V70r of mb E430 (offtopic?)

Gestart door FFW, 16-03-2005 16:26:31

Vorige topic - Volgende topic

Keesjan

FFW, volg de berichten van Kooz omtrent het schokkerig rijden enzo maar eens. Dan weet ik bij welke mb-garage je niet gaat kijken...
Verder lijkt mij zo'n 430 combi helemaal geen verkeerde wagen om te rijden. Maar ja, ik ga het niet herhalen......ik doe het niet....maar mijn beste vriend zei enkele jaren geleden eens tegen mij;
doe het niet keesjan, zo'n auto is niets voor ons soort mensen. For what it's worth. Ik bedoel er maar mee; volvo-rijders zijn zeker geen mercedes-rijders.
Koop gewoon zo'n R en je krijgt er echt geen spijt van. De gebruikskosten van een S/V70 zijn al niet voor iedere autoliefhebber weggelegd, maar ik denk dat je op een 8-cilinder MB echt goed leeg gaat lopen.
Ik heb beroepsmatig rij-ervaring met zowel de karretjes van MB als de 850/X70 modellen en ik kan je zeggen dat de mb's naar mijn gevoel altijd wel iets hadden. Bij zwaar intensief gebruik, dan bedoel ik gemiddeld 160km/u en plm 1000km per dag, bleven de volvo's gewoon gaan (af en toe de remmen vervangen) terwijl de mb's echt het loodje legden. Ze zijn na een testperiode dus ook lekker eruit geknikkerd.
Maar ja, een auto is een kwestie van gevoel. Hij moet je passen, jezelf erin thuisvoelen. Dus doe wat bij jou past en leg een reservepotje aan voor als het de mb wordt.

Reitse

Citaat van: Keesjan op 17-03-2005 18:36:15
... niets voor ons soort mensen.
krijg altijd beetje koude rillingen van dat soort zinnen....

Keesjan

zijn jullie altijd zo vriendelijk tegen elkaar hier???

Dalina(vrouw Keesjan) degene die altijd in de S70 rijd!

FFW

hmm, wat ik op internet gelezen heb rijdt de R niet zuiniger

thuur

Je twijfelt tussen een 4.3 V8 en een 2.3 I5 Turbo en je maakt je zorgen om het verbruik ??? :o ???

Verbruik ligt aan jezelf. Ik krijg een moderne diesel op 1 op 11 en een auto van 18 jaar op 1 op 14,5. ::)

Gr 8)

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FFW

Jullie beginnen allemaal over verbruik, ik niet. Alleen er wordt gezegd dat de mercedes veeeeeel duurder rijdt dan die volvo en dat is in tegenspraak met wat ik op internet gelezen heb.
Volgens mij neemt een mercedes ook veel meer in waarde af (daarom staan oude ook op een woonwagenkamp en hebben wij een oude volvo voor de deur). Maar dit wil ook zeggen dat volvo relatief duur is 2e hands. Ik begreep ook dat de onderdelen van volvo duurder zijn dan die van mercedes. Is dit zo? of hebben jullie hier geen ervaring mee.

thuur

Zolang een Volvo in de gratie is, zijn ze duur. Een 740 of 240 koop je voor een paar honderd euro. Niets mis mee! Maar niemand wil blijkbaar de wegenbelasting van 40-50 euro betalen voor een auto van 15 jaar... (en dan heb ik het niet eens over de gasbakken of diesels!)

Ik ken een regelmatige bezoeker van de buurman, die heeft een Benz en een Datsun (jawel, daar issie weer!). Hij werkt heel graag aan de Benz (doet alles zelf) en zegt dat MB onderdelen erg goedkoop zijn vergeleken met "dat Japanse spul". Nu vind ik zelf de meeste Volvo onderdelen niet bepaald goedkoop (heb al zat onderdelen van verschillende merken besteld), dus je kunt snel denken dat Volvo onderdelen duurder zijn dan MB onderdelen. Hij noemde als voorbeeld een stuurstang (had ie bij beide vervangen) en de stang van de Benz kostte 1/3.. Alles is subjectief: stel je hebt 1 Volvo-stuurhuis nodig op 600.000 km van 800 euro en 2 MB-stuurhuizen van 500 euro op 600.000 km. "En wie rijdt er nu 600.000 km in dezelfde auto?" Hoor ik je denken, maar wellicht is een beurtje van het ene merk goedkoper, maar moet je het vaker uitvoeren.

En je kunt altijd pech hebben met een auto, ook met een Toyota, Honda, Volvo of Benz. Dus het blijft een gok. Ga uit van wat er bekend is, op dit forum vind je eigenlijk alle kwaaltjes wel die een V70 kan hebben, incl. reparatiekosten. Probeer dit dan te achterhalen van een 430.

Wat ik persoonlijk heb geleerd (the hard way) is om van een willekeurig merk niet het meest exclusieve model/uitvoering te nemen. Als je een hardnekkige storing hebt, dan moet je ook bloeden (financieel dan), want er is gewoon minder ervaring met de duurste uitvoeringen. Daarom zie ik een R ook als een andere klasse auto (dan een T(-)5(R)) en een E430 is zeker ook exclusiever dan een E220.

