Mijn zoektocht naar de ideale C70

Gestart door Woger, 02-02-2016 18:04:03

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: Woger op 10-08-2017 09:48:27
Henk,
De accu is 4 maanden oud, dus ik ga die gewoon onder garantie laten vervangen. De auto moet in oktober worden gekeurd. Ik laat dan de dynamo wel even testen.

Meet ook even de laadstroom, mijn dynamo haalde netjes 13,9 volt maar nog maar max 3 ampère.
Uberhaupt een wonder dat de auto daar het nog mee kon doen maar dan weet je gelijk dat de accu op zijn donder krijgt. Heeft ook een jaar oude Bosch accu de kop gekost.

classicT5

Vwb je rem, heb je ook in de trommel gekeken of er niet een handremschoen los ligt? Daar moet je nog wel mee oppassen, kan ineens vastslaan.

Woger

Citaat van: V70geRwin op 10-08-2017 12:20:17
Citaat van: Woger op 10-08-2017 09:48:27
Henk,
De accu is 4 maanden oud, dus ik ga die gewoon onder garantie laten vervangen. De auto moet in oktober worden gekeurd. Ik laat dan de dynamo wel even testen.

Meet ook even de laadstroom, mijn dynamo haalde netjes 13,9 volt maar nog maar max 3 ampère.
Uberhaupt een wonder dat de auto daar het nog mee kon doen maar dan weet je gelijk dat de accu op zijn donder krijgt. Heeft ook een jaar oude Bosch accu de kop gekost.

Oww... Hoe doe ik dat met een multimeter? plus kabel los van accu bij draaiende motor? en dan op plus kabel en min kabel?

Citaat van: classicT5 op 10-08-2017 13:12:26
Vwb je rem, heb je ook in de trommel gekeken of er niet een handremschoen los ligt? Daar moet je nog wel mee oppassen, kan ineens vastslaan.

Nee, niet gekeken, de handrem werkt volgens mij wel goed op dat wiel, want zonder handrem kreeg ik het wiel niet vastgezet.

Woger

Net even amperage proberen te meten op de polen, maar mijn multimeter gaat maar tot max 600mA  :eusa_wall:

Ik had gisteren na een kort tochtje de polen afgekoppeld en net aangekoppeld en nu had de accu geen kracht verloren. Ik kon starten op de accu, wat weer zou wijzen op een lekstroom  ???

razorx

Er is een goede sticky over lekstroom op dit forum.
Een handig hebbedingetje is een gevoelige DC amperetang. Je knijpt de bek om een kabel en meten maar.

Woger

Ja, heb de sticky gelezen. Heb een profi multimeter geleend van mijn buurman. Die tussen de -kabel en de -pool gehouden en die geeft met de schakelaar op 20M/10A een meting van 0,7 ...... Hij begint overigens met 1.2 waarna de 2e telkens 0.7 is.

V70geRwin

Citaat van: Woger op 10-08-2017 17:06:14
Ja, heb de sticky gelezen. Heb een profi multimeter geleend van mijn buurman. Die tussen de -kabel en de -pool gehouden en die geeft met de schakelaar op 20M/10A een meting van 0,7 ...... Hij begint overigens met 1.2 waarna de 2e telkens 0.7 is.

De ruststroom kun je ook met je goedkope metertje meten, als die inderdaad 0,7 ampere is dan is dat aan de hoge kant. Denk aan deurlampjes, dashboardkastje lampjes en dat soort dingen. Je kan zekering voor zekering eruit halen om te kijken in welke groep het zit.

Om de laadstroom van je dynamo te meten heb je een ampère tang nodig, die heeft een ring die je om de + kabel heen doet en die meet aan het veld de stroom. Bij  mij heeft toen de ANWB even de laadstroom gemeten.

razorx

0,7A is inderdaad andere koek. Dat is geen handschoenen kastje lampje meer. Weet je 100% zeker dat het zo veel is?
Heb je een aanhanger aansluiting? Wil ook nog wel eens klieren.

Enfin, zekering voor zekering er uit, dan heb je de foutebgroep zo. Suces!

Woger

Zo, even weer een updaatje.
Het bovenstaande probleem bleek zeer waarschijnlijk een slechte 12V naar 5V USB adapter te zijn geweest. Deze zat aangesloten op continue stroom van de radio.  Ik wil deze nu gaan aansluiten op een geschakelde 12V aansluiting in de midden console, maar moet nog even uitzoeken of en waar die dan zit.

Afgelopen zomer dus ook de injectoren laten reinigen bij Miyel. Helaas bleek na mijn vakantie dat een injector het niet had overleefd. Na veel zoeken heb ik mijn VIDA aangesloten en daar kan je dus de injectoren per stuk aansturen. Eentje gaf een veel zachter getik dan de andere 4. Deze vervangen en hij liep weer als een zonnetje. Overigens heeft Miyel gratis een andere injector voor mij gereinigd.  :eusa_clap:

De nieuwe injectoren werden mij persoonlijk geleverd door Diederickvolvo. Die wist ook te melden dat de schokbrekers misschien wel versleten waren omdat de veerpootrubbers ver heen waren. Dat werd dus de volgende klus.  :)
Alle info bij elkaar gezocht en de spullen besteld.

