Remmen slechter naarmate herhaaldelijk stevig remmen op snelweg

Gestart door Robert855, 12-02-2016 16:22:53

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ik had het probleem in de bergen op lange afdalingen. Ondanks het op de juiste manier remmen begon origineel uiteindelijk licht te faden.
Met redstuff had ik het minder snel en met de originele 320 set heb ik het nog niet gemerkt.

Op de snelweg heb ik het ook nooit bemerkt. Alleen vond ik de 280 set onzeker aanvoelen.

Zoals Konniekip aangeeft, kan door te dunne schijven ook een grotere warmte ontwikkeling ontstaan, dus meet ook de schijfdikte eens op.

volvobug

Dat wil ik graag geloven dat je in lange afdalingen het probleem van fading kunt ervaren. Maar bij normaal snelweggebruik voldoen de 280 m remmen prima naar mijn mening, ook al moet je een keer hard in de ankers.
Dikte remschijf zal zeker rol spelen bij warmteontwikkeling/opname/overdracht.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Robert855

Ik krijg van de garage (Kiers Groningen) te horen dat de remschijven rondom er nog prima uit zien en ook de blokken voldoende dik zijn. Remvloeistof is in 2012 voor het laatst vervangen dus wellicht is dat een issue. Vrijdag gaan ze met m'n auto een testrit maken en de remmen inspecteren. Ik zal aangeven dat ze de remvloeistof preventief moeten vervangen.

Even voor de duidelijkheid, toen ik de auto kocht was het mijn persoonlijke ervaring dat ik nog nooit in een beter remmende 850 heb gereden, en ik heb er nu vier gehad, een 850 2.5 20v, een 855 t-5 handbak, een 855 t-5 aut en nu een 855R aut., dus deze remmen bevielen mij prima 2,5 jaar en 50.000 km geleden. Ik begrijp heel goed dat er veel kan veranderen in 50.000 km, dus wellicht is vervangen de enige oplossing, maar goed ik wacht de reactie van Kiers vrijdag af.

Lunadust

Remvloeistof dient om het jaar vervangen te worden.
Dus niet elke 4 jaar.  Remvloeistof trekt vocht aan, daardoor daalt het kookpunt, ook zullen de remzuigers minder soepel
schuiven.

Techneut, geen dichter.

Robert855

Citaat van: Lunadust op 17-02-2016 12:43:03
Dus niet elke 4 jaar.  Remvloeistof trekt vocht aan, daardoor daalt het kookpunt, ook zullen de remzuigers minder soepel
schuiven.

Vandaar dat ik daar ook op wil sturen komende vrijdag.

gero

Citaat van: Lunadust op 17-02-2016 12:43:03
schuiven.

Ik heb net gekeken in het boekje.
Rem vloeistof vervangen om de 2 jaar bij normaal gebruik.
Bij auto"s waarmee zo gereden wordt , dat de remmen vaak en zwaar gebruikt worden bv. bij het rijden in de bergen of in een tropisch klimaat met hoge luchtvochtigheid, moet de vloeistof elk jaar ververst worden.