Arjan4130: Van NBP naar DOP V70

Gestart door Arjan4130, 01-02-2016 14:43:50

Vorige topic - Volgende topic

Arjan4130

Ja maar dan krijg je het verhaal van zelf meegebrachte onderdelenaten laten monteren door een garagist. Daar heb ik hier laatst een mooie discussie over kunnen lezen  ;D

De garage kennende zal ik wel schrikken van de prijs. Dus beter om het daarna zelf keertje als project op te pakken. Wil uiteindelijk ook wat leren.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

Teun de Beun samen met Klaas Klus? ;D
Volvoloos....

arjenT5R

Citaat van: BBS op 25-08-2017 17:19:50

Tsja als je t zelf niet kan of je wil wat mee helpen zal je wat moeten toch?
Volgens mij staat jou auto...... ;D

BBS

Citaat van: arjenT5R op 25-08-2017 17:29:03
Citaat van: BBS op 25-08-2017 17:19:50

Tsja als je t zelf niet kan of je wil wat mee helpen zal je wat moeten toch?
Volgens mij staat jou auto...... ;D
............. bij Klaas Klus ;D ;D ;D

Edit:
Er is niks mis met de forumklussers, integendeel, daar zit meer kennis bij 1 persoon dan bij alle hedendaagse dealers bij elkaar. Dat is DE reden waarom mijn wagen bij Dirk in onderhoud is.
Volvoloos....

StefanCJ

BJ moet je auto snel klaar dat je zo zit te slijmen?  ;D

)()()sT

BBS

;D ;D
Geen haast, maar schiet mooi op :D
Volvoloos....

Sbv

Citaat van: Arjan4130 op 25-08-2017 17:01:29
Ja maar dan krijg je het verhaal van zelf meegebrachte onderdelenaten laten monteren door een garagist. Daar heb ik hier laatst een mooie discussie over kunnen lezen  ;D

De garage kennende zal ik wel schrikken van de prijs. Dus beter om het daarna zelf keertje als project op te pakken. Wil uiteindelijk ook wat leren.
Garage al gevraagd dan of het kan ? veren moeten er namelijk af dan zet je er gelijk 2 nieuw op. Niet meer werk dan de oude terug zetten en scheelt je extra geld

arjenT5R

Sterker nog een verlagingsveer monteert makkelijker

Arjan4130

Ja, maar daar leer ik zelf niks van ;)

V70geRwin

En zelf meegebrachte onderdelen mag geen punt zijn, zetten ze gewoon op de bon er bij dat je die zelf hebt geleverd.
Vraag het maar eens....

Sbv

Citaat van: Arjan4130 op 26-08-2017 18:23:50
Ja, maar daar leer ik zelf niks van ;)

dan ook niet mopperen dat het allemaal zo duur is :P

Arjan4130

De reden dat ik het zelf wil leren is juist dat het anders zo duur wordt  ;)

En omdat ik hier op het forum allemaal kennis opdoe waardoor ik steeds de discussie aan moet gaan met de monteurs in de garage. Heel vermoeiend. Verder ben ik niet eigenwijs hoor  :eusa_angel:

Monteur: "Je moet duurdere turbo bougies want lpg brand warmer" Ik: "Nee hoor, gewone standaard Volvo bougies werken juist prima ook bij lpg, dat zegt iedereen op het forum" Monteur: dan moet je lekker je auto online laten maken" Ik: "Euhhh..." ;D ;D ;D

Anyway, van de verkopende garage heel coulant wat geld teruggekregen omdat de schokbreker lek blijkt. Dus dat viel weer mee!

Arjan4130

Vandaag was hij bij de garage. Ik hoopte op alleen nieuwe bougies en nieuwe schokbrekers voor. Maar toen ik hem op ging halen hadden we het al voorzichtig over een blokwissel  :'(

Ik heb er even een apart topic over gemaakt in het 'overige techniek' topic, maar het komt erop neer dat ze er niet achter kunnen komen waarom hij niet goed loopt. Ze hebben zo ongeveer alles op het gebied van ontsteking en motoraansturing geswapt met een andere V70 en niks kunnen vinden. Er is een voorzichtig vermoeden dat dit blok op cilinder 1 compressie verliest. De monteur denkt nog na over andere mogelijke oorzaken, maar mocht het het probleem met compressie zijn dan ben ik echt de pineut :'(
Ik rij dit weekend nog met wat injector-cleaner in de benzinetank om te kijken of we zo een vuile/lekkende injector op cilinder 1 uit kunnen sluiten. Ik hoop echt heel erg dat als ik morgen een rondje rij dat hij ineens weer soepel gaat draaien  :eusa_pray: Maar ik acht de kans niet heel groot.

Echt enorm balen dit. Helemaal omdat ik nu ook moet gaan nadenken over een plan b voor vakantievervoer aankomende vrijdag.

O ja, monteur vertelde er ook nog even bij dat ook de uitlaat vervangen moet worden  :'(

Maandag natuurlijk bellen met de handelaar waar ik hem heb gekocht. Ik heb natuurlijk zelf te gehaast een miskoop gedaan zonder keuring en zonder garantie  :eusa_wall:, maar zeggen dat de auto probleemloos rijdt en dat hij net nieuwe apk heeft (zonder opmerkingen door de keuring) en dan dit...  >:(