luchtmassa meter

Gestart door willem, 28-01-2003 22:43:13

Vorige topic - Volgende topic

willem

Hallo techneuten.
Ik heb een probleem aan mijn 850 T5 automaat.
De motor loopt onregelmatig en valt uit als ik het gas los laat.
De fout code is 121, signaal luchtmassa meter niet juist.
Is deze luchtmassameter te testen of kan er iets anders aan de hand zijn?
Ik heb wel ontdekt dat er verkeerde bougies in zitten, champion RC9YC, ipv RC7GYC.
Herkent iemand dit probleem?
Graag reactie.

jan855t5r

Ik heb verhalen gehoord dat deze vettig kunnen worden en dat ze met een spray weer te ontvetten zijn.

Indien defect dan zit er niks anders op en wordt het vervangen. Duur grapje.

Testen? Misschien is iets af te leiden uit het meten van de weerstand? Het principe werkt n.l. op verschilmeting van weerstand. een metaalfilmpje wordt opgewarmd tot een bepaalde temp. wat staat voor een bepaalde referentie weerstand. Hoe meer lucht er langsgaat hoe groter de weerstandsverandering. Hiermee gaat de ECU aan de slag.

Zeker ook eerst de stekkerverbinding controleren op corrosie op de contacten!!

Verder kan de foutmelding ook veroorzaakt worden door valse lucht aanzuiging in de slangen achter de LMM!! Checken voor je een nieuwe LMM gaat kopen.

suc6
Jan

Frank

Ik had een paar weken geleden 2x de melding nokkenassensor 3-1-4 (auto sloeg niet aan , dit gebeurde een halfuurtje nadat hij warm was geweest) ,Ik heb vervolgens de stekkerverbinding (en meteen ook andere stekkers) schoon gekrabt met een schroevendraaier en er een dot vaseline op gesmeerd, sindsdien heb ik het euvel niet meer gehad.
Ik persoonlijk denk dat menig motor storing (lambdaSonde) optreed door slecht kontakt op stekker verbindingen.

Groet Frank

Guido_Smit

Ik heb bij mijn 850 GLT deze foutcode ook eens gehad (foutcode 121, signaal luchtmassameter niet juist) en toen een nieuwe gekocht, merk Bosch prijs was +/- 400 gulden.  
Na montage bleek probleem nog steeds voor te komen.
Foutcode 121, wil volgens mij dan ook niet altijd zeggen dat de luchtmassameter zelf stuk is, maar alleen aangeeft dat hij een verkeerde waarde meet. Dit kan dan ook een andere oorzaak hebben, in mijn geval waren dat de benzine injectoren.

Groeten: Guido.

CiteerHallo techneuten.
Ik heb een probleem aan mijn 850 T5 automaat.
De motor loopt onregelmatig en valt uit als ik het gas los laat.
De fout code is 121, signaal luchtmassa meter niet juist.
Is deze luchtmassameter te testen of kan er iets anders aan de hand zijn?
Ik heb wel ontdekt dat er verkeerde bougies in zitten, champion RC9YC, ipv RC7GYC.
Herkent iemand dit probleem?
Graag reactie.

japan

als de luchtmassa meter dafekt is dan loopt de auto slecht stationair , motor leverd niet meer al zijn vermogen en met gas geven komen er grote zwarte rookwolken uit de uitlaat, maar als de auto op lpg loopt dan is er niets te merken van dit alles  dus deze klachten zie je allen als de auto weer op benzine draait . maar controleer eerst op valse lucht of de bekabeling ,mocht hij toch kapot zijn koop de sensor dan niet bij de dealer ,maar bij een automatrialen zaak die bosh artikelen kan bestellen dat scheelt je al gauw ongeveer 120,00 euro leert de ervaring      gr japan