenti

Strooilicht ontstaat grotendeels door de reflector. Strooilicht is nodig om borden boven de weg te belichten, echter maar n klein beetje.

Verblinding van tegenliggers:
- teveel aan strooilicht
- matte en vieze koplampglazen
- recht in de lichtbron kunnen kijken.

Dat laatste is de reden van een R variant voor xenon, halogeen lampen enz. De geblindeerde voorkant haalt dus niet het strooilicht weg, maar voorkomt dat je in de lichtbron kan kijken.