Acculampje gaat na een tijdje rijden aan

Gestart door Midicijnman, 04-02-2016 00:01:24

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Midicijnman

Ik heb nu voor €50 een gebruikte. Voor dat verschil waag ik de gok wel.

Lunadust

Citaat van: Midicijnman op 04-02-2016 19:24:26
Zou het geen zin hebben om alleen de spanningsregelaar te wisselen? Of klets ik nu echt complete onzin?

De dynamo die ik heb geregeld komt van Verwijst en is uit een 1997 v70 met slechts 179k op de teller. Die is dus op de helft als we er vanuit gaan dat de mijne bij 348k de geest gaf.

Er staat op een sloperij om de een of andere magische reden NOOIT een auto met meer dan 180k  weg.
Er zit ook bijna nooit een tellerbak in.
Eigenlijk onverklaarbaar toch?
Of zou je de dynamo wel gekocht hebben met een logischer km stand van 4 ton
Techneut, geen dichter.

StefanCJ

Citaat van: Lunadust op 04-02-2016 21:08:00
Citaat van: Midicijnman op 04-02-2016 19:24:26
Zou het geen zin hebben om alleen de spanningsregelaar te wisselen? Of klets ik nu echt complete onzin?

De dynamo die ik heb geregeld komt van Verwijst en is uit een 1997 v70 met slechts 179k op de teller. Die is dus op de helft als we er vanuit gaan dat de mijne bij 348k de geest gaf.

Er staat op een sloperij om de een of andere magische reden NOOIT een auto met meer dan 180k  weg.
Er zit ook bijna nooit een tellerbak in.
Eigenlijk onverklaarbaar toch?
Of zou je de dynamo wel gekocht hebben met een logischer km stand van 4 ton

Knap he ... Die tellerstanden die ze opgeven bij sloperijen neem ik ook altijd met een flinke korrel zout.

Midicijnman

Er staan bij verwijst ook dynamo's te koop waar veel hogere standen bij staan. Laat ik voor het gemak eens uitgaan van het positieve...
En wanneer hij het straks weer doet, ben ik blij. Da's ook wat waard. Bovendien weet ik hoe je hem moet vervangen als ie er dan weer mee stopt want dat heb ik dan al een keer gedaan. ;-)

cornelis-b

Nu heb je er een voor 50 euro en stel dat deze het nog een jaar of 5 volhoud dan koop je er toch weer een voor zo'n prijs dan ben je 10 jaar verder voor 100 euro. Niks mis mee in mijn ogen ;D

Sommige dingen moet je gewoon nieuw kopen maar er zijn onderdelen die je gerust gebruikt kan kopen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Citaat van: StefanCJ op 04-02-2016 21:11:15
Knap he ... Die tellerstanden die ze opgeven bij sloperijen neem ik ook altijd met een flinke korrel zout.
Maak daar maar rustig een kilo zout van :evil: ;D.  Wilt niet zeggen overigens dat het niet goed kan gaan.

de geneRaal

De dynamo die er nu in zit zou ik laten reviseren,wordt hij gelijk nagekeken en getest.

Succes met sleutelen  ;)

Gr maus
Blackstone under construction

UserID6342

Citaat van: -D©©©L- op 05-02-2016 07:37:21
Citaat van: Dirk342 op 05-02-2016 06:36:26
Citaat van: StefanCJ op 04-02-2016 21:11:15
Maak daar maar rustig een kilo zout van :evil: ;D.  Wilt niet zeggen overigens dat het niet goed kan gaan.
Urenteller toch ?
Yep ;D ;D

Midicijnman

Check! Alles weer gefikst. Na omruil had ik meteen 13,8V op de accupolen. En na een ritje van een half uur bleef het lampje uit. Ik ga nu proberen om de oude dynamo te repareren dus binnenkort is ie waarschijnlijk te koop.

jeroen74

Ik heb wel eens uitgezocht welke lagers ik precies nodig had om mijn kapotte dynamo te fixen, uiteindelijk kwam ik uit op deze webshop:

http://www.lima-shop.de/en/

Op youtube vind je ook wel de nodige instructievideootjes.

volvobug

Citaat van: Midicijnman op 06-02-2016 18:37:37
Check! Alles weer gefikst. Na omruil had ik meteen 13,8V op de accupolen. En na een ritje van een half uur bleef het lampje uit. Ik ga nu proberen om de oude dynamo te repareren dus binnenkort is ie waarschijnlijk te koop.

Ben benieuwd hoe je er een nieuwe collector op krijgt, die koperbanen zijn veelal fors en ook nog eens scheef ingesleten.
Zie hier voor een foto: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,65248.msg1559804.html#msg1559804
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

jeroen74

Die koperbanen zitten op een houder:

volvobug

Citaat van: jeroen74 op 07-02-2016 00:19:33
Die koperbanen zitten op een houder:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRGyms6pUSJBujBXRhvwCAzBYCG_Jv9xsbuOkxHzOPFTz-3eSoY

Interesting, hoe heet zoiets of nog makkelijker, waar haal je die?

-edit: lama, "bosch slip ring" is voldoende voor google  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

jeroen74

Sliprings of sleepringen.

Paar posts boven heb ik een linkje naar een webshop gepost ;) maar je kan ze vast ook bij een Bosch servicepunt kopen of een willekeurige dynamoboer.