achterklepbekleding loshalen (v70)

Gestart door devonius, 14-02-2016 10:30:18

Vorige topic - Volgende topic

devonius

Wilde de spoiler van mn v70n demonteren, maar die heeft een remlicht en daarvan verdwijnt het snoer in de kopperklep.
Zo te zien zit er een (origineel?) derde remlicht bovenin het midden. Er zit een zwart stuk plastic voor dus ik kan het eigenlijk niet goed zien.
Om dat te kunnen zien (en het snoer vd spoiler losmaken / plastic verwijderen & origineel remlicht aansluiten) zal de bekleding los moeten.

Ik lees veel over het vastzetten van de achterklepbekleding van een v70 (of 850 estate, volgens mij identiek).
Maar ik wil de bekleding graag loshalen zonder schade aan het plastic.
Heb het natuurlijk al geprobeerd, de zijkanten gaan gemakkelijk los, maar de bovenkant niet. Durf niet te hard eraan te trekken want dan breekt er straks iets. Wat ik gelezen heb is dat het vaak kapot gaat.
Misschien is er een beter idee. Heeft iemand tips?

Is een derde remlicht trouwens verplicht? Want anders kan ik gewoon het snoer doorknippen en hoeft het allemaal niet gedaan te worden. Maar dan krijg je misschien een melding op je dash te zien.
Zou het kunnen dat de auto geleverd is met spoiler en daarom helemaal geen ander remlicht heeft?

classicT5

Heb je de plastic kap bij het handvat eraf gehaald?

Bovenaan zit geklikt, die trek je eerst naar je toe en dan onderaan naar beneden trekken.

Grote kans dat klipjes sneuvelen.

devonius

Nee nog niet. Zal ik doen.
Het hoeft denk alleen aan de bovenkant een stukje los, niet helemaal. Ik zal is voorzichtig wat meer kracht zetten.