Motor S70R loopt onregelmatig en rookt. CV in blok volledig dicht. Loopt weer nu

Gestart door Sbv, 15-01-2016 07:32:27

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 17-01-2016 11:54:01
Heeft het rijden op lpg "minder" last van verstoppingen?

Nee, maar meestal word er met een lpg auto meer afstanden gereden. Ik heb de catch can bekeken van mijn oude blok, was 110dkm oud, niets mis mee. Maar die motor heeft hoofdzakelijk afstanden gereden met mij.

Olie kwam ook gewoon zwart uit de motor en niet helder zoals wel eens gezegd word bij lpg.

Dit is gewoon pech of het gevolg van veel korte ritjes.
Sludge aan de peilstok, het scheelt een hele hoop als je dat in z'n geheel vernieuwd.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

met alles van de cv buiten het blok was niets mis mee dat was allemaal netjes open. Enkel het kanaal in het blok zat volledig dicht

Bouke

heb je de cv-onderdelen ook met dat goedje gedaan,kan vast geen kwaad ;D

Johann

Citaat van: Marc O. op 16-01-2016 23:47:26
Ben toch wel heel erg benieuwd hoe dit is gekomen. Iemand daar een theorie voor?

Shell Helix.  ;)

Sbv

Citaat van: Johann op 17-01-2016 14:46:24
Ben toch wel heel erg benieuwd hoe dit is gekomen. Iemand daar een theorie voor?

Shell Helix.  ;)
want...daar zitten andere stoffen in ?

Johann

Citaat van: Sbv op 17-01-2016 14:47:45
Citaat van: Johann op 17-01-2016 14:46:24

Shell Helix.  ;)
want...daar zitten andere stoffen in ?

Weet ik niet. Weet alleen dat ik meerdere blokken los gehad heb die bij de dealer Shell hebben gekregen en allemaal dezelfde soort sludge lieten zien.

Kan met interval te maken hebben maar de ene olie is gewoon gevoeliger voor sludge dan de andere.
Misschien even 2000 km met een minerale goedkopere olie rijden en dan olie weer vervangen met het merk waar jij mee wil rijden en gelijk oliefilter doen. Dan kunnen de dopes van de goedkopere olie eerst nog een beetje schoonmaken.

Sbv

eh Shell Helix dus nu staan  :eusa_think: pas de laatste 3 jaar. Voor heen Elf Evolution SXR 5w40

razorx

Interessant wat je meldt Johann. En natuurlijk fijn dat het verhelpen van het probleem geen grote kostenpost lijkt te worden.

razorx

RemkoT5

Ben afgelopen jaar overgestapt van MPM 10W40 Hi Milage, geen problemen mee gehad, naar Shell Helix 5w40...hmmm in de gaten houden.

Marc O.

Fijne gedachte...net voor de N een lading Shell Helix besteld  :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Piet

Citaat van: Hengeveld op 17-01-2016 12:03:56
Vreemd dat je geen symptomen van carterdruk had. Dan zegt die test dus niet alles. Lastig voor toekomstige diagnoses dus.

De positieve carterdruk ontstaat door blow by. Die verhoogde druk wordt opgeheven door afvoer van die blow by gassen via het potje naar de inlaat.
Die aanvoer zat niet verstopt en kennelijk is er nog geen overmatige blow by door slijtage waardoor de carterdruk dus niet verhoogd is.

Dat verstopte afvoerkanaal diende alleen voor afvoer terug het carter in van de in het potje afgescheiden olie uit die blowbygassen.

KIM

Ik rij ook al zeker 200.000 op.Shell Helix. Maar eens een kijkje nemen.

RemkoT5

Piet, kun je zo dan ook de rook die Sbv heeft verklaren of denk je dan aan klepsteelrubbers?

RemkoT5

Citaat van: KIM op 17-01-2016 15:17:39
Ik rij ook al zeker 200.000 op.Shell Helix. Maar eens een kijkje nemen.
Laat eens wat weten Kim, als je ondrzoek hebt gedaan?