Airco controle

Gestart door djkain, 01-02-2016 21:33:34

Vorige topic - Volgende topic

djkain

Zijn er (buiten een check up in garage) manieren om te zien dat de airco aan onderhoud / reparatie is?

Ik heb enkele zaken: ruiten beslsgen nog steeds, ook met airco aan, enkel vollop blazen verhelpt dit (achterste ruiten beslagen nog bij regen)
Geen stank, geen rook uit roosters...
Word in de zomer niet superkoud, maar wel koud.
Magneetkoppeling reeds enkele ringen uit gehaald, zit op het laaste ofzo nu.
Verdamper / droger etc geen idee van staat en reeds vervangen zaken...(vrees niet te veel aan gedaan)

Is het handig enkele zaken preventief te doen, zoja welke? Of wachten tot iets defect gaat ??

Wat kost een heel systeem updaten, dus magneetkoppeling, event compressor, verdamper, droger etc...?

Midicijnman

Ik zou heel even afwachten wanneer de aircodag weer is van de 850club. Ik zie dat je lid bent. Meestal is dat ergens in april. Daar kun je allerlei reparaties laten doen tegen een speciaal clubtarief. Wel is het belangrijk om vooraf aan te geven wat de bedoeling is in verband met de planning. Ik gok erop dat het inderdaad de magneetkoppeling is. Ik heb hetzelfde probleem...

martinairco

Goede Dag

Het begint met de juiste hoeveelheid koudemiddel.
Vanaf dat moment kun je metingen gaan verrichten.

Laat maar weten wanneer er een club dag is

gr

Martin

Lammert

Beslagen ruiten kan ook een lekkende kachelradiator zijn, je zou bepaald niet de eerste zijn

Boeijke

Airco schenk van de club komt ook dit jaar.
Exacte datum nog niet bekend.
Zal als alles goed gaat gewoon weer in Helmond zijn bij CarCool systems.

Controleren is dan gratis.
Repareren doen ze ook mits er tijd is. Hangt beetje van de grote van de klus af. Droger vervangen bv kan wel.
Onderdelen kun je dan daar kopen met een nette korting.