is de 4at bak zwak??

Gestart door The Driver, 17-03-2005 14:43:09

Vorige topic - Volgende topic

The Driver

ik was laatst een beetje rond aan het kijken om mijn 1998 V70R AWD 4 AT. met 155.000km wat meer punch te geven.
Nu kreeg ik echter laatst te horen dat de 4 at versnellingsbak uit de 1998 R niet bepaald sterk is. Integendeel hij zou meer vermogen en koppel dan het standaard geleverde niet aan kunnen.  

Is dit waar??  Zijn er mensen hier op het forum die een gechipte V70R hebben met een 4AT. ??  Mijn v70r is helemaal standaard, als de bak het aankan, welke ingreep raden jullie mij aan voor meer vermogen?? En mijn wagen heeft al 155.000 km gelopen, kan hij dan eventuele motorische opvoeringen aan???

met vriendelijke groet,
Hugo

JCviggen

De bakken kunnen wel wat hebben, maar zeker niet zo veel als de handbak. Vooral de eerste versnelling zou wat minder koppel kunnen verdragen? Niemand weet het echt...je ziet wel eens een kapotte AT maar hoe is er ook mee omgesprongen, en vaak hebben die nooit de olie ververst gehad...etc

als je ze wanneer nodig eens flusht en met enig respect behandeld moet je je volgens mij geen zorgen maken. Er zijn hier toch ettelijke 850s in de club met een AT die een chip hebben, of zelfs een grotere turbo etc...en die gaan ook niet stuk :) *knock on wood*

als je meer vermogen wil is een chip / downpipe meestal het begin. Daarin zit geen verschil AT/MT.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann

Citaat van: den v70r driver op 17-03-2005 14:43:09
ik was laatst een beetje rond aan het kijken om mijn 1998 V70R AWD 4 AT. met 155.000km wat meer punch te geven.
Nu kreeg ik echter laatst te horen dat de 4 at versnellingsbak uit de 1998 R niet bepaald sterk is. Integendeel hij zou meer vermogen en koppel dan het standaard geleverde niet aan kunnen.  

Is dit waar??  Zijn er mensen hier op het forum die een gechipte V70R hebben met een 4AT. ??  Mijn v70r is helemaal standaard, als de bak het aankan, welke ingreep raden jullie mij aan voor meer vermogen?? En mijn wagen heeft al 155.000 km gelopen, kan hij dan eventuele motorische opvoeringen aan???

met vriendelijke groet,
Hugo

Zolang je niet de hele dag plank gas gaat kan die bak het wel goed verdragen.
Ik heb zelf eerder het idee dat de nieuwere 5 bakken slapper zijn, ze worden in ieder geval veel vaker vervangen dan de 4AT bakken.

The Driver

dus je zou kunnen concluderen dat je de eerste versnelling een beetje moet ontzien. En constant planken doe ik niet, dat gaat niet ivm mijn benzine budget:D. maar ik wil hem wel eens lekker doortrekken ja.
Nog een ding, het valt me op dat mijn bak momenteel al aardig schokt bij het doorschakelen. moet er dan nieuwe olie in? of moeten de membranen vervangen worden?

Wat betekend : een bak flushen??

met vr gr
Hugo

reneetje

Citaat van: den v70r driver op 17-03-2005 16:11:55
dus je zou kunnen concluderen dat je de eerste versnelling een beetje moet ontzien. En constant planken doe ik niet, dat gaat niet ivm mijn benzine budget:D. maar ik wil hem wel eens lekker doortrekken ja.
Nog een ding, het valt me op dat mijn bak momenteel al aardig schokt bij het doorschakelen. moet er dan nieuwe olie in? of moeten de membranen vervangen worden?

Wat betekend : een bak flushen??

met vr gr
Hugo

Probeer dit eens------>

Rene ;)