Reinigen Vialle LPG injectoren

Gestart door The Joker, 20-01-2016 13:33:44

Vorige topic - Volgende topic

The Joker

Goedemiddag, een vraag over het reinigen van LPG injectoren.

Laatste bij het demonteren van mijn inlaatspruitstuk, zag ik dat de injectoren best vies zijn.
Vooral de plastic buisjes welke het spruitstuk in gaan zijn erg vies.
Is het mogelijk deze zelf te reinigen, en waarmee kan ik dit het beste reinigen?
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool - Jester

Robster480

Ik heb, toen ik van witte naar donkerbruine injectoren ging, de donkerbruine injectoren ultrasoon gereinigd :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

NinaPaul

De uitstroompijpjes kan je beter vervangen, kost minder tijd en geld.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Citaat van: NinaPaul op 20-01-2016 13:45:36

...als ze er makkelijk uitwillen wel anders ben je rond de €200,= / €250,= kwijt (de voetjes zijn dan ook vervangen omdat deze los gaan of zitten soms al los)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Citaat van: henry classic v70 op 20-01-2016 18:34:25
Citaat van: NinaPaul op 20-01-2016 13:45:36

...als ze er makkelijk uitwillen wel anders ben je rond de €200,= / €250,= kwijt (de voetjes zijn dan ook vervangen omdat deze los gaan of zitten soms al los)

Als de injector houders of voetjes zoals jij ze noemt los zitten (chemische verankering defect) dan moet je die sowieso vervangen.
Wanneer de injectoren goed gemonteerd zijn kunnen ze er gewoon uitgehaald worden, zonder de houder of voetjes te beschadigen.

(En ik weet dat jij het had bij de jouwe, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Zat er ook al > 450dkm in destijds... vond het niet zo'n probleem eigenlijk, nu zit alles er nieuw in en opnieuw "chemisch verankert"
Ik hoorde toen (van Henk Boertien) dat die uitstroompijpjes er knap lastig uit gaan en heb het zelf ook gezien terwijl ze er mee bezig waren. Kan me goed voorstellen dat die pijpjes er muurvast inzitten
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Yits heeft ze er eens zelf uit gehaald.
Staat een how-to in zn blog.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

The Joker

Oke, dan ga ik het gewoon proberen  :)
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool - Jester

JeroenV

Citaat van: Robster480 op 20-01-2016 13:36:17
Ik heb, toen ik van witte naar donkerbruine injectoren ging, de donkerbruine injectoren ultrasoon gereinigd :)

Hey Robster,
Kun je "gewoon"  bruine injectoren monteren ipv witte? Of moeten deze dan worden ingeleerd oid?

Jeroen

razorx

Het is inderdaad niet moeilijk die er uit te halen. Een boortje om ze "vast te pakken" doet wonderen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1343839.html#msg1343839

Ludo

Citaat van: JeroenV op 25-02-2017 19:30:10
Citaat van: Robster480 op 20-01-2016 13:36:17

Hey Robster,
Kun je "gewoon"  bruine injectoren monteren ipv witte? Of moeten deze dan worden ingeleerd oid?

Jeroen

Je hebt andere software nodig als je van witte naar bruine injectoren gaat.