3e bankje i.c.m. veerpootbrug achter

Gestart door hendrik75, 09-02-2016 13:19:28

Vorige topic - Volgende topic

hendrik75

Beste lezers,

Is het mogelijk om een 3e bankje te monteren i.c.m. de veerpootbrug achter? Of moet je kiezen... (of fungeert het bankje ook als soort brug?)

Ik hoor graag!

P.S. : Ik ben nog op zoek naar een bankje, dus als je er 1 weet hoor ik het ook graag! ( veerpootbrug heb ik al ) ;)

Ries van de Zilverschuit

Dat lukt niet zondermeer. De beugel voor de gordelsloten zit de veerpootbrug in de weg. Er moet vast een mouw aan te passen zijn, maar dat vraagt wat montage- en laswerk.

Dat bankje zal ook niet als brug fungeren want die zich gewoon op de onderkant van de bodemplaat geschroefd.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

hendrik75

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 09-02-2016 13:34:58
Dat lukt niet zondermeer. De beugel voor de gordelsloten zit de veerpootbrug in de weg. Er moet vast een mouw aan te passen zijn, maar dat vraagt wat montage- en laswerk.

Dat bankje zal ook niet als brug fungeren want die zich gewoon op de onderkant van de bodemplaat geschroefd.

Aha.. Ik krijg nu een beetje een idee hoe dat bankje vast zit. Zitten de gordelspanners en insteeksloten niet op een stuk plat staal vast?

Heeft iemand misschien een foto van de montage onder de bodemplaat?

Ries van de Zilverschuit

De gordelhouders zitten zelf niet aan de carrosserie vast, maar op een beugel die je vastschroeft aan de carrosserie en die ervoor zorgt de de houders precies onder vloerplaten zitten, in gesloten toestand. En juist op die plaats steekt de veerpootbrug over. Vandaar.

Vast wel ergens foto's hier, maar waar?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Lammert

Even de regen in gedoken voor je ;). Onder het "zitvlak" zit verder niks.

hendrik75

Bedankt mannen!

Ik denk dat ik daar wel uit ga komen!

Moest vorige week met een roedel kinderen op pad en heb een 7p. XC90 T-6 van een vriend geleend... Nou, dat nooit meer, ik had 3 gevallen van zeeziekte achterin, wat een zwabberbak zeg.

dan liever m'n oude trouwe 855 upgraden  :laugh: