Boetepot 2016

Gestart door Hans Duiven, 05-01-2016 14:59:21

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: RoelNL op 21-07-2016 09:30:30
Nu maar even 5 jaar rustig aan doen en niet meer dan 30 km/h te hard rijden anders kun je grote problemen krijgen ivm je rijbewijs kwijt raken. Zit in hetzelfde schuitje....

Ik ben mijn rijbewijs niet kwijt geweest hè. ;)
Daarnaast heb ik zelf bezwaar gemaakt.
We gaan het wel zien. ik rijd toch bijna geen kms meer.

Citaat van: V70geRwin op 21-07-2016 10:19:52
Heeft het OM wel tijdig gereageerd op je bezwaar en aangegeven dat ze uitstel willen, even de procedure goed nakijken, anders ben je snel klaar met vormfout.
Neem aan dat je alle stukken hebt opgevraagd en gekregen (ijkrapport en bevoegdheid verbalisant etc)?
Zo heb ik een dikke laser ook van tafel gekregen, kreeg 3 dagen voor de zitting intrekking ivm gebrek aan bewijs  ;)
Evengoed sterkte en wees vooral eerlijk in de rechtszaal, stomme actie maar vooral pech door die CC en je historie werkt in je voordeel.
De rechter mag de straf verminderen!

Ik heb toen een brief gekregen waarin stond dat ze mijn bezwaar hadden ontvangen en dat ik wel weer bericht zou krijgen (dat heeft dus 1.5jaar geduurd).
Ik heb geen ijkrapport etc opgevraagd, kan ik dat nog steeds doen?  ;D

Ik heb in die brief al aangegeven dat ik fout zat maar 't bedrag niet in overeenstemming vond staan tot de gevaarzetting.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

RoelNL

Citaat van: leons850 op 21-07-2016 10:23:07
Nu maar even 5 jaar rustig aan doen en niet meer dan 30 km/h te hard rijden anders kun je grote problemen krijgen ivm je rijbewijs kwijt raken. Zit in hetzelfde schuitje....

Heeft het OM wel tijdig gereageerd op je bezwaar en aangegeven dat ze uitstel willen, even de procedure goed nakijken, anders ben je snel klaar met vormfout.
Neem aan dat je alle stukken hebt opgevraagd en gekregen (ijkrapport en bevoegdheid verbalisant etc)?
Zo heb ik een dikke laser ook van tafel gekregen, kreeg 3 dagen voor de zitting intrekking ivm gebrek aan bewijs  ;)
Evengoed sterkte en wees vooral eerlijk in de rechtszaal, stomme actie maar vooral pech door die CC en je historie werkt in je voordeel.

Ik heb toen een brief gekregen waarin stond dat ze mijn bezwaar hadden ontvangen en dat ik wel weer bericht zou krijgen (dat heeft dus 1.5jaar geduurd).
Ik heb geen ijkrapport etc opgevraagd, kan ik dat nog steeds doen?  ;D

Ik heb in die brief al aangegeven dat ik fout zat maar 't bedrag niet in overeenstemming vond staan tot de gevaarzetting.

Alle snelheidsovertredingen van meer dan 30 km/h worden geregistreerd en 5 jaar bewaard. Wel of niet je rijbewijs kwijt heeft hier geen invloed op. Dus kijk uit als je er al 1 hebt van meer dan 30 km/h, die nemen ze mee naar de volgende 30km/h overtreding en dan zullen ze minder mild zijn.

Alles onder de 30 km/h word met een boete afgedaan en dan is het klaar.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

V70geRwin

Zo heb ik een dikke laser ook van tafel gekregen, kreeg 3 dagen voor de zitting intrekking ivm gebrek aan bewijs  ;)

Heb je helemaal niets opgevraagd?
https://forum.flitsservice.nl/

Hopelijk is de rechter gevoelig voor je eerlijkheid in deze maar feitelijk heb je al bekend.

Je hebt helemaal gelijk dat de boetes in NL niet meer in overeenstemming zijn met de overtreding maar dat is nu eenmaal zo.
Waarom moet jij minder betalen dan iemand anders?
Enig manier om daar onder uit te komen is het OM op de procedure te pakken.
Eigenlijk zou iedereen standaard bezwaar moeten maken als protest om het apparaat vast te laten lopen als signaal tegen de absurd hoge boetes.

Sbv

netjes aan de snelheid houden dan is er niets aan de hand  ;D

zegt hij die laatst nog 400 mocht aftikken voor iets te hard rijden

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 21-07-2016 10:52:30
netjes aan de snelheid houden dan is er niets aan de hand  ;D

zegt hij die laatst nog 400 mocht aftikken voor iets te hard rijden

Ach, we zijn net mensen  ;D

leons850

Citaat van: V70geRwin op 21-07-2016 10:44:47

Heb je helemaal niets opgevraagd?
https://forum.flitsservice.nl/

Hopelijk is de rechter gevoelig voor je eerlijkheid in deze maar feitelijk heb je al bekend.

Je hebt helemaal gelijk dat de boetes in NL niet meer in overeenstemming zijn met de overtreding maar dat is nu eenmaal zo.
Waarom moet jij minder betalen dan iemand anders?
Enig manier om daar onder uit te komen is het OM op de procedure te pakken.
Eigenlijk zou iedereen standaard bezwaar moeten maken als protest om het apparaat vast te laten lopen als signaal tegen de absurd hoge boetes.

Ik ga het wel zien.
Ik neem aan dat de rechter deze papieren ook moet hebben?
Ga ze zelf nog wel proberen aan te vragen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

peteRRR

Staat er geen naam of datum verkeerd in de papieren dan is het dacht ik ook vrijspraak.
Tis wel een bedrag zeg wat er voor staat,...

