Mijn zoektocht naar de ideale C70

Gestart door Woger, 02-02-2016 18:04:03

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Twee moeren links en rechts onderin los draaien en dan de leuning aan de onderzijde naar voren halen. Dan kun je bij de clips om de hoofdsteunen los te maken.

T5-4life

De zitting aan de voorkant uit de vergrendeling omhoog trekken..
De leuning met 2 moeren onderaan met dop 13.
Gordels dop 14.
Als je met de zijpanelen vast loopt app je maar
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

)()()sT

Citaat van: Woger op 03-07-2017 20:43:03
Ik kreeg overigens ook een goede tip. Namelijk dat je het complete dak van een C70 'relatief eenvoudig' van de ene auto op de andere kan zetten. Dus als je een goede kap van bijvoorbeeld een 2005 kan vinden, kan je die los schroeven en op je eigen auto zetten. Ik dacht dat je alleen de stof kon vervangen.

Die stof hebben wij vorig jaar proberen te vervangen, maar na demontage van de oude kap maar opgehouden  :eusa_silenced:

Woger

Citaat van: T5-4life op 04-07-2017 08:54:14
Gordels dop 14.

Ja, maar ik begreep dat je voor de rugleuning eerst de hoofdsteunen moet verwijderen en daarvoor moet je dan met je hand achter de rugleuning om 2 klemmetjes terug te duwen (die de hoofdsteun tegen houden).

Edit: Zoals Marcel hierboven dus beschrijft. Klinkt niet al te moeilijk, moet het waarschijnlijk gewoon een keer gedaan hebben  ;D

Woger

Citaat van: )()()sT op 04-07-2017 09:04:44
Citaat van: Woger op 03-07-2017 20:43:03
Ik kreeg overigens ook een goede tip. Namelijk dat je het complete dak van een C70 'relatief eenvoudig' van de ene auto op de andere kan zetten. Dus als je een goede kap van bijvoorbeeld een 2005 kan vinden, kan je die los schroeven en op je eigen auto zetten. Ik dacht dat je alleen de stof kon vervangen.

Die stof hebben wij vorig jaar proberen te vervangen, maar na demontage van de oude kap maar opgehouden  :eusa_silenced:

Ja, ik had een filmpje gezien op youtube van iemand die het deed. Was redelijk destructief. Maar als je voor een paar honderd euro een nette kap inclusief constructie kan krijgen, dan hoef je helemaal niet aan de stof zelf te komen. Bovendien zit er dan ook meteen een hemel in.  :)

elianmars

Citaat van: T5-4life op 04-07-2017 08:54:14
Gordels dop 14.

Gordels haal ik niet los. Ik rol ze iets uit en trek dan de leuning er achter weg.

Woger

Marcel,
Ik zag dat jij de laatste keer ook de dempers achter had vervangen. Volgens mij heb ik voor nog de originele dempers en dus dan achter waarschijnlijk ook. Deze zouden dan 126k er op zitten en 18 jaar. Lijken me dan wel aan vervanging toe. Ik heb nu deze product nummers: 105 828 en 802 089, zijn dat dezelfde als jij en Stefan hebben aangeschaft?

elianmars

Woger

En ze zitten er al in  ;D
Kon niet wachten tot zaterdag, dus maar meteen de stier bij de horens gevat.
Rugleuning viel mee, je moet even weten wat je zoekt en dan gaat het relatief eenvoudig.  Heb ook meteen mijn zwarte roosters omgezet van mijn oude panelen.
Vond overigens dat de auto niet echt deinst, dus laat de schokbrekers nog even achterwege. Als ie in oktober gekeurd moet worden vraag ik de monteur wel even.
Zal morgen nog even een fotootje plaatsen.

