854 t-5r samen met een s80 uit Drente

Gestart door casw94, 12-02-2016 19:52:04

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Natuurlijk is alles vervangen (voor het juiste onderdeel) altijd beter dan oude onderdelen laten zitten, maar daar zit dan ook een (groot) prijskaartje aan.
Zo een hydraulisch trillingsdemper en spanner kost rond de 125 euro.
LET OP! verschillende modellen door de jaren heen. Bestel op motor nummer.

Maar dingen als
CiteerVeel te belangrijk onderdeel, als die het begeeft draait je hele motor in de soep.
zijn overdreven. De riem zal klapperen maar de motor zal niet zomaar in de soep draaien.
En sommige mensen horen zoiets gelijk, anderen rijden een jaar met een defect wiellager of meelopende startmotor en hebben niets door.
Ook nieuwe onderdelen kunnen stuk gaan, soms heb je gewoon pech.

EDIT: slechte woordkeuze aangepast.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Euhm, waarvoor dient dat nieuwe plasticje precies ?  Een nieuwe spanner kost 80 ex origineel af dealert, een losse INA spanner (is exact hetzelfde merk) zijn goedkoper bij o.a. de Brezan te vinden.

Johann

Spanners gaan meestal stuk door te snel terug drukken bij een riem wissel.
Maak je de spanner goed schoon met remmenreiniger en zit de pin er in kun je snel genoeg zien of hij lek is.
En Dirk, eenmaal weer op spanning moet de plastic ring er tussen..  :eusa_liar:

UserID6342

I know Johan, maar ben toch erg benieuwd naar de uitleg van dat plasticje ;D

casw94

Het was een boutje van de nokkenas sensor. Heb wel alle boutjes van het kleppendeksel los gehad vooraf ik het kleppendeksel eraf heb gehaald. Dus het kleppendeksel is nog goed.
Ach op 100 euro komt dit project toch niet meer aan moet ik zeggen.
Heb die spanner tijdens het indrukken niet snel ingedrukt maar hij knalde gewoon ineens uit mekaar. Zal waarschijnlijk wel zn beste tijd al gehad hebben.
Denk dat ik toch maar een nieuwe bestel. Dan weet je wel zeker dat het goed is

Martijn_B

Succes dan maar, en maak wat fototjes :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Citaat van: NinaPaul op 28-02-2016 18:49:32
Maar dingen als
CiteerVeel te belangrijk onderdeel, als die het begeeft draait je hele motor in de soep.
zijn overdreven. De riem zal klapperen maar de motor zal niet zomaar in de soep draaien.
En sommige mensen horen zoiets gelijk, anderen rijden een jaar met een defect wiellager of meelopende startmotor en hebben niets door.
Ook nieuwe onderdelen kunnen stuk gaan, soms heb je gewoon pech.

Klopt, riem klappert.... de nokkenassen verspringen zo hier en daar wat tanden... de zuigers raken de kleppen .... drijfstangen verbuigen... maar verder loopt je motor niet in de soep.

Boven geschetst scenario is niet puur theoretisch kan ik je verzekeren.

Nieuwe spullen kunnen het ook begeven, zeker.
Maar er zit nogal een verschil in kans op begeven tussen een nieuwe en eentje die er misschien al een tonnetje of 2 op heeft zitten.

Ik zou voor die 100 euro nieuwprijs (minus dan ook eens nog de prijs van een gebruikte) het risico nooit nemen.

casw94

Citaat van: Martijn_B op 29-02-2016 13:55:40
Succes dan maar, en maak wat fototjes :)
Dankjewel. Heb wel wat foto's gemaakt met de mobiel. Maar krijg die niet in het topic op de een of andere manier

big ben

Citaat van: casw94 op 29-02-2016 18:16:34
Dankjewel. Heb wel wat foto's gemaakt met de mobiel. Maar krijg die niet in het topic op de een of andere manier

Hoe plaats ik een foto op het forum?

:)

casw94

Ja het werkt :eusa_dance:  na wat gepuzzel

Hierbij de kop. Klepsteelrubbers zijn vervangen. Kop is gevlakt en de kleppen zijn bijgeslepen. Het revisie bedrijf heeft em mooi schoon gemaakt.

Kop wordt eraf gehaald.

Foto van een een of andere tuning meeting waar we terecht kwamen na het uitdagen van een BMW. Naast mijn 850 staan nog een s70 t-5 van een kameraad

casw94

Zo net een vervangend t-5r stuur gescoord :eusa_dance: want van mijn huidig stuur liet het leer los en was het leer afgescheurd.

Zo zag het eruit toen ik de auto net had

casw94

Vanavond alles in mekaar gezet en de auto weer gestart. De kleppen tikten lekker. Klein minpuntje was dat de benzine tank helemaal leeg is :eusa_wall:
Morgen dus eerst even een een vaatje benzine ophalen en nog wat kleine dingen monteren.
Ben erg blij dat ie weer loopt :D

Thys

Mooi dat 'ie het weer doet! Kan ik 'm binnenkort weer voor de deur langs horen brommen 8)

casw94

casw94

Vandaag maar even een paar foto's gemaakt