Boetepot 2016

Gestart door Hans Duiven, 05-01-2016 14:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Dus volgens parkeerbeheer heb je een vergunning nodig om de auto op je eigen terrein te parkeren? Lijkt me een gevalletje voor de rechter  :eusa_think:

ekwadraat

Ook hier mijn eerste boete voor dit jaar binnen wegens te langzaam rijden.
Ik mag 99 euro voor een parkeerboete aftikken.
Volvo V70 2.5 TDI 1998 200.000 km (3/12/2015)

hilko73

Het is niet mijn eigen grond, maar van de stallingeigenaar. Ik mag daar met toestemming staan en die parkeerwachter heeft er ook niets te zoeken, maar heeft me toch bekeurd.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hendrik75

Ja hoor.. alweer betrapt!

elmarconi

7 km/h te snel, in Essen (DE). 10 €

Daar kan ik wel mee leven...

Vrees echter dat ik zaterdag met ca. 100 ben geflitst op de A325 Ri Nijmegen op het 80-km/h stuk...
Da's dan weer jammer geld.
--
Autogas Inside . . .

Thys

Citaat van: elmarconi op 20-07-2016 20:08:11
Vrees echter dat ik zaterdag met ca. 100 ben geflits op de A325 Ri Nijmegen op het 80-km/h stuk...
Da's dan weer jammer geld.

Zoeen kreeg ik van de week binnen... plus 93 euro aanmaningskosten :o Blijkbaar was de eerste beschikking niet in mijn brievenbus aangekomen. Even gebeld met het CJIB, en ze gaan de beschikking, zonder verhoging, nog een keer opsturen. Netjes van ze!

Maar 21 te hard is wel even slikken, blijft nog steeds 186 euro. Niet over janken, helemaal zelf gedaan 8)

cornelis-b

€ 33,- omdat ik volgens de verbalisant op de motor 58 reed waar 50 is toegestaan plus een lange discussie over het gebruik van een microfoon in de auto, kon die dienstklopper maar niet duidelijk maken dat dit gewoon is toegestaan,
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars

Citaat van: cornelis-b op 20-07-2016 21:40:08
€ 33,- omdat ik volgens de verbalisant op de motor 58 reed waar 50 is toegestaan plus een lange discussie over het gebruik van een microfoon in de auto, kon die dienstklopper maar niet duidelijk maken dat dit gewoon is toegestaan,

Was je aan het karaoke-zingen, Henk? ;D

Easterboy

Die 58 km/h was netto neem ik aan? :eusa_think:

cornelis-b

Citaat van: Easterboy op 20-07-2016 21:58:41
Die 58 km/h was netto neem ik aan? :eusa_think:

Ja daar ging de correctie nog af en nee Mars ik was niet aan het zingen maar zat in gesprek via de landelijke repeater ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Staat toch duidelijk in zijn boekje?
Oohh wacht even,................dat lezen ze niet!  ;D

cornelis-b

Citaat van: The Demon op 20-07-2016 23:28:06
Staat toch duidelijk in zijn boekje?
Oohh wacht even,................dat lezen ze niet!  ;D

Ik heb ook een print in de auto waar dit duidelijk opstaat maar ga graag een discussie aan met zo'n figuur. Op mijn vraag hoe doet je collega het in de auto als hij een oproep krijgt werd hij even stil ;D