Woger

Na een maand, maar weer eens een update. De afgelopen 3 weken op vakantie geweest en helaas mocht de Volvo niet mee. Dat heeft hij me niet in dank afgenomen, want na terugkomst bleek de accu dood te zijn. Net voor de vakantie had ik mijn injectoren uitgebouwd en opgestuurd om te laten reinigen. Bij terugkomst lag een schoon setje op de mat. Deze ingebouwd en de auto met startkabels gestart. Eerste wat opviel, was dat ie direct startte. Het volgende, dat ie niet lekker loopt.  Stationair klinkt ie goed en de toerenteller staat netjes stil op 800 toeren, maar het blok schokt lichtjes. Bij het rijden van een rondje om de accu op te laden merk ik dat de auto bij 120 km/h cruisen snelle schokjes geeft. Ook stilstaan in de D geeft schokken in het rempedaal. Heel vreemd, lijkt of een cilinder niet helemaal lekker meedoet.
Anyway, bij thuiskomst de accu gecontroleerd en die geeft 12.3V. Even starten om te testen en dat doet hij.. net..
De volgende dag wil ik de auto starten, maar helemaal niets, zelfs geen interieur verlichting. Accu opmeten.. 3.6V  :eusa_wall:
Weer een ritje gemaakt om de accu op te laden en weer 12.3V erna. Testje met interieur lampje tussen min kabel en min pool en die dooft helemaal uit. Lijkt er dus op dat ik geen lekstroom probleem heb.
Gistermiddag maar weer eens voor de zoveelste keer de auto gestart met startkabels en de laadstroom getest. Bij stationair wisselt de laadstroom continue tussen 13.5 en 13.8V als ik gas geef tot ongeveer 1400 toeren wordt de laadstroom mooi strak 13,85V. Niet echt hoog maar volgens mij voldoende om een accu te kunnen laden.
Vandaag maar weer eens bellen met de accu boer. Lijkt er toch verdacht veel op dat de 4 maanden oude accu het heeft begeven.

Oh ja, Ik hoorde ook dat mijn blokken links achter continue aanlopen. Gisteren ook nog even wiel verwijderd en de klauw wat losgemaakt, maar zag niets raars. Ik heb een paar keer de blokken uit elkaar geduwd en weer iets ingeknepen en dat leek in eerste instantie te helpen, maar later hoorde ik ze toch weer aanlopen.

elianmars

Ik vermoed dat de motor straks weer lekker loopt als er een goede accu in ligt.

Wat betreft het aanlopen van de rem, dat zal eerder een handremschoen zijn die wat in de trommel schuurt. Je kunt proberen een stukje te rijden met een licht(!) aangetrokken handrem. Dan schuur je de eventueel aanwezige roest van de trommel en heb je kans dat het aanlopen weg is..
Zo niet, dan afstellen.

Woger

Citaat van: elianmars op 10-08-2017 09:12:11
Ik vermoed dat de motor straks weer lekker loopt als er een goede accu in ligt.

Wat betreft het aanlopen van de rem, dat zal eerder een handremschoen zijn die wat in de trommel schuurt. Je kunt proberen een stukje te rijden met een licht(!) aangetrokken handrem. Dan schuur je de eventueel aanwezige roest van de trommel en heb je kans dat het aanlopen weg is..
Zo niet, dan afstellen.

Ja, ik wil eerst de accu / dynamo probleem verholpen hebben, voordat ik hierna ga kijken.

StefanCJ

13.85 is voor een classic prima, die komen eigenlijk nooit boven de 14 uit. Meet je dezelfde spanning op de dynamo als op de accu? Indien ja, dan zijn je kabels vermoedelijk goed. Denk idd dat het met een goede accu weer in orde is.

cornelis-b

Roger rij anders eens naar een demontage bedrijf en haal daar een accu, de meeste bedrijven hebben een tester. Kijk eens of die accu dan wel goed geladen wordt en zijn spanning blijft vasthouden. Voor een paar tientjes weet je alles en weet je gelijk of het de accu of de dynamo is.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Woger

Henk,
De accu is 4 maanden oud, dus ik ga die gewoon onder garantie laten vervangen. De auto moet in oktober worden gekeurd. Ik laat dan de dynamo wel even testen.