LPG rijdt niet meer op benzine

Gestart door ivanho, 13-03-2005 17:20:25

Vorige topic - Volgende topic

ivanho

Sinds kort ben ik in het bezit van een 850 GLT uit 1992 met een AG gasinstallatie geen g3. Deze heb ik tot nu toe nog niet op benzine kunnen laten rijden. De brandstofpomp kan ik uitsluiten. Die draait. Iemand ervaring?
Life is what happens to you while you're busy makin'  other plans

daytonawim

Mm, meestal starten ze echter op benzine en schakelen dan vanzelf over op LPG

bij de mijne hebben ze de brandstofdruk regelaar  en de pomp vervangen, hat draaien van de pomp
is geen garantie voor een goede werking.

Mischien een Tip (heel) snel lid worden van de club :-) en je opgeven voor de komende sleuteldag in O.a. Heerhugowaard. op zaterdag 9 maart bij ( nordic )

ivanho

Deze start niet op benzine. Maar volgens mij doen de nieuwere G3 installaties dat ook alleen. De pomp draait, maar ik zal binnenkort zeker checken of er daatwerkelijk gepompt wordt! ???

Je noemt de sleuteldag van 9 maart. Maar het is al een tijdje geleden 9 maart geweest. En welke club? En hoe wordt ik mogelijk lid? Zo, wat een vragen. Zo eerst maar ff. ;)

mehn

Citaat van: ivanho op 13-03-2005 18:42:34
Je noemt de sleuteldag van 9 maart. Maar het is al een tijdje geleden 9 maart geweest. En welke club? En hoe wordt ik mogelijk lid? Zo, wat een vragen.

9 April bedoelt 'ie natuurlijk ;)

En de club: www.volvo850club.nl

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

b0nkolok

Te lang op gas gereden. Had ik ook. Kijk maar uit voor brand!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

855-Champagne

Heb je wel benzine in de tank zitten ???

ivanho

:)Ik kijk altijd uit voor brand. Maar verklaar je nader.

ivanho

Vervolg

De auto hoort inderdaad op benzine te starten. Dit signaal dat van de startmotor naar de LPG computer gaat, is onderbroken. Hierdoor start ie dus op LPG als de schakelaar op LPG staat. Waarschijnlijk door vorige eigenaar gedaan. Die bedrading kan ik zelf, wanneer de auto weer goed op benzine loopt, herstellen. First things first   ;)

Ondertussen:

Auto rijdt op LPG prima. Echter als ik, handmatig en rijdend, op benzine overschakel loopt ie stationair redelijk maar zodra ik gas geef smoort ie er in. Brandstofpomp is goed. Er staat voldoende druk op de injectierail en ik hoor de injecteurs tikken/werken. Verder weet ik dat de luchtmassameter goed werkt omdat ik de beschikking had over een reserve excemplaar. Als ik heel voorzichtig gas geef klimt ie in toeren. Maar zodra ik dat ook maar iets te snel doe smoort ie er weer in.  :(

Er zit oude benzine in de tank, die ik sowieso vervang voor nieuwe inclusief injectiereiniger. Maar heeft iemand nog meer suggesties. Ik heb namelijk sterk mijn twijfels of dit het wel is. Aangezien de auto stationair wel loopt?  :-\

daytonawim

klinkt als een te kort aan benzine ( motor smoort ), vaak is er een probleem met de brandstofpomp en brandstofdrukregelaar als er nooit of er weinig op benzine gereden wordt.
Vlak voor de aanschaf van mijn 850 zijn beide door de dealer vervangen.

Brandstoppomp vervangen incl storing zoeken 460 euro :-(
de drukregelaar zal met vervangen ergens rond de  250 euro kosten

Want bij stationair loop verbruikt de auto relatief weinig benzine.

ivanho

Citaat van: daytonawim op 26-03-2005 11:49:58
klinkt als een te kort aan benzine ( motor smoort ), vaak is er een probleem met de brandstofpomp en brandstofdrukregelaar als er nooit of er weinig op benzine gereden wordt.
Vlak voor de aanschaf van mijn 850 zijn beide door de dealer vervangen.

Brandstoppomp vervangen incl storing zoeken 460 euro :-(
de drukregelaar zal met vervangen ergens rond de  250 euro kosten

Want bij stationair loop verbruikt de auto relatief weinig benzine.

Brandstofpomp of drukregelaar, daar gingen mijn eerste gedachten ook naar uit. Maar de druk op de injectierail is, door Volvomonteur gemeten, En die is goed.

daytonawim

ok als de druk goed is dat prima, maar als de pomp slecht is kan ie de druk niet blijven leveren, dan moet er een flow test gedaan worden, zodat de levering van de pomp gemeten kan worden.

Anderzijds zouden ook de injectors verstopt kunnen zitten, door zeer weinig gebruik.

Dat zijn eigenlijk de dingen die kunnen voorkomen dat de auto op benzine wil lopen, alle andere zaken gebruik je ook met gas.

ivanho

Ik heb m laten lopen op benzine en bij het eindventiel blijft een hele volwassen straal over met veel druk. Maar ja, meten is weten, ik weet 't  :-\
Ik denk toch ook aan de injectors en oude benzine, maar dat laatste daar heb ik al een aardig draadje over lopen ;D

Ik ga de benzine verversen en het filter in ieder geval. Dan gooi ik injectorreiniger bij de benzine. 's kijken wat dat doet.

Ik heb ook wel eens van zo'n trilbad gehoord. Maar 't schijnt dat je dan net zo goed 5 injectors van de sloop kunt halen, qua prijs.  :o

Groet,

Michel

ed

Ik gok ook op verouderde benzine/vervuilde injectoren. Overigens zou ik eerder de injectoren laten reinigen dan tweedenads (vuile) injectors van de sloop halen voor hetzelfde geld.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ivanho

Citaat van: ed op 27-03-2005 00:03:15
Ik gok ook op verouderde benzine/vervuilde injectoren. Overigens zou ik eerder de injectoren laten reinigen dan tweedenads (vuile) injectors van de sloop halen voor hetzelfde geld.

Als je er op aan kan dat ze helemaal schoon worden ben ik het volledig met je eens! Alleen weet ik dat niet. En de prijs.... Ook van horen en zeggen. Ik hoop dat het niet zo ver komt.

Bedankt

:)

thuur

Als je zelf de injectors aanlevert aan een revisiebedrijf betaal je tussen de 40 en 60 euro per injector. Je weet dan wel dat ze niet schoner hadden kunnen zijn ;)

Gr 8)