Lpi en nieuwe setup - advies gevraagd

Gestart door T5-Klaas, 16-01-2016 23:42:42

Vorige topic - Volgende topic

T5-Klaas

Beste medeforummers,

Enkelen van jullie zullen mijn blog lezen, anderen niet maar gisteren is er een nieuwe set-up op mijn T-5R gekomen, http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74789.0.html

Het volgende is er veranderd:

Turbo              van 15G naar 18T
Ecu                 van motronic 4.3 standaard T-5R software naar motronic 4.4 Schutten getuned
Downpipe        van origineel naar 3" met 100 cells katalysator
Injectoren       van oranje naar wit
Lpi injectoren  van wit naar ... op een later tijdstip bruin

Voor nu ben ik op zoek naar advies of er voor deze set-up nog aanpassingen nodig zijn of afstelling om met de huidige witte Lpi injectoren ook op gas te kunnen rijden. Moet bijvoorbeeld de gascomputer afgesteld worden???
ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

T5-Klaas

Heb je een aanbeveling van wie dat zou kunnen?

Citaat van: -D©©©L- op 16-01-2016 23:49:14
Citaat van: T5-Klaas op 16-01-2016 23:42:42
Beste medeforummers,

Enkelen van jullie zullen mijn blog lezen, anderen niet maar gisteren is er een nieuwe set-up op mijn T-5R gekomen, http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74789.0.html

Turbo              van 15G naar 18T
Ecu                 van motronic 4.3 standaard T-5R software naar motronic 4.4 Schutten getuned
Downpipe        van origineel naar 3" met 100 cells katalysator
Injectoren       van oranje naar wit
Lpi injectoren  van wit naar ... op een later tijdstip bruin

Voor nu ben ik op zoek naar advies of er voor deze set-up nog aanpassingen nodig zijn of afstelling om met de huidige witte Lpi injectoren ook op gas te kunnen rijden. Moet bijvoorbeeld de gascomputer afgesteld worden???

Ja, vermogen in de ECU terugzetten tot het punt dat de gasdruk niet meer inzakt of de LPG injectoren maximaal gaan.
Een mapping in de LPe, die hoort bij de witte injectoren is natuurlijk logisch. 
de witte Lpi injectoren (die zaten er in met de 'oude' set-up
Citaat van: -D©©©L- op 16-01-2016 23:49:14
Citaat van: T5-Klaas op 16-01-2016 23:42:42
Beste medeforummers,

Turbo              van 15G naar 18T
Ecu                 van motronic 4.3 standaard T-5R software naar motronic 4.4 Schutten getuned
Downpipe        van origineel naar 3" met 100 cells katalysator
Injectoren       van oranje naar wit
Lpi injectoren  van wit naar ... op een later tijdstip bruin

Ja, vermogen in de ECU terugzetten tot het punt dat de gasdruk niet meer inzakt of de LPG injectoren maximaal gaan.
Een mapping in de LPe, die hoort bij de witte injectoren is natuurlijk logisch. 

leons850

Je benzine injectoren zijn ook gewisseld.
Lpi is een volg systeem en die krijgt nu andere waardes door.
Zou hem zeker op korte termijn laten afstellen.
Maar dat zou ik dan meteen doen met bruine injectoren.
En zelfs dan betekend het nog niet dat het bovenin kan mee komen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

T5-Klaas

Hey Leon,

Alleen de benzine injectoren zijn vervangen. De Lpi injectoren nog niet.
Zal ik maar met Henk (cornelis-b) mee naar Pim (Remeeus), als hij de Lpi inbouwt bij
Blackie om mijn computer af te stellen???.

Roffelze,
(T5-)Klaas

UserID6342

18T turbo en witte LPi injectoren lijkt mij ook erg aan de krappe kant....

leons850

Citaat van: T5-Klaas op 17-01-2016 01:26:29
Hey Leon,

Alleen de benzine injectoren zijn vervangen. De Lpi injectoren nog niet.
Zal ik maar met Henk (cornelis-b) mee naar Pim (Remeeus), als hij de Lpi inbouwt bij
Blackie om mijn computer af te stellen???.

Roffelze,
(T5-)Klaas

Nee maar je afstelling van je lpg was op kleinere benzine injectoren. Nu heb je grotere dus gaan minder lang open voor de zelfde hoeveelheid brandstof. Je lpg injectoren zullen dus ook minder lang open staan. Zomaar injectoren wisselen kan dus eigenlijk niet. Even een andere map in je lpe gaat hem ook niet worden. (En kan pim dat?). Snel bruine injectoren scoren, monteren en naar Limburgse LPG techniek om de boel af te stellen. Zo een beetje gas geven op lpg gaat je motor niet waarderen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

T5-Klaas

Oké, bedankt.
Tijdelijk gewoon rustig rijden tot een rpm van ongeveer 3000 gaat toch wel lukken?
Echt gas geven op benzine.

NinaPaul

Lukken doet het, totdat het stuk gaat.

Arm mengsel -> te heet -> problemen
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

leons850

Theoretisch gezien wel, als hij gewoon op lambda rijd.
Ben het met Nina-paul eens verder.
Ik zou het risico niet nemen.

Of heb je een wideband sonde met afr meter in de auto?
Dan kun je zien of het allemaal veilig rijd.

Ohw op lpg zullen je fuell trims verlopen dus dan op benzine wel volgas kan ook nog de nodige problemen veroorzaken.

Morgen afspraak in Espel maken dus. ;)

T5-Klaas

Thanks voor de adviezen, wel erg theoretische begrippen. Ik ga een afspraak maken.

Evilknievel

Hoe is het afgelopen?
Ik zit met exact dezelfde vraag.

leons850

Ik ben toevallig 2 weken terug bij Limbo LPG geweest.
Waarschijnlijk als klaas een afspraak maakt wanneer hij de bruine injectoren er in heeft dan staat hij in 30min buiten met een goed rijdende auto.

Citaat van: Evilknievel op 16-03-2016 17:55:15
Hoe is het afgelopen?

Wat is jou setup?

Evilknievel

Citaat van: leons850 op 21-03-2016 15:01:24
Ik ben toevallig 2 weken terug bij Limbo LPG geweest.
Waarschijnlijk als klaas een afspraak maakt wanneer hij de bruine injectoren er in heeft dan staat hij in 30min buiten met een goed rijdende auto.

Citaat van: Evilknievel op 16-03-2016 17:55:15
Hoe is het afgelopen?

Wat is jou setup?

Vialle LPI
LPI injectoren wit (plus zesde voor gasklephuis)
18T
3 inch downpipe

Het geheel is nog niet gemapt