Bestuurdersstoel zonder verwarming?

Gestart door Tuilenaar, 20-01-2016 15:46:31

Vorige topic - Volgende topic

Tuilenaar

Voor het inbouwen van een cruise control heb ik de bestuurdersstoel van mijn 855 uit 1996 eruit gehaald (ik ben over de 70 en niet zo elastisch meer). Probeerde gelijk uit te vinden waarom de stoelverwarming niet werkte: dat was omdat er helemaal geen verwarmingsmatten in de zitting of de rug bleken te zitten! De enige bekabeling die onder de vloermat vandaan komt zijn twee dunne draadjes voor de signalering dat de veiligheidsriem niet wordt gebruikt, maar ik heb wel twee schakelaars in de middenconsole voor de stoelverwarming. Heeft Volvo inderdaad 855's geleverd waarin geen stoelverwarming zit?
Volgens het bedradingsschema zou er een rood/gele draad van de schakelaar naar een stekkerverbinding moeten gaan die dan overgaat in een rood/witte draad naar de thermostaat (die ook niet aanwezig is). Via de verwarmingsmatten zou er dan een geel/rode draad naar buiten moeten komen die via een stekker zwart wordt en aan aarde ligt.
Moet ik onder de vloermat op zoek gaan naar een 2-polige stekker met een rood/witte en een zwarte draad?
De code voor de lakkleur en bekleding is 427-21 - als iemand nog een geschikte stoel heeft staan/liggen... ???
Tuilenaar