Thunderstruck, 850 2.5 10v Turquoise Metallic

Gestart door Thunderstruck, 27-01-2016 11:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thunderstruck

Beste forumleden,

Mijn naam is Remco, woon in de omgeving van Den Bosch en in het dagelijkse leven rijd ik nu nog een BMW E30. Echter begint het tijd te worden om hem te schorsen en goed aan te gaan pakken.
Daarom ben ik opzoek naar een Volvo V70 voor weinig waarmee ik een behoorlijke tijd vooruit kan. Op het moment heb ik een 2.5T uit 1998 op het oog met 450k op de teller, lijkt mij geen probleem want het is een Volvo. Van de laatste 13 jaren is de onderhoudshistorie bekend.
Vanwege de enorme meerwaarde van een forum, zoals ik dat al onderkend heb met mijn E30, heb ik mij ook hier aangemeld.
Stukje autogeschiedenis tot nu op volgorde vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb gehaald:
1. BMW E30 316i 1990
2. Mazda 323 1993
3. Ford Escort 1.6 1996
4. Renault Clio 1.4 8v 1995
5. BMW E30 318i 1990
6. Opel Astra 1.6 8v 2000
7. Audi A6 2.4 30v 1998
8. Seat Ibiza 1.6 1999
9. BMW E30 316i 1990

Ik zal later vandaag nog een foto van mijn huidige E30 uploaden.

De Volvo welke ik op het oog heb is voorzien van het kenteken:
XH-GS-44.
Mogelijk dat dit een bekende Volvo bij iemand is?

Ik hoop hier veel kennis op te doen en eventueel met de tijd ook te kunnen delen.

Groet Remco

Robster480

#1
Welkom!

2.5T's hebben wel dunnere cilinderwanden en daardoor grotere kans op scheuren / KVS verbruik. Zeker bij een hogere km-stand. Zegt natuurlijk niet dat dit ook bij deze V70 gebeurt, maar houd het wel je achterhoofd bij de zoektocht.
Een 2.5 10v / 20v of 2.3T (T5) is wat dat betreft betrouwbaarder.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

FGG

Citaat van: Robster480 op 27-01-2016 11:49:06
Welkom!

2.5T's hebben wel dunnere cilinderwanden en daardoor grotere kans op scheuren / KVS verbruik. Zeker bij een hogere km-stand. Zegt natuurlijk niet dat dit ook bij deze V70 gebeurt, maar houd het wel je achterhoofd bij de zoektocht.
Een 2.5 10v / 20v of 2.3T (T-5) is wat dat betreft betrouwbaarder.

T5  ;D

Welkom op 't Forum, Remco.

Zoals reeds aangegeven zit je wat betrouwbaarheid betreft het beste met een ongeblazen 10V of 20V

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Thunderstruck

Bedankt voor het welkom,
aangezien ik maar een klein budget beschikbaar heb voor een enorme auto is het een beetje zoeken. Ik wil een auto die gewoon in orde is en waar alles van werkt.

Mijn huidige E30:


Heb hem voorzien van een E36 sportinterieur met stoelverwarming:

Robster480

Mooi ding, die BMW!

Kijk anders hier op het forum eens in de 'auto's te koop aangeboden' - sectie :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Miel850

Citaat van: Thunderstruck op 27-01-2016 13:13:25
Bedankt voor het welkom,
aangezien ik maar een klein budget beschikbaar heb voor een enorme auto is het een beetje zoeken. Ik wil een auto die gewoon in orde is en waar alles van werkt.

Voor de aanschaf is een klein budget geen probleem, maar vergeet niet de kosten die je aan (achterstallig) onderhoud kan verwachten.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

joeryvaneck

Een beetje fatsoenlijke v70 op benzine moet wel te vinden zijn. Je kan ook een oproepje plaatsen in het gezocht draadje.

Thunderstruck

Citaat van: joeryvaneck op 27-01-2016 17:22:18
Een beetje fatsoenlijke v70 op benzine moet wel te vinden zijn. Je kan ook een oproepje plaatsen in het gezocht draadje.

Dat draadje zal ik eens vervuilen als ik 10 fatsoenlijke berichten heb geplaatst, kan er nu nog niet op ;)

Jeroen van den Berg

Leuk je passie met E30'S Ik heb er ook meerdere gehad. 316 uit 1983 ( heel vroege ) , de door mijn vader gekochte 318i met toentertijd 20000 gulden opties . Hij heeft hem van 1990 tot 93 gereden en ik heb hem in 2002 teruggevonden, een 90 er 320iA edition en een 90 er 325IX Touring. 

Jurijn R

Ik heb er ééntje met een M50B25 ;D

Jeroen van den Berg


Jeroen van den Berg


Thunderstruck

Ik hou nu eenmaal van auto's  ;D

Jurijn R

Heb wel nog nooit op de ring gereden met een E30, maar ben het ook niet echt van plan ;D

Nordschleife850R

Als eerste: Van harte welkom! Hier nog één ;D Eerste een bordeaux E30 320i met m-tech interieur. Daarna een E28 528iA gehad en later nog een E30 320i touring ;D