Mijn 850 10klapper nieuw leven ingeblazen door Remeeus

Gestart door joeryvaneck, 22-12-2015 15:29:33

Vorige topic - Volgende topic

joeryvaneck

Even weer eens een update. Ben ondertussen in bijna 2 jaar tijd 120.000km verder zonder een noemenswaardig probleem en ook net weer blanco door de apk 2 weken geleden. En de nieuwe distributieset met carterventilatie ligt alweer op de plank om vervangen te gaan worden. Ik ga voorlopig nog niet stoppen met deze 850.

Nu heb ik gisteren ongezien een c70 gekocht om als zomerauto te gaan gebruiken. Nu ben ik benieuwd of iemand deze auto al een keer eerder heeft gezien?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1198759774-volvo-c70-2-4-t-cabrio-aut-lpg-g3-bj-2001-airco-apk.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1

Hij wordt deze winter technisch weer helemaal voor elkaar gemaakt mochten er problemen aan zitten. Ik ben van plan om er pas volgend jaar mee te gaan rijden. Maar ben benieuwd of iemand wat achtergrond informatie heeft.

joeryvaneck

Ik zie dat de advertentie al offline staat maar het gaat om deze auto:

henry classic v70

..zag de foto's op MP gisteren (of eergisteren) voorbij komen, zag er netjes uit en vond de vraagprijs best redelijk.

Heeft veel meer Volvo occasions > Facebook Hofman Elburg
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

Lijkt een kek ding toch! Blokjes grille smoelt lekker.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

joeryvaneck

Ja ik denk het ook wel. Heb de auto verder nog niet gezien maar hij klonk vertrouwd aan de telefoon met verstand van zaken. Had de draagarmen voor vervangen voor de apk dus de auto was niet meer uitgelijnd en hij kraakte wat in het vooronder bij het sturen. Dus we zullen het wel zien.

Hij is iig precies wat ik zocht. Heb 1,5 jaar een zoekopdracht op mp gehad met een c70, automaat, dolby, g3, trekhaak. En dit was de eerste hit na al die tijd. En voor een hele schappelijke prijs.

Ik ga hem morgen ophalen dus dan zal ik eens wat beter kijken :) was in ieder geval al blij dat er comets onder zitten. Heb nu meteors onder mijn 850 en vind het super mooie velgen.

joeryvaneck

Vandaag de c70 opgehaald. Ik moet zeggen: valt niet tegen. De motor loopt als een klok. De auto is in 2012 ingevoerd en had toen circa 140k gereden. Aan de stickers te zien is de gas installatie ingebouwd door mesman en dit ziet er verder prima uit. Hij heeft nu precies 3 ton gelopen dus hij is afgelopen jaren goed gebruikt.

Vandaag gelijk maar even aan de klus geweest: airco afgevuld ( maar doet het nog steeds niet) pomp slaat niet aan. Dus eerst maar eens de koppeling afstellen.

Er zitten nog wel een heel aantal dingetjes aan die wat werk behoeven: op het linker deurpaneel werkt geen enkele knop. Airbag lampje brand, motorstoringslampje is verdwenen, auto moet uitgelijnd worden. Voorwiel ophanging kraakt behoorlijk. Banden zijn matig en er zit totaal geen documentatie bij de auto dus distributie en carterventilatie ed is allemaal gissen. Maar so far so good. Hij rijdt!

Heb vandaag even een klein plezierritje gemaakt en heb hem gelijk de opslag ingereden. Komende winter maar lekker mee aan de gang en dan kunnen we de komende zomer plezier hebben

henry classic v70

..volgens mij was de vraagprijs ook redelijk toch, heb je vast nog wel wat vanaf kunnen "onderhandelen"  ;D

Ging de kap goed open en dicht en zat de achterruit nog goed vast?
Airbaglampje = srslampje? Kan zijn dat de stekker onder één van de stoelen niet goed vast geklikt zit, gaat niet vanzelf uit maar moet worden gereset. En dat kraken zou de veerpootrubbers/lagers kunnen zijn (als bij max. stuuruitslag kraakt dan kan vet op uitslagbgrenzers helpen)

joeryvaneck

Citaat van: henry classic v70 op 03-09-2017 12:20:26
..volgens mij was de vraagprijs ook redelijk toch, heb je vast nog wel wat vanaf kunnen "onderhandelen"  ;D

Ging de kap goed open en dicht en zat de achterruit nog goed vast?
Airbaglampje = srslampje? Kan zijn dat de stekker onder één van de stoelen niet goed vast geklikt zit, gaat niet vanzelf uit maar moet worden gereset. En dat kraken zou de veerpootrubbers/lagers kunnen zijn (als bij max. stuuruitslag kraakt dan kan vet op uitslagbgrenzers helpen)

Zeker hoor. Ik zeur ook totaal niet. Had absoluut niet verwacht dat er geen werk aan zou zitten. Ik denk dat het gekraak inderdaad van de uitslagbegrenzers komt. Er zitten namelijk nieuwe draagarmen onder.

De kap is verder in hele goede staat. Opent en sluit goed. Ruit zit goed vast en zo goed als geen bewchadigingen :)

henry classic v70

.. mooi man, had 'm ook héééél goed bekeken op het plaatje  ;)  (en gas leek me ook wel)