Zomervakantie Denemarken

Gestart door innocenti, 17-01-2016 20:16:21

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Wij willen deze zomer naar Denemarken met een bezoek aan Legoland. We zijn op zoek naar een vakantiepark in Denemarken met vertier voor onze 7 jarige zoon. Maximaal 1,5 uur rijden van Legoland.

Zijn er mensen met goede tips?

periode 11 tot 14 dagen naar Denemarken
stacaravan, chalet of vakantiewoning (geen appartement)
Max 1,5 uur van Legoland
zwembad in de buurt

BBS

Zoek eens op campings etc in de buurt van Ringkøbing fjord/see...
Is een enorm meer aan de westkust van Denemarken met grote familie campings. En je zit niet zo ver van Billund af waar Legoland zich bevind.

De tolbrug over de Store Baelt over gaan en Kopenhagen is ook de moeite waard ;)
Volvoloos....

V70R^2

Wij waren ook met de kamper naar legoland geweest, erg leuke trip.

Ook wij zaten aan de westkust aan het water op een camping, welke precies weet ik niet.. Er was alleen niet in de zee te zwemmen, 1000den kwallen in het water ;D

viking_in_shorts

Lalandia is ons erg goed bevallen. Combinatie tickets legoland / zwemparadijs gekocht. Het is op loopafstand van legoland en een erg leuk zwemparadijs.

hilko73

Gewoon een vakantiehuis huren kan natuurlijk ook. Hebben wij de afgelopen twee jaar gedaan. Als je op oost of west Jutland iets huurt zit je vrijwel nooit te ver van Legoland.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Kingfisher

Citaat van: hilko73 op 19-01-2016 18:18:07
Gewoon een vakantiehuis huren kan natuurlijk ook. Hebben wij de afgelopen twee jaar gedaan. Als je op oost of west Jutland iets huurt zit je vrijwel nooit te ver van Legoland.

Eens, doen wij ook weer dit jaar maar dan de oostkust (Juelsminde). Met een jochie van 7 zou ik overigens de westkust pakken, oost is veel minder te doen voor kids.

Overigens is op Jutland nagenoeg alles binnen 1,5 van LEGOLAND te rijden. Oh ja, controles en verkeersdrukte is ook een onbekend fenomeen daar  ;D

innocenti

Inmiddels geboekt. In Ribe. Vakantiehuisje op n park, met overdekt zwembad, en 2de dag gratis entree voor legoland. Heb er nu al zin in, maar duurt nog ff. 11 nachten geboekt.

Park Ribe Beferie uit t hoofd.

Thys

Ribe is een mooie stad, verder vond ik dat deel van Denemarken niet heel spannend. Op 150 km van Ribe ligt Egeskov Slot, een oud kasteel met een groot park er omheen. Dat vond ik erg de moeite waard, ook voor kinderen was er veel te doen.

viking_in_shorts

Esjberg ligt daar in de buurt. Leuk aquarium en mooie beelden aan zee.

BBS

Iets verder ligt Ringkøbing, ook een leuk stadje/plaats om te bezichtigen ;)
Volvoloos....

innocenti

Goed bezich met leuke tips. Ga maar door, altijd handig.

Ewout Schalkwijk

Iets ten noorden van Billund ligt Noorwegen. Ook heel mooi. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-01-2016 19:28:39

Tja ... iets ten oosten van Billund ligt Göteborg. Is het Volvomuseum (=dus mooier :D )

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 25-01-2016 19:47:44
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-01-2016 19:28:39

Tja ... iets ten oosten van Billund ligt Göteborg. Is het Volvomuseum (=dus mooier :D )

Leuke stad ook. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Erik_M.

Om het Ringkøbingfjord heenrijden is mooi, wel vlak. Naar het Noorden rijdend, links de Noordzee en rechts het Fjord.  Je ziet daar nog delen van de Atlantic Wall en op het strand bij Sondervig liggen de bunkers, hoog boven het zand uit, op het strand.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Søndervig

Een eindje onder de plaats Ringkøbing ligt het plaatsje Skjern, waar een leuk vliegtuigmuseum is. Daar wordt in het seizoen, als ik mij niet vergis, elke donderdagavond een vliegshow gegeven met historische vliegtuigen. Geen halsbrekende toeren, maar gewoon gaaf om te zien met die oude kisten. Toen ik er was met o.a. Een Tiger Moth.

http://www.flymuseum.dk

Ook in de buurt van Billund, en leuk om te bezoeken, is het Givskud safaripark. Je mag er met eigen auto in, maar er rijdt ook een bus.

http://www.givskudzoo.dk