mmmh het word erg (het levensverhaal van de FH-Hl-)

Gestart door EdenAli, 25-05-2006 08:38:29

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

razorx

Citaat van: EdenAli op 07-10-2016 16:28:56
Pffft We zijn bijna 4 maand verder.

En de brandende  vraag rest mij.

Kan het zijn dat als ik de injectoren verwisseld  heb.
Van Geel naar Bruin mijn Lambdasonde lampje gaat branden?

Lambda zit er net een kleine 50000 km erin.

Kan zo evt niet vinden of er verschil is tussen de kleuren.

Als je verwisselt naar een ander type injector met een andere brandstofopbrengst klopt je brandstof lucht verhouding niet meer.  Vandaar het lambda lampje. ;)

EdenAli

Binnenkort de injectoren maar even wisselen. De oude heb ik nu in een glazen pot met remmenreiniger staan.

UserID6342

Dat heeft totaal geen zin om de injectoren schoon te krijgen..... Je zult ze ultrasoon moeten reinigen met een pulsgenerator, zodat de injectoren open en dicht gaan.  Dan worden ze ook inwendig gereinigd.

Thys

Daarvoor heb ik wat geknutseld met een 12V voeding, een knipperlichtrelais en een injectorkabelboompje. Als ik me ooit nog eens verveel breid ik het nog wat uit met een injectorrail, pompje en een filter 8)

EdenAli

Kijk daar heb ik wat aan Thys.

Morgen maar eens wat knooien in de schuur.

NinaPaul

30 euro ultrasoon ding kopen op conrad bv.
Busje tickopur tr13.
Waterkoker.
12V of 9V batterij met draadjes eraan.

Verwarm het water tot ongeveer 60 graden, doe de juiste hoeveelheid tickopur TR13 erbij, hang de injectoren erin en open ze met de batterij.
Herhalen bij flinke vervuiling.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

EdenAli

pffffff een dik jaar verder en ik rij nog steeds mijn mijn Grijze.
Bijna 450000 op de klok en still going strong.

Hoewel de veerschotels voor moeten vervangen worden.
Gas is een tijd goed geweest sinds vandaag niets nada meer.
De hele dag er mee bezig geweest en alle afsluiters klikken(OMVL)
1 op de tank en twee op de verdamper.
Ik verdenk zelf de afsluiter die tussen de gasleiding zit en de verdamper. Zal maandag het wel even losdraaien om te kijken of er gas uit komt.
Ik kan er niet echt een plaatje van vinden maar het zit op de gasingang van de verdamper. als je een plaatje zoekt van OMVL dan zit ie er niet op.
Zou het kwaad kunnen deze weg te laten?

razorx

Goed weer van je te lezen.
Ik zou hem absoluut niet weglaten. Deze afsluiter is letterlijk verantwoordelijk voor de omschakeling tussen gas en benzine. ;)
Succes met je klus!

EdenAli

Oke Dank je Yts ik dacht dat het alleen voor de LPG was ( Gas komt rechtstreeks van de tank en gaat  dan de via deze afsluiter verdamper in)

Als je een OMVL verdamper koopt zit deze er niet bij ook nog nooit gezien.

EdenAli

Problem solved zaterdag de hele dag bezig geweest en het niet kunnen vinden.

Vanochtend maar weer een poging  gewaagd en alle stekkers maar eens bekeken bleek er een stekker van de afsluiter er niet helemaal fijn meer te zijn.
stekker los gehaald en er een nieuwe draad in gesoldeerd en het loopt weer op LPG!!

Nu eens kijken of ik ergens een nieuwe stekker kan vinden voor de afsluiter.
Het werkt wel weer maar voor het fijne maak er maar een compleet nieuwe bedrading erin.

Ik ben blij.

yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

razorx

Goed bezig!
Bij mij zaten er AMP stekers op.

EdenAli

Goed even niets  gehoord van mij. Na 3 weken geknoeid te hebben met de gasinstallatie loopt grijs weer grandioos op gas. Bleek toch een zeer ralle verdamper te zijn. Met op dit moment dik 453000 op de teller kunnen wij weer. Alleen rechtsvoor mag op zeer korte termijn het rubber vervangen worden van de veerpoot. Tijd is alleen het probleem.

big ben

Citaat van: EdenAli op 08-02-2018 05:43:52
Goed even niets  gehoord van mij. Na 3 weken geknoeid te hebben met de gasinstallatie loopt grijs weer grandioos op gas. Bleek toch een zeer ralle verdamper te zijn. Met op dit moment dik 453000 op de teller kunnen wij weer. Alleen rechtsvoor mag op zeer korte termijn het rubber vervangen worden van de veerpoot. Tijd is alleen het probleem.

"we" gaan gelijk op, hier inmiddels ook op +- 453.000 .............en ook knakkende geluidjes richting voorfront  ;D. En fijn dat je er weer plezier in hebt, soort van haat/liefde  :-\