Knipper lichten gaan allemaal knipperen

Gestart door Fred5254, 18-01-2016 22:13:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fred5254

Betreft 850 1995 non turbo met Guard I alarmsysteem.

Ben meer bekend met 740 en 940 Volvo's, daar bekend onder de naam Fred 740

Maar dochter had tijdelijk een automaat nodig.

Vandaag een 850 opgehaald met wat probleempjes.

1: Bij richting aangeven gaan alle knipperlichten aan , lastig als je van richting wil veranderen.

2: Alleen te starten via kabel van plus accu naar startmotor , mogelijk te verhelpen met bypass via relais , vermoedt contactslot iets versleten, gebeurt nogal eens bij de wat oudere 740 Volvo's.


Waar zit bij dr 850 1995 het knipperrelais ?


Jurijn R

Eens kijken welke lampen er in die choquette zitten. Moet enkelpolig zijn, dubbelpolig werkt niet.

volvobug

Citaat van: Jurijn R op 18-01-2016 22:18:05
Eens kijken welke lampen er in die choquette zitten. Moet enkelpolig zijn, dubbelpolig werkt niet.

In de wat?  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jurijn R

Citaat van: volvobug op 18-01-2016 22:37:01
Citaat van: Jurijn R op 18-01-2016 22:18:05
Eens kijken welke lampen er in die choquette zitten. Moet enkelpolig zijn, dubbelpolig werkt niet.

In de wat?  :eusa_think:

Waar de lamp ingaat  ;D

volvobug

Citaat van: Jurijn R op 18-01-2016 22:38:56
Citaat van: volvobug op 18-01-2016 22:37:01
Citaat van: Jurijn R op 18-01-2016 22:18:05
Eens kijken welke lampen er in die choquette zitten. Moet enkelpolig zijn, dubbelpolig werkt niet.

In de wat?  :eusa_think:

Waar de lamp ingaat  ;D

Natuurlijk  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

konniekip


Fred5254

Vandaag de schakelaar vervangen van de alarmlichten , had er nog een liggen uit 960 is hetzelfde nummer.
De oude alarmschakelaar deed niets , de nieuwe uit de 960 werkte wel voor de alarmlichten.
Kon nu de alarmlichten aanzetten via deze schakelaar , met de oude schakelaar niet .

Weer zekering er in gedaan van de richtingaanwijzers en weer richting aangeven en toch weer alle richtingknippers gaan weer knipperen .
Terugzetten van de handel in neutraal stand maakt niets uit , de richtingaanwijzers blijven knipperen, kan ze alleen uitzetten door de zekering los te halen

Wat ik wel vreemd vindt is dat ik het guard relais (die grote dubbele zwarte met die groen stekker erin) aan/uit hoor gaan, hoort dit.
Bij andere Volvo met guard hoorde ik niets.
Is het hele guard systeem te verwijderen / uit te schakelen , zo ja wat moet er dan allemaal uit of los gehaald worden ?
Lijkt er nu steeds op dat als ik richting aangeef een relais (guard relais misschien)wordt geactiveerd en niet meer uit kan via de handel.





Fred5254

Vandaag 850 sleuteldag :

Gehele Guard systeem verwijderd/ ontkoppeld.
Relais 210-211 verwijdert.
Zo gauw geen 210 te koop in de buurt , dus zelf maar een doorlus gemaakt van 50E naar 50F .

1 : Knipperlichten doen het weer normaal.
2 : Starten kan weer gewoon via contactslot i.p.v draad van plus accu naar solenoid op startmotor.
3 : Nog wel vreemd is die dikke zwarte massadraad achter schopplaat bestuurderskant , nog niet achter waar deze ergens aan moet , zit door het oog van deze dikke massakabel een flink bout

cornelis-b

Ik lees het nu pas maar als alle knipper gelijk aan gaan is het relais 210/211 in alarmstand geactiveerd. Je kan dit verhelpen door je relais terug te plaatsen en de AB opnieuw in te leren op de auto, als je dat hebt gedaan kun je de auto openen met de CV en zal het alarmrelais zijn gedeactiveerd. Volgens het relais staat de auto op alarm, vandaar dat je niet kan starten en de knippers gaan knipperen.

Heb dit zelfde geintje ook gehad bij Cees en Marleen, na het opnieuw inleren van de AB's werkte het systeem weer normaal.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien