Eindelijk gevonden

Gestart door mrpink_s70, 06-02-2016 10:38:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mrpink_s70

Mijn naam is Wessel, 32 en zelfstandige, en woon in Utrecht. Na wat omzwervingen op andere volvo fora, volgens mij het forum gevonden voor info over mijn s70 uit 1997 (2.5 10v). Ik was voornemens een v70 op lpg te kopen, maar doordat mijn vorige auto er eerder mee ophield dan gepland, heb ik een lpg volvo aangeschaft die voorhanden was. Juist, deze s70 2.5 10v Sports Line, aangeschaft bij een handelaar in Nieuw Loosdrecht. Vrij snel wat problemen gehad: dynamo vervangen, thermosstaat vervangen, accu vervangen, brandstofpomp vervangen. Nu lijkt het er op dat de auto bedrijfszeker is.
Toen de auto weg was bij de garage voor bovenstaande klussen, hebben we een 940 automaat gehuurd (via Snappcar). Was een wagen, dachten we! Die willen we ook. In de markt geweest voor een 940 op lpg. Kwam een beetje in een dilemma te zitten: de s70 liep eigenlijk net lekker en reed toch eigenlijk wel heel fijn, de s70 leek niet veel op te leveren na al die investeringen en de desbetreffende 940 viel wat tegen. Daarnaast, waarom moest dit nou allemaal? Lang verhaal kort, de s70 blijft (voorlopig :) ). Heb nog wat lampjes vervangen en er zijn nog een aantal zaken die ik wil verhelpen. Er zit een hele hoge piep in de rem rechtsachter en een rammel bij de schokdemper rechtsvoor. Daarnaast, wil ik misschien verwarmde voorstoelen monteren en het liefst de lpg tank verplaatsen naar onder de laadruimte.
Dit zijn zaken die nog geen prioriteit hebben. Wat iets hoger op de lijst staat, is dat de benzine klep knop, achterklep knop en deurvergrendelingsknop niet werken. Begreep dat het te maken heeft met de deurvergrendelingsknop aan de passagierszijde, die ook af en toe werkt. Eens even uitzoeken hier op het forum hoe dat verholpen kan worden. Ach, zo blijf je bezig :)




NielZ3qp

Welkom!

Het dilemma van de S/V70 heb je inmiddels al ondervonden. Het moment van moeten investeren of "dan maar" weg doen. Na de investering denk je vervolgens dat het toch wel een fijne wagen is  ;D

Mijn ervaring is dat ie toch wel "hard to beat" is om te vervangen tenzij je natuurlijk een aardige zakcent stuk slaat.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

henry classic v70

Toch het 850forum gevonden  ;D
Welkom hier, onderstaande link staan verschillende dingen met betrekking op het niet openen van het tankklepje
In de link staan meerdere links naar andere draadjes met mogelijke oplossingen  ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,51342.0.html

Probeer eerst of je deur open en dicht wil met de sleutel, als dat niet lukt zit het probleem in de handgreep, heb ik ook gehad... vanaf de link verder scrollen

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45564.msg926531.html#msg926531
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

mrpink_s70

Bedankt voor het welkom! Ontzettend veel nuttige info hier.

De deur zelf gaat wel open maar de andere deuren niet. Zou wel moeten werken toch, met centrale deurvergrendeling? De afstandbediening werkt wel gewoon.

Wil nog iets aanpakken : de lpg 70 L tank ligt in de kofferbak. Niet heel handig. Kan die verplaatst worden naar onder het laadruim? Of anders een andere tank geplaatst worden? Alles kan natuurlijk, maar benieuwd of dit tegen de geringe kosten gedaan kan worden. Mogelijk een handig forumlid 😀?


Arjan4130

Ik denk dat je op het juiste forum terecht bent gekomen  :) Rij zelf sinds kort in Utrecht rond in broertje van jouw auto (NBP estate van '98) en hier al heel veel kennis en hulp gevonden.

Natuurlijk gevaarlijk op een 850 forum, maar moet toch even advocaat van de duivel spelen  ;D
Is het wel slim om al deze zaken aan te pakken aan de s70 wanneer je eigenlijk graag een 940 wil? Investeringen ga je inderdaad niet terug verdienen. Misschien dan je verlies nemen en vanaf nu investeringen doen in de auto die je écht graag wil?

Je kan natuurlijk ook nog even rondrijden in de s70, maar tegen die tijd is het te laat om te switchen. Dan ben je waarschijnlijk helemaal voor deze wagen gevallen  ;)


mrpink_s70

Arjen, ja je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Dat is ook het verstandigste om te doen! Ik laat het even zo. Mocht ik nog wat tegenkomen, dan kan ik kijken wat mogelijk is. Tot die tijd, lekker rijden in de s70.
Leuk dat je ook in utrecht woont en ik krijg ook een kleine in mei :). Waar zit je? Wij bij het ledig erf in de buurt.

Arjan4130

Leuk om te horen dat jullie ook een kleine krijgen. Gefeliciteerd alvast! Ow, en alvast een tip: Je hebt een gordelverlenger nodig, anders krijg je de maxi-cost niet vast  ;)

Wij wonen klein stukje verderop bij het begin van de Biltstraat. Mijn auto is te herkennen aan de volvo850forum sticker op de achteruit (zat er al toen ik hem kocht)  :)

Miel850

Citaat van: Arjan4130 op 08-02-2016 22:55:01
Ow, en alvast een tip: Je hebt een gordelverlenger nodig, anders krijg je de maxi-cost niet vast  ;)

Een gordelverlenger is in NL niet toegestaan.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

henry classic v70

Citaat van: Miel850 op 08-02-2016 23:43:49
Citaat van: Arjan4130 op 08-02-2016 22:55:01
Ow, en alvast een tip: Je hebt een gordelverlenger nodig, anders krijg je de maxi-cost niet vast  ;)

Een gordelverlenger is in NL niet toegestaan.


...maar wordt door veel roffelrijders gebruikt voor de Maxi-Cosi (hier ook destijds)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Arjan4130

Citaat van: Miel850 op 08-02-2016 23:43:49

Een gordelverlenger is in NL niet toegestaan.


Echt?! Dat wist ik niet. Maar ja, Maxi-cosi niet vastsnoeren is ook niet echt een optie.

henry classic v70

Citaat van: Arjan4130 op 09-02-2016 11:35:48
Citaat van: Miel850 op 08-02-2016 23:43:49

Een gordelverlenger is in NL niet toegestaan.


Echt?! Dat wist ik niet. Maar ja, Maxi-cosi niet vastsnoeren is ook niet echt een optie.

Inderdaad dus gewoon gebruiken die verlengers, zal geen politie iets van zeggen...
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Died850

Welkom op het forum met deze nette S70!
Om maar meteen een (waarschijnlijk) antwoord te geven op je problemen ;D: Die piepende rechter achterrem klinkt als een vastzittende remklauw. Typisch kwaaltje voor de Volvo 850/X70. En de rammel bij de schokbreker rechtsvoor zou denk ik je veerpootrubber/lager zijn of je stabilisator stangetje.

Miel850

Citaat van: henry classic v70 op 09-02-2016 12:39:03
Inderdaad dus gewoon gebruiken die verlengers, zal geen politie iets van zeggen...

Een verzekeringsmaatschappij daarentegen.... (ik hoop van harte dat het nooit nodig is).
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

mrpink_s70

En zo kan het gaan.....
Dan staat er ineens een 850 T5 op de stoep! :)

Was een lang gekoesterde droom....een hoekige volvo turbo station...van in de tijd dat ik nog autovisies verslond als klein jochie. Nu dus de T5 met LPG, automaat, alle opties. Heerlijk! Kleine dingetjes nog repareren zoals de stoelverwarming (lampen werken wel) en hij trekt lichtjes naar rechts. Dashboard kastje ging ook niet meer open, maar dat is inmiddels gefixt!
Iemand in de buurt van Utrecht die samen met mij wil kijken naar de stoelverwarming?


mrpink_s70

Oh ja, en de s70 staat te koop! Maar ik mag nog geen verkoopadvertentie plaatsen, maar hij staat toch hier op het forum :).