Gestrand in Duitsland

Gestart door Patrick Fluyt, 15-02-2016 07:09:16

Vorige topic - Volgende topic

Patrick Fluyt

Mijn dochter is helemaal verliefd op onze V70. En als je 6 bent en zegt dat je later een roze Volvo wilt....
Alle knuffels die onze blauwe heeft gegeven moeten iets gedaan hebben want gistermiddag op de A3 in Duitsland besloot de motor er mee te stoppen.

Een hikje en een opflitsend lampdalampje. Probleem was dat ik in druk verkeer zat op de tweede rijbaan met een snelheid van dik 160.
Koppeling In en rustig naar rechts. Blijk ik op 800 meter van een tankstation te zitten. Wat een geluk...
De auto heeft een nieuwe bijnaam: Blauwe Engel.

Met geen mogelijkheid meer aanslaan. Anwb gebeld en de adac kwam. Geen vonk was de diagnose. Afgesleept en de auto staat nu voor de Volvo dealer in Dietzenbach. Nu ontbijt en zometeen in mijn beste Duits een gesprek met de monteur.  Ik houdt jullie op de hoogte.

Bouke

Ah balen man ik weet uit ervaring hoe dat is ::)

Bouke

Patrick Fluyt

Ontbijt. Taxi. Dealer. Koffie.  Rekening en vervolg reis. Ik verdenk de vliegwielsensor en of nokkenassensor.  Dagje extra vrij....

Bouke

Als dat het is zou fijn zijn.

BBS

Trek de stekker van de LMM er eens af en probeer dan eens te starten....
Volvoloos....

konniekip

bij mij begaf de bobine het plotseling.
zelfde verhaal.
alleen geen lambda storing bij mij.

Ries van de Zilverschuit

Foutcode al uit laten lezen? Mogelijk wijst die in een bepaalde richting.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Patrick Fluyt

Update: vliegwielsensor. Mooi Duits woord voor.... moet uit depot komen  en om 1330 krijgt ze haar nieuwe sensor. Mogelijk daarom kort het lamdalampje?  Geeft volgens het boekje nl ook motorstoring meldingen. De sensor heeft met 385500 km volgehouden. Zal ik thuis meteen de nokkenassensor ook vervangen?

classicT5

Kwam vanmiddag op de A3 bij Limburg een V70 tegen, kenteken dacht iets met ZL, was jij dat?

Zo ja, dan doet het weer ;)

Patrick Fluyt

@classicT5, mijnkenteken heeft eenTS en DF in zich. Als het een blauwe schicht was....

Wat hebben ze gedaan bij 'Volvo PKW-Vertragshandler' Haas GmbH?

VO036001 fehlercodes ablesen/zuruckstellen VST/VCT

Fehlersuche durchgefuhrt darfur verkabelung vom OT-geber zum
Steuergerat nach schaltplan auf unterbrechung Gepruft
VO28310 U/Min-Sensor auswechseln
VO3547699 impulsgeber

En zonder problemen naar huis geknald.....

classicT5

Ah nee, dan was jij dat niet. Deze was, net als ik, onderweg richting zuiden.

fijn dat het is opgelost! Hopelijk weer voor lange tijd verlost van issues.