Lamba melding na vervangen kv temp sensor => slecht contact bij stekkerverbindin

Gestart door Blok70, 13-02-2016 19:20:38

Vorige topic - Volgende topic

Blok70

Die verbinding klikt als was die nieuw. Althans vwb beiden stekker plastics. Dus daar geen twijfel.

Als alleen VOMD zegt, nadát ze mijn lekke thermostaat vervingen, dat de stekker verbinding twijfelachtig is, dan moet men wel vrouwtje in mannetje bedoelen. Niet het plastic van de stekker. Een andere gedachte had/heb ik niet. Zeker met dat zwalkende metertje en die rottige loop recent.

Conclusie
Ja, ik heb nu beide vrouwtjes (dat is aan de auto kabelboom) wat samengeknepen. Ja, dit heeft tot nu (al 2 dagen) soulaas geboden. En nee, ik ben niet tevreden omdat het alle schijn heeft dat de Bosch sensor, mannekes met te kleine pikkies heeft....

Die r#kstekker is me te lastig bereikbaar. Een alternatief kan zijn dat ik de sensor afneem en nieuwe, dikkere mannekes aanknijp.

Size does matter... letterlijk

UserID6342

Ik denk toch dat je originele stekker van de draadboom van de auto compleet gaar is, ipv die van de sensor... Heb het al vaker gezien, heb nog nooit meegemaakt dat een originele Bosch sensor met niet passende stekkers werd geleverd.  Bij wat voor sensor dan ook.  Je weet ook zeker dat deze sensor ook echt voor jouw auto bedoeld is, niet dat er per ongeluk een verkeerde sensor gemonteerd zit ?

Blok70

Citaat van: Dirk342 op 08-05-2016 07:33:07
Ik denk toch dat je originele stekker van de draadboom van de auto compleet gaar is, ipv die van de sensor... Heb het al vaker gezien, heb nog nooit meegemaakt dat een originele Bosch sensor met niet passende stekkers werd geleverd.  Bij wat voor sensor dan ook.  Je weet ook zeker dat deze sensor ook echt voor jouw auto bedoeld is, niet dat er per ongeluk een verkeerde sensor gemonteerd zit ?

... dat denk ik ook. Het is de Bosch sensor van de foto (zie dit onderwerp op 19-2), die is goed, heus. En op weerstand getest. En past goed, op 1 manier. Als het fenomeen wéér terug keert, meld ik me hier weer.

Ter illustratie:

groet en dank zover, aan allen!