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

leons850

Citaat van: peteRRR op 21-07-2016 11:20:18
Staat er geen naam of datum verkeerd in de papieren dan is het dacht ik ook vrijspraak.
Tis wel een bedrag zeg wat er voor staat,...

Groet

Dat had ik helaas al wel gecontroleerd, dat hebben ze juist. Dit weekend maar eens de papieren allemaal weer opzoeken voor de voorbereiding.

NinaPaul

Vormfouten, leuk verhaal voor aan de borreltafel. In werkelijkheid zijn er legio mogelijkheden om deze achteraf legaal te veranderen/schrappen/toe te voegen.

Het opzettelijk verlengen van de procedure (met grote extra kosten) wordt door de meeste rechters niet in dank afgenomen. Men hanteert standaard een ~ 20% verhoging.

Een leuk verhaal met "al 150dkm netjes gereden" maar dit is net zo geldig als "al 150dkm niet gepakt met 240 rijden".... Ik hoop voor jou dat jij de rechter kunt overtuigen, maar ik vrees dat het enkel meer geld gaat kosten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

leons850

Ze hadden het bezwaar ook meteen kunnen afwijzen Nina. ;)
Het daarmee dus niet laten voorkomen.

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 21-07-2016 13:48:15
Vormfouten, leuk verhaal voor aan de borreltafel. In werkelijkheid zijn er legio mogelijkheden om deze achteraf legaal te veranderen/schrappen/toe te voegen.

Het opzettelijk verlengen van de procedure (met grote extra kosten) wordt door de meeste rechters niet in dank afgenomen. Men hanteert standaard een ~ 20% verhoging.

Een leuk verhaal met "al 150dkm netjes gereden" maar dit is net zo geldig als "al 150dkm niet gepakt met 240 rijden".... Ik hoop voor jou dat jij de rechter kunt overtuigen, maar ik vrees dat het enkel meer geld gaat kosten.

"geen defect achterlicht" werdt toch vrolijk geseponeerd, toch leuk voor de borreltafel.

Wordt geen ouwe zeur Nina en laat het oordelen maar aan de rechter over.

Hans Duiven

Citaat van: leons850 op 21-07-2016 08:58:27
Even terug komen op een citaat uit: Boetepot 2014

Citaat van: leons850 op 13-11-2014 09:58:01
Ohwja deze post kon ik ook nog even aanvullen.
Bekeuring van 637euro voor 46 te hard (na correctie :-X ) op een 70 weg.
Heel erg stom, rijd (bijna) altijd op de cc besloot iets anders naar huis te rijden vanwege de drukte waar ik via een 80 weg op de betreffende 70 weg kwam (waar ik en meerdere met mij dachten dat je ook 80 mocht). auto voor mij slaat de enige afslag in dus ff snel naar 80 en de cc op resume. Laat die laatste nou net nog op 120 staan van de a27...  :eusa_wall:
Niet in de gaten gehad gezien ik met m'n kop bij m'n werk was ivm wel of geen contract verlenging (wat ik nog steeds niet weet).
Lasergun mannetje loopt de weg op ik kijk verschrikt in m'n teller en dacht k*t! dat had ik niet in de gaten.
Totaal niet in de gaten gehad dat ik zo hard reed gezien er letterlijk niemand op die weg reed behalve ik dus, geen fiets/voetpad geen bomen helemaal niets....
Rechts een taluut links weiland dus echt heel gevaarlijk was het niet.
Heel erg stom, helaas is de boete wel heul erg hoog vind ik zelf...

Ga het vast niet redden maar toch maar bezwaar gemaakt tegen de hoogte van de bekeuring.
Fout zat ik in ieder geval wel... :'(

Ik moet maandag 15 augustus hiervoor voorkomen. heeft dus meer dan 1.5 jaar geduurd.
Binnenkort samen met mijn schoonzusje maar even het 1 en ander op papier zetten om dat goed beslagen ten ijs te komen. Vanuit mijn eigen onderneming heb ik aantoonbaar 150dkm geen boetes gehad dus ik hoop dat ik een beetje coulance krijg. Ik hoop het wel maar verwacht er weinig van.
Nee heb ik, ja kan ik krijgen zullen we maar zeggen.

Het enige voordeel is dat je niet in de recidive regeling terecht komt

NinaPaul

Citaat van: V70geRwin op 21-07-2016 14:17:08

"geen defect achterlicht" werdt toch vrolijk geseponeerd, toch leuk voor de borreltafel.

werdt?!

Zonder verdere informatie is hier niets zinnigs over te zeggen.
Zoek jij maar eens naar alle verzoeken om "niet-ontvankelijk" te laten verklaren door vormfouten met de daarbij behorende resultaten.
Uitzonderingen bevestigen de regel.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 21-07-2016 15:37:49
Citaat van: V70geRwin op 21-07-2016 14:17:08

werdt?!

Zonder verdere informatie is hier niets zinnigs over te zeggen.
Zoek jij maar eens naar alle verzoeken om "niet-ontvankelijk" te laten verklaren door vormfouten met de daarbij behorende resultaten.
Uitzonderingen bevestigen de regel.

Die moet je pas op de zitting melden anders worden die alsnog voor de zitting recht gepoetst door het OM.

Je roept van alles zonder verdere informatie te vragen maar over niet zinnigs zijn we het snel eens.

NinaPaul

Extreem kort:

De rechter zal de "waarde" van de vormfout bepalen. Met andere woorden kijken of en in welke mate deze nadelig is geweest.
Geen nadeel? Rechtzetting en dat was het.
Klein nadeel? Eventueel straf vermindering.
Groot nadeel? Nu kan het niet-ontvankelijk worden verklaard.
-Gottfried Leibniz