Zeg maar Henk tegen mij

leons850

Even terug komen op een citaat uit: Boetepot 2014

Citaat van: leons850 op 13-11-2014 09:58:01
Ohwja deze post kon ik ook nog even aanvullen.
Bekeuring van 637euro voor 46 te hard (na correctie :-X ) op een 70 weg.
Heel erg stom, rijd (bijna) altijd op de cc besloot iets anders naar huis te rijden vanwege de drukte waar ik via een 80 weg op de betreffende 70 weg kwam (waar ik en meerdere met mij dachten dat je ook 80 mocht). auto voor mij slaat de enige afslag in dus ff snel naar 80 en de cc op resume. Laat die laatste nou net nog op 120 staan van de a27...  :eusa_wall:
Niet in de gaten gehad gezien ik met m'n kop bij m'n werk was ivm wel of geen contract verlenging (wat ik nog steeds niet weet).
Lasergun mannetje loopt de weg op ik kijk verschrikt in m'n teller en dacht k*t! dat had ik niet in de gaten.
Totaal niet in de gaten gehad dat ik zo hard reed gezien er letterlijk niemand op die weg reed behalve ik dus, geen fiets/voetpad geen bomen helemaal niets....
Rechts een taluut links weiland dus echt heel gevaarlijk was het niet.
Heel erg stom, helaas is de boete wel heul erg hoog vind ik zelf...

Ga het vast niet redden maar toch maar bezwaar gemaakt tegen de hoogte van de bekeuring.
Fout zat ik in ieder geval wel... :'(

Ik moet maandag 15 augustus hiervoor voorkomen. heeft dus meer dan 1.5 jaar geduurd.
Binnenkort samen met mijn schoonzusje maar even het 1 en ander op papier zetten om dat goed beslagen ten ijs te komen. Vanuit mijn eigen onderneming heb ik aantoonbaar 150dkm geen boetes gehad dus ik hoop dat ik een beetje coulance krijg. Ik hoop het wel maar verwacht er weinig van.
Nee heb ik, ja kan ik krijgen zullen we maar zeggen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

RoelNL

Citaat van: leons850 op 21-07-2016 08:58:27

Heel erg stom, rijd (bijna) altijd op de cc besloot iets anders naar huis te rijden vanwege de drukte waar ik via een 80 weg op de betreffende 70 weg kwam (waar ik en meerdere met mij dachten dat je ook 80 mocht). auto voor mij slaat de enige afslag in dus ff snel naar 80 en de cc op resume. Laat die laatste nou net nog op 120 staan van de a27...  :eusa_wall:
Niet in de gaten gehad gezien ik met m'n kop bij m'n werk was ivm wel of geen contract verlenging (wat ik nog steeds niet weet).
Lasergun mannetje loopt de weg op ik kijk verschrikt in m'n teller en dacht k*t! dat had ik niet in de gaten.
Totaal niet in de gaten gehad dat ik zo hard reed gezien er letterlijk niemand op die weg reed behalve ik dus, geen fiets/voetpad geen bomen helemaal niets....

Ga het vast niet redden maar toch maar bezwaar gemaakt tegen de hoogte van de bekeuring.

Ik moet maandag 15 augustus hiervoor voorkomen. heeft dus meer dan 1.5 jaar geduurd.
Binnenkort samen met mijn schoonzusje maar even het 1 en ander op papier zetten om dat goed beslagen ten ijs te komen. Vanuit mijn eigen onderneming heb ik aantoonbaar 150dkm geen boetes gehad dus ik hoop dat ik een beetje coulance krijg. Ik hoop het wel maar verwacht er weinig van.

Nu maar even 5 jaar rustig aan doen en niet meer dan 30 km/h te hard rijden anders kun je grote problemen krijgen ivm je rijbewijs kwijt raken. Zit in hetzelfde schuitje....
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

V70geRwin

Citaat van: leons850 op 21-07-2016 08:58:27

Heeft het OM wel tijdig gereageerd op je bezwaar en aangegeven dat ze uitstel willen, even de procedure goed nakijken, anders ben je snel klaar met vormfout.
Neem aan dat je alle stukken hebt opgevraagd en gekregen (ijkrapport en bevoegdheid verbalisant etc)?
Zo heb ik een dikke laser ook van tafel gekregen, kreeg 3 dagen voor de zitting intrekking ivm gebrek aan bewijs  ;)
Evengoed sterkte en wees vooral eerlijk in de rechtszaal, stomme actie maar vooral pech door die CC en je historie werkt in je voordeel.
De rechter mag de straf verminderen!