knarsende stuurbekrachtiging

Gestart door ad, 02-02-2003 18:59:04

Vorige topic - Volgende topic

ad

hallo,
ik heb zeer recent het stuurhuis laten vervangen. wat mij opvalt is dat het stuurhuis knarst wanneer ik een hele scherpe circel draai (stuur volledig tot aan aanslag bij bijvoordeeld keren op de weg). kan iemand mij zeggen of dat normaal is of klopt er iets niet?
gr ad koch

FelixB

Hallo Ad,

Heb nu mijn 2e 850 (vorige nieuw, deze had 187.000 gelopen toen ik hem kocht, beiden een R station automaat), en beiden vertoonden/vertonen dit euvel bij helemaal indraaien!

Heb van een vriend met een Audi (nee, geen Audi 850 HA HA) geleerd om niet helemaal in te draaien, het schijnt slecht te zijn als je hem tot de aanslag (....) indraait.

Groeten, Felix
855R & C70 T5 cabrio automaat

DannyB

Als je de 'eindstoppen' invet schijnt het knarsen weg te zijn!

Groeten Danny

Johann

Bij volledig insturen zit de wiel hub (Stuur gewricht?) tegen de stuur stopper aan.
Dit is niets anders dan een plaatje en een arm die bepalen hoe ver 't wiel draaien kan.
Omdat beide op een ander deel van de wielophanging zitten kunnen ze langs elkaar bewegen en dit wil wel eens een geluidje maken.
Gewoon niet maximaal insturen  ;D

Fokke 01.01.005

Ik ben aan de rechterkant dat plaatje ooit kwijtgeraakt. Was niet op voorraad bij de dealer dus even zo gelaten. De ene kant kraakt, de andere kant dus niet. Weet niet of dit met het oorspronkelijke probleem te maken heeft, verder heb ik met mijn stuurbekrachtinging nog nooit vreemde, behalve wat slurpende, geluiden gehoord.

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

DannyB

ad

tja, helemaal gelukkig ben ik niet met de tips om in de toekomst mijn stuur niet helemaal tot de aanslag te draaien. he kan toch niet zo zijn dat een volvo dealer een kapitale reparatie verricht met als gevolg dat mijn draaicirkel groter wordt. ik ga dus maar eens klagen
gr ad

Johann

Het is niet zo dat je een drie keer zo grote draai cirkel moet aanhouden maar 't verschil zit 'm er in dat je het stuur niet in de aanslag "trekt".
In plaats daarvan trekt je 'm tegen de aanslag en daar na ietsje terug zodat ie er niet met kracht tegenaan getrokken wordt.

Reitse

Da's toch sowiezo beter voor je stuurbekrachtigingspomp?