Doe er je voordeel mee ;)

Gr 8)

FFW

bedankt, voor weer een aardige reactie. Je zou haast gaan denken dat volvo rijders aardige mensen zijn. Ik lees namelijk de stukjes op het duitse mercedes forum ook, maar ik heb het idee dat er hier meer liefhebbers zitten.

RRRRR_Ramon

Citaat van: FFW op 17-03-2005 23:14:28
bedankt, voor weer een aardige reactie. Je zou haast gaan denken dat volvo rijders aardige mensen zijn.

Dat hoef je echt niet alleen maar te denken..................... dat zijn we ook  8) ;D

Maar goed om nog even on-topic te blijven......... een collega van me heeft een MB E-klasse 300 TDT en een andere bekende van me een MB G-klasse 400 CDI. Als ik met hen meerij en dan een blik op het dashboard werp nadat ze het contact hebben aangezet en de foutcodes die op het scherm voorbij komen eens bekijk, dan zijn het op elektronicagebied nogal storingsgevoelige auto's. De collega met de E-klasse is nu al 20 keer naar de dealer geweest voor dezelfde storing die ze maar niet opgelost krijgen. Degene met de G-klasse heeft de hoop opgegeven en laat het display maar knipperen, hij gelooft het verder wel.

Ik zeg niet dat een Volvo storingsvrij is, maar bij MB is werkelijk alles door de computer afgeregeld en gestuurd. Daarbij is het werkplaatstarief hoger dan bij Volvo. Zie hiervoor ook het draadje "Uurtarief dealers" elders op dit forum. (http://www.volvo850forum.com/index.php?board=1;action=display;threadid=7862)

Ik zou het wel weten............ de Volvo, maar ik ben bevooroordeeld  ;) Ik denk ook dat het aanbod V70R vele malen groter is dan het aanbod MB E 430. Ik weet zoal 3 V70R's te staan, 2 daarvan bij de off. Volvo dealer.

Suc6 met je keuze.

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Volvo comfort

Je zou eens op

http://www.problemcar.nl

Moeten kijken daar kan je per merk kijken wat voor problemen/mankementen de meeste mensen ermee hebben

veel sucsess met je keuze.. :)

Ik zou het trouwens wel weten...zeker weer na het ritje van vandaag...mmmmmmmmm ::)  uh ik bedoel VVVVVVVVVVVVVVVVVVVv

BartT5R

Ik wil hier ff uit eigen ervaring spreken.
Ik heb sinds een dikke twee jaar een T-5R, dus die exclusieve serie, nu is het zo dat hoelanger ik daaring rijd, hoe minder ik naar een andere auto wil.
Mijn vrouw heeft sinds kort een BMW diesel, toen we vorige maand een weekend naar Duitsland gingen was mijn vrouw eerst absoluut tegen dat we met de Volvo zouden rijden (verbruik weet je wel), dat hebben we dus mooi opgelost, de Volvo niet mee, den Bart ook niet mee. ;D

Waarmee ik maar wil zeggen, als ik in andere auto's stap krijg ik al na 5 minuten heimwee naar de mijne.

Rationeel is de keuze niet te maken, emotioneel wel, kies dus voor de brute sportiviteit of de soepele cruiser. Mijn keuze was snel gemaakt.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

beezz

Even gekeken op //www.problemcar.nl .
Leuke site trouwens . Aantallen spreken voor zich ;D
MB: 480  Volvo: 186. ;D

Ik kom de laatste tijd door mijn werk regelmatig bij diverse vervoersbedrijven. Taxi, bus e.d. Wat mij opvalt is dat de vanzelfsprekende keuze voor MB voorbij is. Reden: de vanouds zo betrouwbare Duitse tank is niet meer zo betrouwbaar. Veel storingen en onderdelen die niet met plaatwerk te maken hebben, worden steeds duurder.

Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat Taxibedrijf in Amersfoort zijn hele vloot S 80's heeft vervangen door MB Eklasse vanwege de zelfde redenen.

T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Peertje

Citaat van: BartT5R op 18-03-2005 09:37:33
I dat hebben we dus mooi opgelost, de Volvo niet mee, den Bart ook niet mee. ;D

;D ;D ;D Priceless!

Ik zou het ook wel weten als ik zou moeten kiezen.
Hé? Geen banner meer?

Amieke850

Citaat van: Reitse op 17-03-2005 19:32:23
Citaat van: Keesjan op 17-03-2005 18:36:15
... niets voor ons soort mensen.
krijg altijd beetje koude rillingen van dat soort zinnen....

Tjonge, Reitse, waarom eigenlijk  ??? .... deze uitspraak heeft in deze context met 'imago' te maken... De associatie Mercedes / 'bepaald volk' bestaat nu eenmaal binnen de hoofden van een grote groep mensen. En de uitzonderingen [die zijn er ook] bevestigen naar mijn mening alleen maar de regel.