Olie olie olie olie

Gestart door Reitse, 16-03-2005 14:13:36

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Mijn olieverbruik begint wat op te lopen. Niet schokkend, niet met liters per week maar wel opvallend. zo'n halve liter op 3000 km en het was minder.
Twee plekken zijn verdacht.
De eerste is aan de distributiezijde, daar is de draagarm behoorlijk zwart, ik vermoed dat daar een keerring misselijk geworden is.
De tweede zit bij de gasklep. Vlak daarvoor zit de carteronluchtingsaansluiting en daar is ook nogal wat zwarte troep. En het gaat daar hard, alles wat zich daaronder bevindt is ook zwartig vet.
Ik vermoed dat de carterontluchting daar lek is. Maak me er geen seconde zorgen over, vraag me alleen af of dat problemen op kan leveren aangezien vochtlekkage ook eventueel valse lucht aan kan trekken???

reneetje

Citaat van: Reitse op 16-03-2005 14:13:36

De eerste is aan de distributiezijde, daar is de draagarm behoorlijk zwart, ik vermoed dat daar een keerring misselijk geworden is.

Is dat niet het stuurhuis wat incontinent begint te worden ???
Dan heb je ook zo'n moddervette draagarm...... :-\

Rene ::)

toycar

::)
Ik probeer mee te denken.
Carterventilatie en flame-trap gecontroleerd? Ik kan me indenken dat bij een te hoge drukopbouw keerringen het voor gezien houden. :-\

Reitse

Citaat van: reneetje op 16-03-2005 14:29:40

verlies je dan geen stuurbekrachtigingsolie??? (dat niveau zakt niet)

thuur

De olie wat weet door te dringen tot je gasklep kan nooit van zo'n niveau zijn dat je opvallend meer moet bijvullen.

Als de flame trap open is en alle bijgelegen slangetjes open (heb ooit een dichte gehad, die knalde dus ook open, gelukkig niet de keerring), en er komt toch steeds wat olie daar terecht denk ik dat je oliescheider wellicht vervuild/stuk is. Is niet heel duur, maar je inlaatspruitstuk moet eraf en als ik konniekip mag geloven kan het wel eens moeilijk losgaan...(uiteraard maar 1 boutje ::)).

Beetje vettig mag het daar wel zijn hoor, t zijn tenslotte carterdampen.

Gr 8)

reneetje

Citaat van: Reitse op 16-03-2005 14:43:17
Citaat van: reneetje op 16-03-2005 14:29:40

verlies je dan geen stuurbekrachtigingsolie??? (dat niveau zakt niet)
Dan zou idd het peil moeten zakken.
Dit is het dus niet...

Rene 8)