Een paar dagen later de boel er onder gemonteerd. De achterkant was zoals verwacht een gepriegel. De voorkant was redelijk recht toe recht aan. Wel een dag mee bezig geweest, maar dan is de voldoening ook groot  :eusa_dance:.
Bij het rijden merk ik er nog niet zoveel van, misschien iets soepeler over drempels e.d.

Anyway, volgende week zijn eerste APK !  :eusa_pray:

elianmars

Heb je de C ook laten uitlijnen?

Woger

Citaat van: elianmars op 28-09-2017 19:25:47
Heb je de C ook laten uitlijnen?

Nog niet. Wil dat volgende week bij de APK laten doen.

Woger

Zo,
Weer even een update. Erg druk geweest de laatste tijd, wel wat mee gelezen, maar nauwelijks geantwoord  :-\.
Anyway, sinds de APK keuring in oktober of ergens in de weken erna doet de linker zijruit voor, niets meer. Hij gaat 5mm omlaag als ik hem omlaag probeer te doen en gaat niet meer omhoog. Als ik er aan trek gaat ie wel weer terug omhoog, zodat ie in ieder geval waterdicht is. Zodra het wat beter weer is, ga ik de deurpaneel verwijderen en kijken wat er aan de hand is.
Gisteren in de sneeuwstorm van Dordrecht terug naar huis, gaat net na de snelweg ineens het pijltje knipperen i.c.m. het service lampje en geen lage versnellingen meer. Vandaag  de auto eens uitgelezen en hij kwam met de foutcodes ECM-530D, CDM-000D en RCM-0060. De fouten gewist en even een rondje gereden en fout kwam niet direct terug. Ik hoop dat het door het slechte weer kwam. :eusa_pray:
Verder heb ik besloten om de Eudora's te verkopen en een setje propus ga aanschaffen voor de zomer. De eudora's staan ontzettend mooi, maar de Propus rijden zo veel lekkerder. :-\

Woger

Na een hele tijd maar weer eens een updaatje over mijn bolide.  8)
Wat is er allemaal gebeurd..
-Ruitmechanisme diverse malen gedemonteerd en gemonteerd. Nu lijkt ie eindelijk weer goed te werken en als ik geen rare geluiden hoor deze week, gaat alles er weer op. Overigens heb ik de werkwijze voor het vervangen van de bekabeling hier:http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,86979.0.html uitgelegd.
-Eudora's verkocht en imitatie R-velgen er voor terug gekocht. De velgen hebben hier en daar wat schade en de lak is niet al te best. Ik heb een velg proberen te herstellen met action velgenlak, maar het verschil is erg groot met de originele kleur, dus dat moet nog een keer opnieuw  :(.
Maar ik vind het niet gek staan:

- Vandaag geprobeerd de baksteun, motorsteun rechts en achterste motorsteun te vervangen. De baksteun was eenvoudig te vervangen, maar de oude zag er eigenlijk nog best goed uit. Het vreemde is dat de kleine rubber in de nieuwe Febi los zit terwijl de oude juist muurvast zat. Ben benieuwd of ik dat nog ga merken. De achterste motorsteun blijk ik helemaal niet te hebben. Er zit bij mij een soort rubber stoot dop op een aluminium blokje. De voorste zit er wel, maar zag er nog goed uit. Voor de rechter motorsteun had ik de Febi 26193 besteld, maar die blijkt niet te passen. De gaten zitten een kleine cm te ver naar de zijkant. Overigens ziet de motorsteun er nog goed uit, maar de rubber heeft losgelaten van de plaat. Ik weet niet of dat 'afkeur' is.

Op detailing gebied wil ik binnenkort eens kijken hoe mijn 9H ceramic coating werkt. Ik heb al enige maanden een flesje klaar staan, maar ben er nog niet aan toe gekomen om de auto klaar te maken.

Oh ja, En mijn binnenspiegel loopt leeg. Helaas een kostbare en ingewikkelde operatie heb ik begrepen. >:(

MEN-O

Hey, mijn binnenspiegel loopt ook leeg, maar is een coupe en de spiegel is bijna onvindbaar ; echter op onderdelenlijn en ebay vindt je wel de versie voor de cabrio. (Bij Autodemontagebedrijf Marans hebben ze er 1, zij mailden mij vrij vlot dat het de cabrioversie was)

Woger

Ja, maar (als ik het goed heb begrepen) zit de in de spiegel niet alleen de elektronica van de spiegel zelf, maar ook van o.a. het alarm. Je zou dan de elektronica van de oude spiegel in de nieuwe moeten inbouwen.