18 inch op een V70R - Photoshop - Ze zitten erop!

Gestart door Erikvb, 31-01-2016 20:55:39

Vorige topic - Volgende topic

Erikvb

Ik loop al een tijdje na te denken over een set 18 inch voor op m'n R. De 17 inch banden beginnen langzaam aan hun einde te komen, dus het moment om de knoop door te hakken komt naderbij.

Ik heb al wat rondgekeken en heb de meeste posts over 18 inch maatvoering/problemen&oplossingen wel gelezen. Het is niet een ideale combinatie met de wielkasten van een Classic V70, maar het gaat.

Ik heb slechte ervaring met té zware velgen. De huidige Comets wegen een kilo of 9, meer inches = meer kilos (tenzij dat je een vermogen aan de velgen uitgeeft), dus max. 10 kilo.

Daarmee vallen eigenlijk alle OEM Volvo 18 inch wielen af, En ook de imitatie Pegasus want die wegen allemaal 11-13 kilo.
Trex is een goeie optie qua gewicht en prijs. Maar dat is al gedaan, tijd voor wat nieuwe ideeen!

Vanmiddag een stoomcursus Photoshop gedaan met YouTube. Be nice, het is niet perfect, maar ook niet al te slecht.

Zoals hij nu is. Keurig origineel (sorry dat de motorkap openstaat, dit was de beste pic voor photoshop)

Met ZWARTE Alutecs. Te krijgen in 18x7,5 dus een goeie maat voor de ruimte in de wielkasten.

Met Anthraciet Team Dynamics 18x8. Iets duurdere velg, maar weegt ook met 9 kilo in deze maat. Is een race-velg.

Voor het contrast, dezelfde Team Dynamics maar dan in het Zilver:

Ja nu heb ik dat shoppen wel een beetje in de vingers... een wilde uitvoering met Volk Rays Te37 (Japanse driftvelg)
;D ;D ;D Vaak gezien onder Nissan GT-R of M3 (mooie remmen, niet?)

Nou gaat er vast weer iemand iets roepen over verlagen...nou OK dan:

Laag genoeg?

Nu wordt het een beetje fout, maar ik doe het...omdat het kan

Zeg maar wat je mooi/lelijk vindt, maar hou het netjes. Botte opmerkingen voegen niets toe. Ik vind het leuk om dit knutselwerk te delen en misschien heeft iemand nog een leuke suggestie. Zo ja, dan shop ik die er ook wel even bij.

NB al deze velgen zijn kwaliteitsproducten met een Europese goedkeur, laag gewicht en garantie. Geen imitatiemeuk met dubieuze eigenschappen.

StefanCJ

Nou ... Je Photoshop creaties zijn stukken beter dan die van mij in ieder geval  ;D ;D ;D

elianmars

Erikvb

MarcoV

Citaat van: StefanCJ op 31-01-2016 21:02:26
Nou ... Je Photoshop creaties zijn stukken beter dan die van mij in ieder geval  ;D ;D ;D

http://i143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/test_zps57c085f5.jpg

Ohhh mijn oude liefde  :eusa_drool:  ;D

MarcoV

On topic, vind de donkere team dynamics wel wat hebben onder de saffron!

StefanCJ

Donkere team dynamics inderdaad. Zijn de velgen wel verkrijgbaar met de juiste naafdiameter? Ik heb een paar sets gehad welke centreerringen nodig hadden (ook alu gebruikt) maar werd er uiteindelijk niet vrolijk van; het blijft gevoelig voor trillingen.

Erikvb

Citaat van: StefanCJ op 31-01-2016 21:02:26
Nou ... Je Photoshop creaties zijn stukken beter dan die van mij in ieder geval  ;D ;D ;D

http://i143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/test_zps57c085f5.jpg

Hier StefanCJ, Porsche wielen op je S70  ;D

Of met een coupé-look

Jurijn R

Ik heb een set dynamics , opgeboord omdat de naaf te klein was.
Zijn allemaal 9j breed. Maar neem maar 8j breed :-)

Erikvb

Citaat van: StefanCJ op 31-01-2016 21:25:10
Donkere team dynamics inderdaad. Zijn de velgen wel verkrijgbaar met de juiste naafdiameter? Ik heb een paar sets gehad welke centreerringen nodig hadden (ook alu gebruikt) maar werd er uiteindelijk niet vrolijk van; het blijft gevoelig voor trillingen.

Duurdere velgen kunnen ook in meer uitvoeringen geleverd worden: ET-opties -> 11 / 15 / 20 / 30 / 35 / 40 / 45 / 50 / 53

Maarrre ik heb altijd begrepen dat centreerringen werken, mits je metalen exemplaren gebruikt en geen kunststof. Kunststof werkt idd niet weet ik uit eigen ervaring.

Erikvb

Citaat van: Jurijn R op 31-01-2016 22:07:10
Ik heb een set dynamics , opgeboord omdat de naaf te klein was.
Zijn allemaal 9j breed. Maar neem maar 8j breed :-)

fotootje??

Fury

Mijn persoonlijke voorkeur zou dan uitgaan naar originele Volvo 18inch velgen.

Martijn_B

Persoonlijk... vind ik geen van deze velgen echt een verbetering voor je looks. Het lijkt alsof performance belangrijk voor je is - al weet ik niet of je de volvo als huis tuin en keuken auto gebruikt.. want anders is het m.i. een beetje een contradictie om naar extreem lichte velgen te kijken. Echter - keuze zou gaan naar TDR;s in antraciet :) (of liever Pegasus in 18 inch en antraciet..  ;D )
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Erikvb

Citaat van: Martijn_B op 31-01-2016 22:11:52
Persoonlijk... vind ik geen van deze velgen echt een verbetering voor je looks. Het lijkt alsof performance belangrijk voor je is - al weet ik niet of je de volvo als huis tuin en keuken auto gebruikt.. want anders is het m.i. een beetje een contradictie om naar extreem lichte velgen te kijken. Echter - keuze zou gaan naar TDR;s in antraciet :) (of liever Pegasus in 18 inch en antraciet..  ;D )

Hi Martijn. Het is geen circuitauto, maar ik wil niet dat de performance achteruit gaat door verkeerde modificaties. van 9 naar 12 kilo wielgewicht is geen goed idee.
Deze velgen zijn niet zo exotisch als je denkt. Zeker geen prijsnivo OZ ultra's of zo. Ik denk vergelijkbaar met OEM.
18 inch Pegs bestaan niet OEM voor de Classic/850, dus alleen imitatie.

Jurijn R

Dit is op 235/40/17 met Semi Slicks  9- breed

Dit is op 205/45/17 street tyres 9- breed

Erikvb

Citaat van: Fury op 31-01-2016 22:11:42
Mijn persoonlijke voorkeur zou dan uitgaan naar originele Volvo 18inch velgen.

De enig OEM 18 inch optie die op de 850/Classic past is de Triton. Van de C70. Klopt dus niet, maar een Triton is 18x7,5J dus zal niet veel problemen kennen met passen in de kuip. C70 heeft sowieso meer ruimte in de kuipen voor dik rubber.